26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
טור אישי

יוני שאלתיאל: איראן, בוז’י ומה שביניהם

השאלה המהותית מה חשוב יותר: ביטחון המדינה או כיסא ראש הממשלה, עדיין תלויה באוויר. מחד, ראש הממשלה החליט לנאום בקונגרס, וכנראה דבר לא יצליח לעצור אותו. מאידך, במעשיו הוא כמו לקח טוש וסימן את עצמו כמטרה לתקשורת


 


איראן בדרך להיות מעצמה גרעינית, וזה נתון. יש הטוענים שאיראן כבר גרעינית, אך לא ניכנס לדקויות. התחושה הכללית שמקבלים כששומעים את המילים ‘איראן’ ו’פצצה גרעינית’ ושאר ‘קווים אדומים’ נתפסים כבדיחה לא מוצלחת. ככה לפחות התקשורת משדרת לנו, וככה גם מנהיגי המחנה הציוני ושמאלה אומרים בפה מלא. הקשקושים לכאורה של ביבי כבר לא רלוונטיים, ועם כל הכבוד לאיראן ולשאר בעיות הביטחון, מה שבאמת חמור לשיטתם זה מצב הכלכלה בארץ, הפערים בחינוך ונושאים חברתיים לרוב. (שאכן, חשובים עד מאוד).



אחד מהיעדים הגדולים של מחנה השמאל הוא “תוכנית מדינית”. היינו: חיזוק מעמדה של ישראל בעולם. הן ע”י הסברה יותר אינטנסיבית, והן על ידי הגמשת העמדות ה”ימניות” של המדינה, ולהפוך ממדינת היהודים למדינת כלל אזרחיה. כי הרי כבר אין דבר כזה אנטישמי- יש רק אנטי ישראלי, ואם המדינה תיראה טוב כלפי חוץ ונמשיך לחלק את ארצנו, העליהום עלינו ייפסק מעצמו. אובמה מצדו שמח לשמוע על השותפים החדשים למסע האידיאולוגי שלו, הרי גם הוא מאמין לאיראן ומשנה סדרי עולם ע”י ביטול סנקציות כלכליות שהוטלו על הרפובליקה האסלאמית, ובעיקר ביחס החם שהוא מעניק לה. וכשאובמה שמע על הנאום בקונגרס שנתניהו אמור להשמיע, מיד הודיע שלא ייפגש עם ראש ממשלת ישראל, הוא לא מעוניין להפריע למהלך התקין של הבחירות בישראל. מה שלא הפריע לו לפגוש את דייויד קמרון ראש ממשלת בריטניה שנמצא גם הוא בתקופת הבחירות בארצו.


אציין עוד פרט קטן, לפני 19 שנים נפגש שמעון פרס עם נשיא ארה”ב דאז ביל קלינטון, גם בתקופת בחירות. ההערכה בישראל אומרת שהסכם גרעין עם איראן יתבצע עוד לפני הבחירות, מה שמחייב את ביבי לקחת החלטה ולנסות לשכנע את הקונגרס להמשיך בקו הבלתי מתפשר כנגד איראן ולהעצים את הסנקציות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

לא דין ולא דיין: סרט המשך ל”הרצוג” בכיכובו של אובמה

אריאל אילוז

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

משילות ללא חוק עם נשים מצוינות

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן
דילוג לתוכן