21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

טקס נטיעות בפארק אריאל שרון

פארק אריאל שרון נחשב לפרויקט הסביבתי הירוק הגדול בישראל

ביום חמישי האחרון, ט”ו בשב”ט תשס”ע (20.1.11), נערך טקס נטיעות בפארק איילון על שם אריאל שרון (חירייה). הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, השר לאיכות הסביבה מר גלעד ארדן, הנהלת הפארק, ראש העיר מודיעין חיים ביבס ופעילי הליכוד הבולטים יואב דבוש, עמי חכמון ונפתלי נאור.

ראש הממשלה התכבד בנטיעת העץ הראשון בפארק ואמר:” זה יהיה אחד הפארקים האקולוגיים הגדולים בעולם. כמוהו, אנחנו מתכוונים להקים פארקים דומים בצפון – בקישון, ובדרום – בנחל באר שבע”. עוד הוסף ראש הממשלה:” אריאל שרון הבין את הצורך בשטחים פתוחים. אני בטוח שהפארק הזה על שמו יקיים את הייעוד שלו. הוא יהיה רצוף גינות ופרדסים. אווירו יהיה נקי ויקל על מיליוני בני אדם שמצטופפים בערים. אנחנו בונים כבישים ורכבות לצפון ולדרום, ופותחים את הארץ כדי להקל על הצפיפות, אבל אנחנו גם דואגים ל’ירוק’ הזה. הפארק הזה יהיה אחד הפארקים האקולוגיים הגדולים בעולם. אני חושב שבדבר הזה יש באמת ברכה, ברכה גדולה בט”ו בשבט, חג לאילנות, חג לילדות, חג לילדים, חג לכולנו”.

 

פארק אריאל שרון נחשב לפרויקט הסביבתי הירוק הגדול בישראל. הוא כולל 8,000 דונם של שטחים פתוחים ובהם ‘פארק תעשיות מחזור חירייה’ שנועד לטפל בבעיית הפסולת של מזבלת חירייה אשר פעלה במקום 50 שנה.

‘פארק תעשיות מחזור חירייה’ מספק שירותים ל-25 רשויות מקומיות ו-1.5 מיליון תושבים, ומטפל בכרבע מהפסולת של מדינת ישראל. בשנים האחרונות הוקמו במקום מתקן למחזור גזם, מתקן למחזור פסולת בניין, מתקן ‘חץ אקולוגיה’ להפרדת פסולת ביתית והפקת חשמל ממנה, מתקן לאיסוף ביוגז שהצטבר מפעילות המזבלה, והוא כולל מערכות למניעת זיהום סביבתי, אגנים ירוקים ומרכז מבקרים לחינוך סביבתי.

 השר גלעד ארדן בירך את הנוכחים ואמר: ” פארק אריאל שרון הוא הפרויקט האקולוגי הגדול במזרח התיכון, פרויקט שיהפוך את ישראל למעצמה אקולוגית והתחלתו היא בהחלטת ראש הממשלה נתניהו, מלפני מספר שנים, על הפסקת הטמנת הפסולת פה בפארק. יותר מסמלי שאחרי אסון הכרמל אנו ניטע עץ בפארק שכולו פיתוח סביבתי ואהבת הארץ”.

“אני גאה להיות לצד ראש הממשלה נתניהו במעמד מרגש זה” סיפר יואב דבוש והוסיף:” אין ספק כי שיתוף הפעולה בין ראש הממשלה והשר ארדן מוכיח את עצמו בתחומים רבים. טקס זה מיטיב לבטא את עשייתם המוצלחת. אני מודה לראש הממשלה ולשר ארדן על ההזמנה האישית לי ולחבריי”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברדוגו קובע : מעמדו הבלתי מעורער של צחי ברוורמן

אריק זיו ויזר

יד לבנים בדאלית אלכרמל אתר מורשת לאומי

אריק זיו ויזר

האמירה הערכית של ראש הממשלה בנושא אזריה

מערכת ליכודניק

סניף רעננה משתתף בצערו של משה הרשקוביץ’

יעל פז-מלמד ‘אוכלת את הכובע’ פעם שניה: “שגיתי”.

אריק זיו ויזר

מסין בברכה

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן