20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

יהדות שפויה וציונית /מאת:חמי דורון

תנועת הליכוד בהגדרתה הפורמאלית הינה תנועה לאומית ליברלית. הבעיה הגדולה ביותר של תנועתנו, היא שאנו שכחנו את החלק הליברלי שבנו, אלא אם נקבע כי המושג “ליברליזם” מתייחס אך ורק להשקפה כלכלית טהורה, ואיננו מקיף את כל תחומי החיים כגון לאומיות,דת, אמונה, חופש הפרט , זכויות האזרח ועוד. ממשלות הליכוד באופן כמעט קבוע ואוטומטי חוברות למפלגות חרדיות, אנטי ציוניות, כדי להרכיב ממשלה אשר לצורך אחיזת העיניים נקראת “ממשלת ימין”. אולם ראה זה פלא, לאותן מפלגות חרדיות , לכאורה “ימניות” אין כל בעיה לשבת גם בממשלות שמאל , כאשר הדבר היחיד המדריך אותן הוא לא ארץ ישראל אל אך ורק הסקטור שלהן, והוא בלבד. אנו רואים זאת בהתנהלות היומיומית של חברי הכנסת החרדיים אשר דואגים אך ורק לאנשי שלומם, וכל השאר הוא בבחינת מס שפתיים.

אנו רואים מגזר שלם המונהג ע”י ש”ס והחרדים האשכנזים, אשר עושים הכל כדי לייצר אזרחים הסמוכים על שולחנה של הממשלה, בלא שיצטרכו לתרום דבר למדינה, ובלא שישאו בנטל כפי שאנו כולנו נושאים. כאן בעיקר בא לידי ביטוי ההבדל בין “דתיים” ל “חרדים”.

מפלגות אלו נטלו לעצמן את המונופול על היהדות, והם אלו הקובעים מי הוא יהודי, כיצד יתגיירו, כיצד יתחתנו וכד’. הן רואות את עצמן כשליחיו של הקדוש ברוך הוא על פני האדמה ובשמו הן מנסות להכתיב לכלל עם ישראל כיצד ינהל את חייו.

האם כך ראו האבות המייסדים של תנועת הליכוד ותנועת החרות קודם לכן, את מדינת ישראל? האומנם זאב ז’בוטינסקי ומנחם בגין ראו לנגד עיניהם מדינה בה חלק גדול מהעם איננו נושא בנטל כאידיאולוגיה? האומנם אבות מייסדים אלו ראו במדינת ישראל רק העתקתה של הגולה , על כל הרעות החולות שבה, לארץ ישראל או שכיוונו להתנערותו של העם היהודי מכל המאפיינים הגלותיים ועמידתו על רגליו העצמאיות בצורה גאה ובטוחה?

די לנו אם ניקח כדוגמא את התנהלותו והתנהגותו של שר הפנים, אלי ישי, בנושא ילדי הזרים והרצון הבלתי מתפשר שלו לגרשם מהארץ. נכון, מדובר בילדים אשר הוריהם שוהים באופן בלתי חוקי במדינת ישראל, אולם במה חטאו ילדים אלו? בסה”כ מדובר במספר זניח של ילדים אשר כל חטאם הוא כי נולדו במדינת ישראל, התחנכו ומתחנכים כאן, רואים עצמם כחלק בלתי נפרד מהמדינה, רואים את הגיוס לצה”ל כערך עליון וכנראה שאלו הדברים שמפחידים את אלי ישי וחבריו. מה פתאום לתת אזרחות לאנשים אשר מירב הסיכויים שיהיו אזרחים מועילים, תורמים למדינה , וזאת בניגוד לתפיסת העולם של תנועת ש”ס? צאו וראו, מנחם בגין כראש הממשלה לא היסס להביא לארץ ולקלוט פליטים וייטנאמיים אשר היו בסכנה.

אולם מנחם בגין פעל בדיוק ע”פ אמונתו הליברלית והאנושית, שהרי לא לחינם בכניסה למצודת זאב, ביתו של הליכוד, מוצג לוח עץ ובו ציטוט מתוך נאום של מנחם בגין במאי 1948: ” זכור כי גר היינו בארץ מצריים ומציווי נעלה זה ייגזר יחסנו אל המיעוט החי בקירבנו”. האומנם ברוח דברים אלו אנו , בתנועת הליכוד, נוהגים ,כאשר אנו נותנים לאנשים כמו אלי ישי לנהל לנו את החיים?

אולי הגיע הזמן שאנו כתנועה, ובעיקר כמפלגת שלטון נכוון את הדברים, וננהיג אותם, במקום להיגרר ולהיכנע לסחטנות החרדית, אשר בסופו של יום תגרום גם לסילוקה של תנועת הליכוד מהשלטון? אולי הגיע הזמן שדווקא מתוך תנועת הליכוד יצא קול קורא לחזרה לערכים האמיתיים של היהדות השפויה והציונית, לערכים של נאורות, של השכלה רחבה , של קבלת האחר, של הציווי הנעלה “ואהבת לרעך כמוך” , של נשיאה משותפת בנטל הגיוס לצה”ל, ולא של פונדמנטליזם חרדי נוסח ש”ס ויהדות התורה.

אינני כותב מאמר זה מעמדת הפילוסוף המתריע בשער, אלא מתוך רצון אמיתי למעשה, ולכן אני קורא לכל מי שחושב כי אכן יש לבצע שינויים בחשיבה ואף במעש, להתגייס לצורך העניין, ולהניף יחד איתי את הדגל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבצע סיורי מועמדים ריאליים לכנסת ולממשלה הבאה בשומרון

אריק זיו ויזר

אריאל קלנר מועמד מחוז חיפה לכנסת הבאה.

אריק זיו ויזר

הכנס של הכנסים

אריק זיו ויזר

אורן כהן ממשיך את שליטתו בכפר סבא

אלי חזן

הבחירות בסניפים -מבחן התוצאה

אריק זיו ויזר

האם פייגלין מתייאש מהליכוד?

דילוג לתוכן