17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת אורח בגוש עציון : הבטחות צריך לקיים

רבלין על ההקפאה:  “הבטחנו לאמריקנים לסיים אותה ב-26 בספטמבר, והבטחות צריך לקיים”

יו”ר הכנסת, סייר היום במועצה האזורית גוש עציון, וקיבל סקירות על תוכניות הבניה המתוכננות ביישובים שבאזור. את ביקורו פתח ריבלין באתר העתיקות בהרודיון, ביקר ביקב בגוש עציון ונפגש עם תלמידים בישיבה התיכונית “מקור חיים” בכפר עציון, וחתם אותו כאורח הכבוד באירוע רב משתתפים לרגל ארבעים שנים ליסוד הישוב אלון שבות.
ביחס לסיום ההקפאה, אמר ריבלין כי “ממשלת ישראל התחייבה להפסיק את הבניה ביהודה ושומרון לזמן קצוב. הבנייה בגוש עציון ובאיו”ש כולו חייבת להתחדש במועד שבו הבטיח רוה”מ לחדשה. יתירה מכך הבטחנו גם לאמריקנים שההקפאה תסתיים ב-26 לספטמבר, והבטחות צריך לקיים. אסור לנו לאכזב את האמריקנים בעניין זה” הוסיף ריבלין בציניות.
ריבלין אמר עוד כי “אינני חושב שיש מישהו שחושב שגוש עציון לא תהיה חלק ממדינת ישראל בכל הסדר. לאחרונה, גם הממשל בארה”ב, שעד כה נתן גיבוי לאינטרסים הקיומיים של ישראל נסוג לאחור. לצערי, אינני מוצא הבנה בצד האמריקני לצרכיה של ישראל”.
ריבלין התייחס גם לבידוד הבינלאומי שישראל מצויה בו, ואמר כי “אנו מצויים ברגע של אמת, שבו כבר לא נוכל עוד לטשטש את עמדותינו בטקטיקות של שיווק והסברה, ולא לעקם את אמונותינו בחכמת הדיפלומטיה. מדינת ישראל מצויה בימים לא קלים של בדידות בינלאומית, של ניכור  ושל הפניית עורף,  מצד ידידותיה בעולם, ובהן ארה”ב. מחול הצביעות והמוסר הכפול סוחף אליו עוד ועוד מדינות וארגונים בינלאומיים, מתוך מגמה להכניע אותנו, הישראלים, במלחמת התשה של תדמית עולמית.” 
ריבלין שלל את העמדה הרווחת, שהבידוד הבינלאומי הוא תוצאה של הסברה לקויה, או של דיפלומטייה חובבנית וכושלת, ואמר “לצערי הרב, זוהי טעות. אנו בודדים, משום שאנו מאמינים בצדקת דרכנו, גם כשאינה חלק מהטרנד העולמי. אנו בודדים, משום שאנו מתעקשים להחזיק בזכותנו המוסרית על הארץ, גם נוכח פרופוגנדה צינית ומתוחכמת, ומשום שאנו עומדים נוכח איומים ולחצים קשים, ויכולים להם.” לדבריו, “מי שעומד איתן על ערכיו ויש לו גבולות ברורים –  לפעמים, בעל כורחו, הוא נותר בודד. אסור להיבהל מכך, משום גם זה יחלוף.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום החיילות של ד”ר ברקו בכנסת

אריק זיו ויזר

“יובל הנביא שאין בעירו”

אריק זיו ויזר

נציג אתיופי לליכוד בכנסת – אדמסו אללי יושבע לח”כ בקרוב

אלי חזן

אזרחים ותיקים יקבלו מדי שנה חוברת שתרכז את הזכויות וההטבות המגיעות להם

הכנסת עצרה למען גלעד שליט, הסנאט הצרפתי ישקול הצגת תערוכה לכבודו

אריק זיו ויזר

שנה חדשה, התחלה חדשה : לנה בקמן אבאייב מונתה ליועצת תקשורת לסגנית שר החוץ

עינר אביב
דילוג לתוכן