19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יולי אדלשטיין : פוליטיקה חדשה באמת

ההתנהלות של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקראת חוק התקציב מוכיחה כי "הפוליטיקה החדשה" מגיעה דווקא ממקום שהתקשורת לא סימנה אותו. "משהו חדש מתחיל בראשות יו"ר הכנסת". 

היסטוריה בכנסת : לראשונה יצומצם חוק ההסדרים בצורה ניכרת. היום הושגו הסכמות בין הממשלה לבין הכנסת בדבר צמצום החוק כאשר שני שלישים מהסעיפים הוצאו ממנו. 

חוק התקציב וחוק ההסדרים יונחו על שולחן הכנסת ביום שלישי ה – 11 ביוני ויעלו לקריאה ראשונה ביום שני ה – 17 ביוני.

חוק ההסדרים הוא חוק שנחקק בתודעה הציבורית כמשהו שלילי. כמשהו שמעקר את סמכותה של הכנסת וכשם שישנם חוקים עוקפי בג"צ כך הפך חוק ההסדרים לחוק עוקף כנסת. בעבר, גם עלתה לא אחת דרישה של חברי כנסת, בעיקר משמאל, על מנת לבטלו. 


בעוד שר האוצר יאיר לפיד מיישר קו עם פקידיו והמשרד בראשו הוא עומד, הרי שיו"ר הכנסת יולי אדלשיין הצליח להוביל להסכמות שרוקנו את החוק בצורה מאוד משמעותית והחזירו חלק ניכר מהכוח של חברי הכנסת. 

אדלשטיין אמר היום כי "הח"כים הם לא מריונטות. צריך לספק להם זמן סביר לדון בכל חוק וחוק בוועדות השונות. מטרתי היתה לשמור על כבודה של הכנסת, עבודת החקיקה של הכנסת וחברי-הכנסת וכך עשיתי".

הוא הוסיף ואמר : "היה כאן מו"מ של פוליטיקה חדשה, ללא כיסוחים והתלהמות (בין היתר תקשורתית). המטרה שלי היתה לאכול את הענבים מבלי להרביץ לשומר וכך היה בסופו של דבר."

הנה כי כן, כמה סימבולי שאדלשטין, אשר היה מתאגרף בעברו, הצליח להביא בדרכי נועם להסכמה היסטורית וייתכן שהוא אף פרץ את הדרך לפוליטיקה החדשה שכה מבוקשת על ידי הציבור, ובדרך אף להחזיר חלק ניכר מכבוד הכנסת האבוד. "אזרחי ישראל חייבים לגלות בסופו של יום שבית המחוקקים – כשמו כן הוא – מחוקק ולא חבורה של נבחרים שמצביעים בעד חוק מבלי להעמיק בו ומבלי לבחון כל אות ואות לעומק" – אמר. 

ובכל זאת, חוק נהרי וכושר ההשתכרות נשארו בחוק ההסדרים. אדלשטיין אמר לנו : "אני טוען שאלו נושאים בעלי ויכוח אידיאולוגי ולכן מן הראוי שלא יכללו במסגרת 'חוק ההסדרים'. עם זאת, שר האוצר חשב אחרת ולא הסתיר שזה נושא שחשוב לו".

אדלשטיין הנחה את המחלקה המשפטית של הכנסת, בראשות היועץ המשפטי אייל יינון, להעמיד לרשות חברי הכנסת סקירה כתובה של כל סעיפי חוק ההסדרים ולעמוד לרשותם בפרק הזמן בין ההנחה להצבעה בקריאה ראשונה. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים ינהלו את הדיונים בחוק ששינסקי בשיתוף מלא

רגב של תקווה לאוהדי הכדורגל

אריק זיו ויזר

בגין היטיב עם העם. אקוניס ממשיך את דרכו

אריק זיו ויזר

ח"כ דני דנון יעמוד בראש ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מעורבות של ממשלות זרות בישראל

אריק זיו ויזר

לוין : הדמוקרטיה צריכה להגן על עצמה

אריק זיו ויזר

הצעת חוק: חנינה למתנגדי ההתנתקות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן