20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

יומן המלחמה של עוזי לוי

עוזי לוי, בעבר מפונה מגוש קטיף כילד קטן, והיום מארגן סיוע מאסיבי לדרום, כותב על רשמיו מהאזור. 

 

המלחמה בדרום גררה גם אותי בין עשרות האנשים שבאו לחזק ולתמוך בתושבי הדרום.

שם הבנתי את המלחמה האמיתית שמתרחשת לנו מתחת לעיניים. מלחמה של תושבים תמימים המייחלים לשגרה, ללימודים תקינים ,לסדר יום נורמלי, במלחמה הזאת אני סבור שהפסדנו.

כבר תקופה ארוכה שבעלי העסקים המקומיים בדרום לא רואים לקוחות. לצידם עובדים, או לא עובדים, בעלי אולמות האירועים שמקבלים עשרות שיחות של טלפונים שמסתיימות בביטולים וגורמים להם נזקים כספיים. שלא לדבר על הנוער שגדל במציאות הזאת או אימהות שאין לתאר את הלחץ הנפשי שעובר עליהן ברגעים של אזעקה שהילדים לא נמצאים בסביבתן.

מדהים לראות איך אנשי הדרום שבאתי לחזק מחזקים אותי בלי להוציא מילה אבל עם עיניים שמספרים סיפור שלא נתפס. סיפור שמחזיר אותי 7 שנים אחורה אל חלקת ארץ יפיפיה. אני זוכר את הילדות שם, מרחבי נוף ודיונות המתחברים עם רצועת ים מדהימה.

מצד שני אי אפשר לשכוח את החיים בצל הקאסמים, פיגועים ומציאות קשה לעיכול. שיצאנו מעזה כולנו רצינו להאמין שזה יביא לפיתרון, לרצון הדדי לשלום, לכל הפחות לרגיעה בדרום.

לצערנו קיבלנו הכפלה ושילוש של הקסאמים שעם הזמן הפכו לגראדים וכיום גם לפאג'רים, להתחמשות מסיבית של החמאס ולהפלת הרשות הפלסטינית בעזה ושליטה ברצועה.

אין ספק שהיום אנחנו משלמים מחיר כבד על נתינת הרצועה.

השליטה של הצבא בזמנו ברצועה חסמה באופן ניכר את התחמשות החמאס ברצועה ונתנה לצה"ל יכולת תגובה מיידית ומהירה לכל פעולה שבוצעה משם.

וכיום המצב חמור משיכולנו לדמיין.

נראה היום שתושבי הדרום הפכו להיות המגן האנושי של עם ישראל, כבר כמה שנים שהם עומדים בחוד החנית וסובלים מציאות שהיא בלתי נסבלת ללא צל של ספק.

היומים בדרום החזירו אותי אחורה, אחורה לימים שלי כנער במציאות הזאת, אחורה לשגרה של ריצה יומיומית למרחב המוגן, אבל בעיקר החזירו אותי אחורה והזכירו לי כמה מדהים העם הישראלי, הקיום של העם היהודי משחר ההסטוריה כנגד כל הסיכוים מובן לי ללא מילים שאני רואה את פני התושבים, הנחישות, העוצמה, והעובדה שגם טילים לא מזיזים אותם מביתם מחדשים בי את הכוחות ואת ההבנה מהו עם ישראל ומה מייחד אותנו משאר העמים!

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע ירושלים מאוחדת היא הכרח

אלי חזן

שחרור מחבלים – יוק

אריק זיו ויזר

ישחקו הנערים לפניו – על התרגיל המבריק של נתניהו

אלי חזן

בין הרועה לזאב

אריק זיו ויזר

עצות להתנהלות תקשורתית לחברי הכנסת החדשים

אלי חזן

אור אדום לשר התחבורה

אלי חזן
דילוג לתוכן