19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת: אנו מקווים לנרמול היחסים עם טורקיה

יו”ר הכנסת נפגש עם מזכ”ל ארגון CICA‏ שחברות בו לצד ישראל גם אירן וטורקיה

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (ד’) עם מזכ”ל ארגוןCICA  ‏ לשיתוף פעולה בינלאומי באסיה, Cinar Aldemir‏ מטורקיה, לשעבר בכיר במשרד החוץ הטורקי ושגרירה בתאילנד ובקזחסטן. ישראל חברה קבועה בארגון זה, שחברות בו גם אירן, פקיסטן, טורקיה, רוסיה,הרש”פ ואיחוד האמירויות.

 

בפגישתם אמר יו”ר הכנסת: “היחסים בין ישראל לטורקיה נקלעו למשבר, אבל מדובר בשתי דמוקרטיות ואי משוכנע שתימצא הדרך להסדרת היחסים ביניהן. אנו מצפים למצוא את הדרך ליישוב הקונפליקט בין המדינות. לטורקיה יש תפקיד מפתח בפתרון סכסוכים אזוריים, היא בעלת השפעה אדירה על סביבתה.”

 

ריבלין שיבח את הארגון ואת פעילותו, הביע תקווה כי הוא יסלול את הדרך להידוק שיתוף פעולה בין המדינות החברות בו. לדבריו, “שיתוף פעולה בינ”ל הוא תנאי להנעת תהליכים משמעותיים.”

מזכ”ל cica‏ אמר ליו”ר, כי הכנסת בישראל היא סמל הדמוקרטיה באזור, ועל כן הוא רואה כבוד גדול וחשיבות רבה במפגש זה. לדבריו, “ייחודו של הארגון הוא בכך, שחברות בו גם מדינות שאינן דמוקרטיות, ובכך שהוא מפגיש גם בין מדינות שאינן מקיימות ביניהן יחסים דיפלומטיים. כך, חברות בו זו לצד זו ישראל, אירן ופקיסטן, וזהו אתגר גדול”.

 

באשר לאירן, הבהיר ריבלין: “אירן מנצלת כל במה אפשרית, מהאו”ם ועד לאירועי ספורט בינ”ל, כדי לנגח את ישראל, וקוראת להשמדתה ולשלילת זכות קיומה. יש להיזהר שאירן לא תנצל לרעה את חברותנו בארגון, כדי לקרוא להחרמת ישראל ע”י המדינות החברות בו.” יו”ר הכנסת הוסיף, כי הוא נכון לכל סוג של שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי, שיש לו חשיבות גדולה בקידום היחסים בין מדינות האזור.

 

ריבלין אמר עוד לבן-שיחו, כי ישראל מתמודדת בימים אלו עם תסיסה חברתית, שכן “על אף יציבותה ועוצמתה הכלכלית של ישראל, אנחנו מתמודדים עם פערים כלכליים הולכים וגדלים”. המזכ”ל הביע התרשמותו מכך, שהמחאות בארץ נושאות אופי דמוקרטי ולא אלים, לעומת המתרחש ברחבי בריטניה ובחלק ממדינות אירופה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ חוטובלי יוזמת שינוי חוק היסטורי

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

ח”כ ציון פיניאן – “כך המצב לא יכול להימשך”

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה תחולל מהפך בהרכב בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

ניצחון פוליטי לליכוד : מופז הוא יו”ר ועדת חוץ ובטחון

אריק זיו ויזר

בשורה לילדים הנכים ?

אלי חזן
דילוג לתוכן