18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יום היסטורי בכנסת: דיון על הג’נוסייד הארמני

השואה הארמנית

הטאבו נשבר. ועדת החינוך קיימה הבוקר דיון פתוח על רצח העם שביצעו הטורקים בארמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה ואף לפניה

 

 

זהו. לאחר שנים שבהם בישראל העדיפו אינטרסים כלכליים על פני ראייה מוסרית ודחקו את זכרון הג’נוסייד הארמני מהשיח הציבורי בכנסת, התקיים היום דיון פתוח בנושא בועדת החינוך והתרבות של הכנסת בנוכחות נציגי הקהילה הארמנית בישראל. בדיון השתתף יו”ר הכנסת ראובן ריבלין שאמר : “הנושא עולה בכנסת לא משום שקרו דברים בין ישראל לטורקיה, לא משום שאנחנו מבקשים לנצל מצב פוליטי כדי לעשות חשבון. אני הגעתי לכנסת ב-88 ושנה לאחר מכן הגשנו הצעה לסדר יום בנושא האסון הארמני. נמנענו מלדבר עליו כשואה, אבל בהחלט חשבנו שכבני אדם, כיהודים, כאזרחי המדינה שאינם יהודים, אנחנו חייבים להעלות את הנושא הזה ולהציף את החברה בשאלות המתעוררות כתוצאה מכך משום שאנחנו מחויבים למנוע הכחשת אסון. אנחנו עומדים מול כל אומות העולם ואומרים שהכחשת שואה הוא דבר שההיסטוריה האנושית לא יכולה להסכים איתו. לא באנו לדון בנושא פוליטי אלא מוסרי”

 

בשולי הדברים ראוי לומר כי יוסי שריד פרסם היום מאמר בהארץ בו כתב כי “שנים רבות נאבקנו לבדנו, ורק בזמן האחרון מתווספים ח”כים שצרת האומה הארמנית נוגעת פתאום ללבם”. שריד, יש לומר כהרגלו בקודש, טועה ומטעה. ריבלין, בגין ועוזי לנדאו העלו את רצח העם הארמני על סדר היום עוד בסוף שנות ה – 80.

 

אם שריד היה מברר הוא היה מוצא כי אב”א אחימאיר, אותה אישיות ענקית בתולדות העם היהודי אשר שריד יש להניח היה מאשימו בפשיזם, כתב והעלה את הנושא על סדר היום במשך שנים. בנו של אב”א, יעקב אחימאיר, אף נכח בדיון. אחימאיר הוא זה שבתור איש הערוץ הראשון שידר לא אחת כתבות ודיווחים על יום הזיכרון הארמני. ברוח הדברים הללו אמר אחד מיוזמי ההצעה לסדר היום, ח”כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, כי הוא מכיר את הג’נוסייד הארמני מגיל 4, שכן אביו, ישראל אלדד (שייב) סיפר לו על הרצח. אבל בואו לא נקלקל ליוסי שריד את התדמית הכטוזבת שהוא בנה לעצמו.

 

ואילו יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין אמר בדיון : “אסור לישראל להיות המדינה האחרונה בעולם הנאור שמכירה ברצח העם הארמני.זו פעם ראשונה שכנסת ישראל מקיימת דיון רשמי בנושא הזה ואסור להקל בכך ראש.מקווה שהאירוע ההיסטורי הזה יוביל לאירוע היסטורי גדול יותר-הכרה של ישראל ברצח העם הארמני.היטלר כבר אמר ב1939:’לא אכפת לי מה תגיד עלי הציוויליזציה האירופאית החלשה. בסופו של דבר מי מזכיר היום את השמדת הארמנים??’ ולו בגלל משפט כזה חובתינו להכיר ברצח העם הארמני.כי אם אנחנו לא נכיר אז מה יהיה אכפת לשאר.”

 

ועכשיו למטרה הבאה : לימוד הנושא כחלק מסדר היום הלאומי של ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אקוניס : הבחירות יכולות להתקיים כבר בתחילת 2013

אלי חזן

“יש להקים הרבה אלוני מורה – דין השומרון כדין השרון, דין מגרון כדין סביון”

אלי חזן

אקוניס ממשיכו של יורם ארידור

אריק זיו ויזר

אחדות דעים בתנועת הליכוד

אריק זיו ויזר

לבני חוזרת לאזור חיוג הליכוד ?

אלי חזן

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן