29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

יהדות וקשרים בין ישראלים בארצות הברית

השגריר רון דרמר, מנכ”ל WAZE נועם ברדין, ואיש העסקים שלדון אדלסון, היו הדוברים הראשיים בגאלה השנתית, של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) בבברלי הילס.

 

 

כ- 1000 ישראלים אמריקאים השתתפו באירוע הגאלה השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), שהתקיים אמש במלון בברלי הילטון בלוס אנג’לס. נושא האירוע היה חלומות, זאת לאחר שבחודשים האחרונים מתממש חזונו של ה- IAC מחוץ ללוס אנג’לס כשסניפים נוספים נפתחו ברחבי ארה”ב.

במהלך האירוע גוייסו 2.5 מיליוני דולר לטובת פעילות הארגון שמטרתו גיבוש והעצמה של הקהילה הישראלית החיה בארה”ב. הדובר המרכזי באירוע היה שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, שאמר בנאומו כי “ישראל לעולם לא תאפשר אירן גרעינית וכי תעשה כל שבידה בכדי להגן על עצמה”. “אירן היא האיום האחד והמרכזי העומד כיום בפני מדינת ישראל”, אמר דרמר, והוסיף: “אנו צריכים למנוע מאירן לבנות יכולת גרעינית ואני יכול להבטיח לכם כי ראש ממשלת ישראל לא יאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני”. עוד התייחס השגריר לנושא המו”מ עם הפלשתינאים ואמר כי “אזרחי ישראל לא רוצים שלום חסר ערך חתום על חתיכת נייר. הם רוצים שלום אמיתי המבוסס על הכרה הדדית. הפלסטינים מבקשים מישראל להכיר במדינה פלסטינית. אם כך, גם הפלסטינים יצטרכו להכיר בישראל כמדינה יהודית”.

 

באירוע נאם גם הפילנתרופ ואיש העסקים שלדון אדלסון, תומך נלהב של הארגון שסיפר כיצד הגיע לגאלה של ה- IAC בשנה שעברה והבין את הכח והאנרגיה הטמונה בקהילה הישראלית בארה”ב ואת הפוטנציאל האדיר הגלום בקהילה זו לחיזוק הכח הפרו ישראלי בארה”ב.

עוד נאם באירוע נועם ברדין, מנכ”ל אפליקצית הניווט WAZE בגוגל, שעשה היסטוריה בשנה שעברה בעסקת האקזיט הישראלית השנייה בגודלה בכל הזמנים. אורחי הכבוד של האירוע היו בני הזוג מירי ויצחק שפר, הבעלים של חברת לחצני המצוקה “לייף אלרט” ופעילים ותיקים ותורמים של הקהילה מזה שנים רבות. “עזיבת ישראל שברה לי את הלב”, אמרה מירי שפר על הבמה בהתרגשות. “חיברתי עבור משפחתי המאמצת בקיבוץ מכתב של שמונה עמודים שכל כולו התנצלות על העזיבה לאמריקה. המכתב הסתיים בהבטחה שאשוב תוך שנתיים, אך הנה אני עדין כאן, אחרי 40 שנה. מעולם לא שכחתי ולא אשכח את מולדתי”.

יושבת הראש של הגאלה הייתה השנה גילה מילשטיין, שיחד עם בעלה אדם ממקימי IAC, העניקה אות כבוד לבני הזוג שפר. שרון אבן-חיים, יו”ר ארגון ה-IAC אמר כי:”מאז תחילת הפעילות של IAC, הארגון הצליח לבנות קהילה ישראלית- אמריקאית חזקה בלוס אנג’לס ועכשיו אנחנו נמצאים בעיצומה של התרחבות בכל רחבי ארה”ב”. אבן חיים סיפר כי בארבעת החודשים האחרונים נפתחו 3 סניפים, במיאמי, בוסטון ולאס וגאס , וכי בקרוב יפתח סניף בניו יורק.

 

להקת הרוק אתניקס, הייתה מופע הסיום של הערב ואטרקציה גדולה עבור האורחים הישראלים-אמריקאים. כל הכסף שגויס באירוע יועבר לטובת תכניותיו הרבות של ארגון ה- IAC בלוס אנג’לס, ובערים אחרות שבהן הקים לאחרונה סניפים נוספים כחלק מהצמיחה המתוקשרת שלו ברחבי ארה״ב.

ה- IAC הוקם לפני 7 שנים כארגון קטן ומקומי עם חלום גדול – לתת בית למאות אלפי הישראלים החיים בארה”ב. כיום משתתפים בפעילות הארגון כ- 100,000 איש והוא הפך לארגון הקהילה הישראלית הגדול ביותר בארה”ב. לאחרונה החל ה- IAC לפתוח סניפים בערים נוספות בארה”ב. בחודש שעבר הוכרז על הקמת סניף בבוסטון, ורק לפני חודשיים פתח הארגון סניף במיאמי. תוכניות IAC כוללות כיום את “צו 8″ (גיוס אלפים לעצרות תמיכה פרו-ישראליות); מימון שליחים ישראלים לאוניברסיטאות; ארגון ומימון פסטיבל יום העצמאות הישראלי בלוס אנג’לס – הפסטיבל היהודי הגדול ביותר בצפון אמריקה, וכן עשרות טקסים, חגים ואירועים המוניים עבור הקהילה; תוכנית ספריית פיג’מה באמריקה, באמצעותה 10,000 משפחות ברחבי ארצות הברית נהנות מספרים בעברית הנשלחים לילדים בגיל הרך בדואר, על בסיס חודשי וללא תשלום; מועדון IAC-BINA, הכולל כ-1,500 צעירים ישראלים ויהודים אמריקאים אשר מתכנסים לדיונים ופעילויות בנושא הזהות היהודית ותמיכה בישראל; הקמה ומימון פרויקט IAC-Care, בו אלפים מהקהילה מתנדבים ומארגנים התרמות נרחבות; ו”משלנו” (תוכנית המנהיגות לסטודנטים ישראלים-אמריקאים)/



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סקר נוסף : בוגי מוביל

אלי חזן

נשים מדליקות משואות ? מבט אחר של עו”ד תמר הר-פז

אלי חזן

סקר בערוץ 10: הליכוד 39 מנדטים

אריק זיו ויזר

מה מפריע לרזי בגלי צה”ל.

אלי חזן

סקר ב-‘הארץ’: הליכוד והימין מובילים בענק!

אלי חזן

ועכשיו : כשריאל ניצב מול נתניהו

אלי חזן
דילוג לתוכן