26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

יוסי שלי – בעד ונגד מינויו

יוסי שלי מועמד לתפקיד מנכ"ל הליכוד.

הוא איש ברוך כשרונות ועשיה. לדעתי, יתרונותיו הגדולים מהוים דוקא חסרון בבואו לכהן כמנכ"ל התנועה.

 

בYNET נכתב שהוא לא כשר למינוי ציבורי בגלל שהואשם פעם בעבירה – בתפקידו כמנכ"ל הדואר הוא חילק טפסי התפקדות לליכוד. איום ונורא בעיני יפי הנפש מהשמאל. התביעה הסתימה בהסדר טיעון, שאחד מסעיפיו קבע שהוא לא ישמש בתפקיד ציבורי.

אני הכרתי את יוסי שלי מתביעה משפטית אחרת שהוגשה נגדו. שלשה מנהלים בכירים בדואר תבעו אותו בבית הדין לעבודה בדרישה לבטל את פיטוריהם, שלטענתם "נעשו ממניעים פוליטיים". התיק הגיע לדיון אצלי, בהיותי נציג ציבור בבית הדין לעבודה, וגם אני הייתי בהרכב השופטים. בפסק הדין החלטנו בבית הדין לחייב את יוסי שלי ואת רשות הדואר בפיצויים לתובעים. אני הייתי בדעת מיעוט, וגרסתי שיש לאשר את הפיטורין, בגלל שההגנה הוכיחה שהתובעים מונו לתפקידי הניהול בזכות קשרים פוליטיים. הם היו פעילים במפלגת העבודה, ולכן זכו בקידום ובתפקיד. לאחד מהם אף לא היו הכישורים הראויים לניהול. חשבתי אז שעובדה זו שומטת את זכותם לטעון נגד פיטורין ממניעים פוליטיים. אבל, כאמור, הייתי בדעת מיעוט, והשופט ונציג הציבור השני החליטו להרשיעו. הבעיה היתה שהפיטורין בוצעו שלא לפי הנהלים. יוסי שלי לא נתן להם פיצויים כחוק, וגם לא תנאים סוציאליים והודעה מוקדמת לפי דיני העבודה. יוסי שלי הפסיד גם במשפט ההוא.

מהדיונים בבית המשפט ומהעדות של יוסי שלי בפנינו התרשמתי שהוא איש ביצוע כוחני. בולדוזר סטייל של אריק שרון. ומסקנה זו גורמת לי להתלבט בשאלת התאמתו לתפקיד מנכ"ל הליכוד.

מצד אחד, התנועה התשושה והחולנית שלנו זקוקה למנהל בולדוזר שינער אותה, יאחז בציציות ראשה, וירים אותה מהקרשים ומהשלולית הרדודה שבה היא מדשדשת. לפי התרשמותי יוסי שלי הוא "גבר-גבר". אילו היה לי עסק גדול, הייתי ממנה אותו בלב שלם לאחד מהמנהלים.

מצד שני, אני חושש מכוחו ומהמרץ הרב שלו. הוא מינוי של נתניהו. וכידוע, ביבי רוצה שהליכוד יהיה במצב של תרדמת. הוא אינו מוכן להביא את מדיניותו לדיון ולאישור במוסדות התנועה, בניגוד להתנהגות ראשי התנועה הדמוקרטיים לאורך ההיסטוריה. הוא ייבש את הסניפים, פיטר עובדים חרוצים במצודת זאב, ומונע כינוס הועידה. את מרכז המפלגה הוא הצליח לנטרל, את לשכת התנועה הוא חיסל כבר לפני שנים, ומזכירות התנועה זזה כמריונטה רק לפי החליל שלו. מתנועה אידיאולוגית פעילה ותוססת, נשארו כיום רק מספר פורומים עצמאיים שמחרחרים בגסיסה איטית ומעוררת רחמים.

אם ניהול התנועה יימסר בידי איש ביצוע כוחני כמו יוסי שלי, ואם הוא יפעל "ברוח המפקד" נתניהו, זה עלול להיות אחד המסמרים האחרונים בארון של התנועה המפוארת שלנו. אפשר יהיה להגיד קדיש על הליכוד כולו. הלך עלינו.

אבל אם הוא יגלה אחריות ונאמנות לערכי תנועת הליכוד, ואם הוא יכיר בחשיבות הציבורית של פעילי השטח, אולי דוקא יוסי שלי יהיה אז "הדפיבילטור" שייתן שוק חשמלי שיחזיר את הלב של התנועה לפעילות תקינה. לפי התרשמותי האישית, יוסי שלי מסוגל לטפל בפרפור החדרים של הליכוד (תרתי משמע), השאלה אם הוא ישרת את התנועה, או את היושב ראש שלה שמעונין לחסל אותה ואת פעיליה המסורים?…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עד יום רביעי מועד לכינוס מרכז לגבי ועידה

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף מעלות

אריק זיו ויזר

פורום נאמני ליכוד דוברי רוסית קורא לתמוך בראש הממשלה

68 שנים למותו של ז'בוטינסקי – אלי חזן

אריק זיו ויזר

בית הדין של הליכוד : מקבלים את עתירת המבקר גלילי בנושא חשיפת חומרים הנוגעים לבחירות

אריק זיו ויזר

המנהלת שוב הפסידה. גלילי שוב ניצח

אלי חזן
דילוג לתוכן