18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

“יורדים מההר אל החיים עצמם”

השבוע נקרא את פרשת “משפטים”.

יש פה שינוי דרמטי: מספר בראשית ועד עתה סיפרנו סיפור. בריאת העולם, תיבת נח והמבול, אברהם אבינו , מכירת יוסף , משה בתיבה, עשרת המכות, יציאת מצרים, מעמד הר סיני. זה הסיפור הכי סוחף ומרתק ונוגע, זה סיפור חיינו. פה ושם אומנם שובצו הוראות ומצוות לאורך הדרך, אבל הן נבעו מתוך העלילה, והעלילה ריתקה אותנו והייתה במוקד.

והשבוע – סטופ. הדרמה הסיפורית עוצרת, ואנחנו נתקלים בסגנון חדש לגמרי של תורתנו: רשימת חוקים. ליתר דיוק, רשימה של 53 חוקים. העלילה כולה עוצרת ואנחנו ניצבים בפני פרטים ופרטי-פרטים שמכילים חלק נכבד מאוד של המצוות, כ-10% מתוך 613 המצוות.

הרב שטיינזלץ : “הדבר הכי תמוה בפרשת משפטים הוא פרשת משפטים”. איך עוברים מהר סיני לאיך לטפל בחמור שלי, או במה קורה אם מישהו שבר לך שן ופצע אותך? אכן כן. החיים הם לא בהר סיני, הם בשוק, בשדה, בכרם ובבית. המציאות היא לא מציאות של הר סיני, אלא מציאות שיש בה גניבות וחבלות ועימותים שונים, בניגוד ל”המטרה מקדשת את האמצעים” פה צריך לומר: “האמצעים מקדשים את המטרה”, רק הפרטים הקטנים ביהדות יוצרים משמעות. אנחנו רגילים לתלות את העיניים בשמיים כשאנחנו מדברים על הקב”ה, אבל הוא נמצא בשטר הכסף שאתה משלם בו, בתפוח שאתה אוכל, בחיוך שלך לשומר בכניסה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

או”ם, שמום ומדינת החמאס

נשים בהר הבית

אלי חזן

חטא היהירות ועונשו

אריק זיו ויזר

האמת בחשיפת השקר הגרעיראני

זאב בן-יוסף

נפתח מושב החורף של הכנסת – והציפיות גדולות

דניאל נחמיה

הליכוד סניף בודפשט

אריק זיו
דילוג לתוכן