13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הכנסת הורה: מותר להיכנס למשכן בחולצות תנועה

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הורה למשמר הכנסת לאפשר כניסתם למשכן של פעילי וחניכי תנועות הנוער המוכרות בחולצות תנועה. עד כה, ככלל, היה הדבר אסור משום שנחשב לסוג של הבעת דעה פוליטית באופן מופגן ופומבי האסורה בכנסת. כניסתם לכנסת בחולצות תנועה של בעלי תפקידים, כגון מזכ"לי התנועות, וכן של חניכים ומדריכים, הצריכה אישור מיוחד. ריבלין נעתר בכך לפניות בנושא של שר החינוך, גדעון סער, ושל חברי כנסת, בהם יו"ר ועדת החינוך זבולון אורלב, שביקשו לאפשר את הדבר, כדי לאפשר מעורבות חברי התנועה בדיונים בנושאים הקרובים לליבם. במכתב שהפיץ מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, נאמר כי "מעתה תותר, ככלל, כניסת חברי תנועות הנוער המוכרות על ידי משרד החינוך בחולצות תנועה". עם זאת, קצין הכנסת יאסור כניסה כאמור כל אימת שיתקיים חשש להפרת הסדר הציבורי באופן כלשהו (לרבות הפגנות פוליטיות ופעולות שדלנות ע"י לובשי התנועה), "וכל אימת שיצדיקו זאת שיקולי הביטחון".

על תנועות הנוער המוכרות ע"י משרד החינוך נמנות: הצופים, הנוער העובר והלומד, בית"ר, בני עקיבא, המחנות העולים, השומר הצעיר, מכבי צעיר, הנוער הלאומי, עזרא, האיחוד החקלאי, תנועת אריאל, בנות בתי"ה, הצופים הערבים והדרוזים ותנועת הנוער הדרוזי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין למען החקלאים

אריק זיו ויזר

דיווח: משה כחלון ככל הנראה לא ירוץ ברשימה עצמאית

אלי חזן

ריבלין ייתכן שבעתיד נצטרך לשקול רגולציה הדוקה יותר על הקרנות והקופות

אריק זיו ויזר

בליכוד מברכים את סער לרגל הולדת בנו

אלי חזן

נכי צה"ל: במשרד הביטחון ננעלו שערי הדמעות

אלי חזן

יקיר העיר חצור – ח"כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן