29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

טוב פשרה רזה- ממשפט שמן /שלמה מדמון

בראיה לאחור בתקופת טרום שלטון הליכוד, שאלו פעם את בגין “מדוע הנך מתמיד לקרוא כל בוקר עיתון “דבר” ו”על המשמר”, עיתונים של השמאלנים”? ענה להם “כדי ללמוד את ‘האויב'”.
במסגרת פעילות חוג ועידת ג’נבה לקחתי על עצמי אחריות רגשית עמוקה לבחון מקרוב ובאופן אישי אפשרות דיאלוג בין מנהיג פלסטיני לבין איש סקרן כמוני ממפגיני סבסטיה ואלון מורה בראשית הקמת ההתנחלויות.

המרצה שהוזמן לחוג, דר’ סופייאן אבו זיידה, אישיות שמקרינה מנטליות ישראלית לכל דבר, עברית רהוטה, בטחון עצמי ובעל חוש הומור שהשתלב מייד לתוך אוירה ידידותית ואפילו חברית.

יש לציין שכל באי החוג היו מכל גווני הקשת הפוליטית בארץ.

לא אפליג לכל מה שנאמר במשך שעתיים וחצי שבחלקם הרצאה ובחלק השני דיאלוג והצגת שאלות ותהיות.

האיש הפליא בידע רב כשותף בכל נבכי הסכסוך הפלסטיני ישראלי ובמשאים ומתנים לאורך זמן האיש פרק מרירות ותסכול על הטעויות הרבות מצד הפלסטינים ולא פחות ממנהיגי מדינת ישראל החזקה והעוצמתית.

הרגשתי שלא רצינו לשכנע אחד את השני בצדקת דרכו של כל אחד וטוב שזה כך כי בשכנוע מוסתרת המילה כנוע. במילים אחרות זוהי דרך של כפיית הכנעה הגוררת איתה התנגדות.

התכוונו יותר שאנחנו רוצים להשפיע אחד על השני כי במילה להשפיע מצויה המילה שפע וזה ענה לצרכי הדיאלוג בינינו. שפע של רעיונות, שפע של אלטרנטיבות המבוססות על בחירה חופשית, גם כשזה היה כרוך בוויכוח נוקב. בכך טמון להערכתי הסיכוי הטוב ביותר להביא להבנה ולשינוי המיוחל בנינו לבינם.

ההשפעה החזקה ביותר היא הדוגמא האישית. ההתנהגות האישית של מנהיגינו ומנהיגיהם וכמובן כל אחד ואחד מאיתנו, שלא למטרת העלאה עצמית אלא ביטוי אמיתי ומעשי של יחסי שוויון וכבוד הדדי.

נותרנו כשני אנשים מגששים באפלה ומחפשים מוצא אידיאלי- שהרי הם לא יצליחו לעולם לנצח אותנו ואנחנו באמצעות אידיאולוגיה לא נצליח לנצח את המציאות.

העובדות מדברות בעד עצמן- קיפלנו מזמן את דגל “שתי גדות לירדן”. ההכרזה שאינה משתמעת לשתי פנים מראש ממשלת ישראל “שתי מדינות לשני עמים”.

לקינוח:

שאלתי את דר’ סופייאן אם היינו בזמנו מחזירים את הגדה למלך חוסיין הייתה קמה מדינה פלסטינאית? שרר הס באולם, הוא לא ענה לי אך מבטו המלווה בחיוך מריר ושפת גופו לא הותירו ספק להבין שלא והוסיף: משלמים על טעויות.

שלמה מדמון

יו”ר סניף הליכוד- כפר סבא

וחבר מזכירות הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדמון:יצחק בן גד צריך למלא את תפקיד שגריר ישראל באו”ם

אריק זיו ויזר

נתפסו במצלמת ליכודניק בכנס בעמקים/צילמה טובה מעוז

אריק זיו ויזר

הנגבי ולין בכנס המייסדים הוותיקים

אלי חזן

מנפוליאון ועד דן מרידור/מאת:אלי ברק

אריק זיו ויזר

הרפורמה במינהל: פשרה בין קדימה לקואליציה/מאת:איציק דדוש

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק: בנימין נתניהו – עושה שלום

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן