19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

טקס הסרת הלוט מעל אנדרטת בגין בעיר מודיעין במעמד השר כחלון, יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס ומכובדים נוספים:

ביום חמישי, 22/10/09, התקיים טקס הסרת לוט מעל אנדרטת בגין בעיר מודיעין. במעמד זה שונה שמו של כביש 11/12 העוקף את העיר מכיוון לטרון ועד הכניסות למכבים ורעות, וייקרא מעתה שדרות מנחם בגין.
הטקס נערך במעמד שר התקשורת, משה כחלון, יו”ר ועדת הכנסת ויו”ר סניף הליכוד במודיעין, ח”כ יריב לוין, ראש העיר מר חיים ביבס, יו”ר החברה למשק וכלכלה, מר שאול מזרחי, מנהל מרכז מורשת בגין, מר הרצל מקוב, הגב חסיה מילוא ומר יחיאל קדישאי.
האנדרטה בעיצובו של הפסל חן וינקלר עשויה משלוש אבנים שונות, ששתיים מתוכן סוגרות על מגן דוד החצוב כחלל בתוכן. האבן השלישית מונחת מלמטה כשעליה כתוב המשפט “עלינו ללמוד ממצדה איך לא להגיע אליה ועלינו ללמוד ממודיעין איך לעשות אותה”. שכתב מנחם בגין ז”ל בהקדמה לספרו של ד”ר בן אלישר.
ח”כ יריב לוין, הגיע עם לילך שלי, העוזרת הפרלמנטארית שלו, שבהיותה חברה בהנהלת סניף הליכוד במודיעין, היתה זו שהציגה את הרעיון לוועדת השמות ודחפה לביצוע קריאת השדרות על שמו של מנחם בגין.
ח”כ לוין סיפר: “לכל אחד יש את הזיכרון שלו מבגין. בפעם ראשונה שפגשתי אותו היה קהל גדול מאד סביבנו וזו הייתה פגישה כואבת שהותירה בי חותם עמוק. בגין היה הסנדק שלי בברית המילה”. כמו כן הוסיף ח”כ לוין ואמר כי בגין ז”ל נחרט בזיכרון הלאומי כיון שהקיף בפעילותו מכלול שלם ונדיר של תכונות. הוא ציין כי הבולטת ביותר, לדעתו, הייתה העמידה והאיפוק של בגין באירועי אלטלנה.
שר התקשורת, משה כחלון, דיבר על חזונו של מנחם בגין ואמר: “אחרי החלום של מנחם בגין על ארצנו אני חושב שהחלום השני שלו היה שמשה כחלון, יוצא שיקום שכונות מגבעת אולגה יגיע לכאן כשר תקשורת ויפגוש את מר ביבס שעשה מסלול דומה מבית שאן והגיע להיות ראש עיר חדשה ומפוארת, וח”כ יריב לוין שהוא נצר למשפחה לוחמת. אני חושב שמנחם בגין היה מוכן לשלם כל הון שבעולם כדי לראות את שלושתנו פה, לאחר שהוא עשה את המהפכה החברתית הגדולה ביותר שנעשתה בישראל”.
ראש העיר מודיעין, מר חיים ביבס סיפר על הזיכרון שלו כילד בן 8 כשפגש לראשונה את בגין בבית דודו. “לא הבנתי אז את ההמולה שהייתה סביב הביקור. לימים הדוד נהיה סגנו של בגין וגדלתי והבנתי שההמולה הייתה סביב אחד המנהיגים הגדולים שקמו לנו באותה תקופה”.
בין המברכים היו עוד מר הרצל מקוב, מנהל מרכז מורשת בגין, והרב הראשי של מודיעין, הרב לאו.
שולמית ליבנת שרה את שיריי המחתרות יחד עם נגן האקורדיון פולדי הורוביץ. כל הנוכחים במקום הצטרפו לשירת המנון בית”ר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אילן כהן תומך בחוק העמותות

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד ברעננה משתתפת בצערה של משפחת שלגי

אלי חזן

כמאה אנשי עסקים בתל אביב יפו השתתפו בכנס תמיכה בסגן ראש העיר ארנון גלעדי

אריק זיו ויזר

צעירה ויצירתית- לוד מושכת אוכלוסייה

אלי חזן

סניף ירושלים מחולק בין ניר ברקת,ארקדי,ופורוש

אריק זיו ויזר

המשחקים האולימפיים של הליכוד ברעננה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן