39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ זוהר: “אני חבר כנסת בסגנון יהודי טוב”

הכנסת, חוק השבת, הליכודיאדה ומה שביניהם – עזריאל צפר ישב עם ח”כ מיקי מכלוף זוהר לשיחה צפופה

בס”ד

מה שלומך ח”כ מיקי זהר?


“ברוך השם עובדים קשה, משתדלים לעשות עשייה ברוכה למען עם ישראל. באופן כללי אפשר להגיד שאני חש סיפוק גדול מעבודתי ומקווה שאני מצליח לגרום לציבור מתפקדי הליכוד לראות בי ראוי לתפקידי”.


באילו נושאים אתה עוסק בימים אלה?

“אני עוסק במגוון רחב של נושאים אך ממוקד בעיקר בנושאים חברתיים ובחיזוק הזהות היהודית במדינת ישראל. חשוב לציין, את נושא היהדות במדינה לקחתי על עצמי לא ממניעים דתיים,  אלא ממניעים יהודיים גאים שעלינו להבליט בכל הזדמנות. זכותנו על הארץ הזו נובעת רק מהיהדות שלנו ואסור לנו להתבייש בה, אלא להיות גאים בה. מנחם בגין נשאל פעם  על ידי עיתונאי איזה ראש ממשלה הוא יהיה? בגין הרהר רגע והשיב בפשטות: ” אני רוצה להיות ראש ממשלה בסגנון יהודי טוב”. כך גם אני משתדל להיות חבר כנסת “בסגנון יהודי טוב” .


אילו נושאים חברתיים אתה רוצה לקדם?

“מטרת העל שלי היא לגרום לכך שכל תושב פריפריה באשר הוא יקבל הזדמנות שווה להתחיל את חייו בדיוק כמו תושב מרכז הארץ, כפי שהליכוד מאמין. בטח ובטח לאור התמיכה האדירה שהליכוד זכה מהפריפריה בבחירות האחרונות. הנושאים הללו יהיו תמיד לנגד עיני, בעיקר על רקע העובדה שהגעתי מהפריפריה ועד לפני הבחירות שימשתי כסגן ראש עיריית קריית גת”.


לפני כחודשיים אושרה בוועדת השרים הצעת החוק שלך “חוק השבת” שגרמה להד תקשורתי וציבורי ותכליתה לאסור פתיחת עסקים בשבת . נשמח לשמוע על ההצעה, מהיכן הרעיון? למה?


“ראשית, יצוין כי כוונתי הייתה סגירת מסחר בשבת בלבד ולא מקומות פנאי ובילוי , יש הבדל מהותי בין שתי הפעולות העסקיות הללו. מטרת העל של החוק היא ליצור מצב בו כל אזרח במדינת ישראל יזכה ליום מנוחה שבועי- הוא יום השבת בהתאם ליהדות. במצב הקיים היום, בעלי עסקים קטנים לא יכולים לנוח בשבת, הם חייבים לפתוח את העסקים שלהם בגלל אלה שעובדים בשבת בניגוד לחוק הקיים (חוק שעות עבודה ומנוחה). מעבר לכך , ישנה הצעת חוק נוספת שלי שצפויה לידון בקרוב בוועדת שרים.  ההצעה קובעת שכל יהודי שאינו מעוניין לעבוד בשבת לא יהיה חייב להצהיר שהוא דתי לשם כך”.

אילו עסקים החוק כולל?


“בעיקר קמעונאות כמו סופרמרקטים, חנויות בגדים וכדומה”.


לאחר ההד התקשורתי והכותרות שצבר “חוק השבת”, פורסם שיעשו תיקונים בחוק, היכן עומד הנושא עכשיו?

“כרגע אני מנסה לייצר הסכמות בקואליציה ובאופוזיציה סביב החוק בעקבות בקשתו של ראש הממשלה. אחת הסוגיות שלהן  נדרשתי היא מתן פתרון בנושא התחברה הציבורית שאני מתנגד לו באופן עקרוני שיפעל בשבת. במקום זה אני מנסה לקדם באופן שונה תחבורה עירונית בשבת שיש לה מספר תנאים:
1. שני שליש מחברי המועצה יתמכו בתוכנית

2. הנהגים יהיו לא יהודים
3. לא יתאפשר תשלום במזומן אלא באמצעות כרטיס חודשי ( כמו כרטיס הרב- קו )
4. השירות יופעל באמצעות העירייה ולא המדינה – כי זו תחבורה עירונית ולא ציבורית .

התוכנית מצריכה אישור הלכתי ע”י הרבנים על מנת שהמפלגות הדתיות יוכלו להצטרף לרעיון. הנושא נמצא בבחינה מעמיקה בימים אלו”.



בעקבות הצעת החוק עלו קולות במפלגה שחוק זה אינו מתאים למפלגת הליכוד אלא למפלגות יותר סקטוריאליות כמו הבית היהודי, ש”ס או יהדות התורה. מהי תגובתיך לאמירות הנ”ל?


“העיקרון של החוק אותו הגשתי הוא שהוא לא חוק דתי אלא חוק יהודי- סוציאלי, אנשים טועים לחשוב כך בגלל שיום המנוחה השבועי הוא יום השבת. החוק הוא יהודי סוציאלי ומפלגת הליכוד מייצגת ערכים יהודים סוציאליים פר אקסלנס”.


כיו”ר ועדת הספורט , יו”ר קבוצת כדורסל לשעבר וכאחד שמחובר עד עמקי נשמתו לעולם הספורט בכלל ולכדורסל בפרט, איך זה שלא היה טורניר כדורסל בליכודיאדה ?  מחדל !

“בהחלט שזו סוגיה חשובה שחייבת להתברר עד לליכודיאדה הבאה”.


אם בספורט עסקנו, לפני כחודשיים וחצי הייתה שדולה ראשונה בראשותך על מצב הכדורגל  בישראל. מה קורה עם הנושא?

“זה נושא שמאוד בוער עבורי, כואב לי כאוהד הנבחרת לראות שהכדורגל הישראלי לא מצליח להתרומם.  המצב הזה נוצר מסיבות ברורות של חוסר ניהול נכון בספורט הישראלי והכדורגל בפרט. אני עוסק בנושא שגם מאוד חשוב ובוער לציבור הישראלי. אני מקווה שמסקנות הוועדה בראשותי יקבלו ביטוי בעתיד הנראה לעין”.

ואיך אפשר שלא לדבר על מכבי קריית גת. לפי הטבלה מכבי קריית גת במקום הלפני האחרון, מה יהיה? תשרדו בליגה ?

“אין עוד מלבדו ” .

במעבר חד. לפני כחודש היה אירוע מאוד מוצלח באילת, הליכודיאדה. אתה מזדהה עם המשפט הזה?


“היה אירוע מוצלח מאוד שיזמו צעירי הליכוד המוכשרים משה בן זקן, מושיקו פסל, ניר בן סימון ומיכאל יצחקוב. הגיעו המון חברי ליכוד והיה סוף שבוע ברמה גבוהה ומאוד מעניין. מקווה שהאירוע הזה יהפוך למסורת בתנועה.  פגשתי המון חברי ליכוד, ישבתי איתם ודיברנו בצורה בלתי אמצעית במשך כל סוף השבוע ואני שמח על ההזדמנות”.

במדגם שהתקיים באירוע הליכודיאדה הגעת למקום מכובד,  אתה קונה את המקום ה- 11?

“אני קונה כל מה שהקב”ה ומתפקדי הליכוד יחליטו . הגעתי לעשייה הציבורית לפני המון שנים מתוך רצון אמיתי לשרת את הציבור. כל עוד הציבור ימצא בי כראוי לתפקיד,  אמשיך לעשות את זה עבורו במלוא המרץ ומכל הלב”.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“מביע הזדהות עמוקה כלפיכם. לבנו עם העם הספרדי”

אלי חזן

אקוניס אחד מול כל השמאל

אריק זיו ויזר

ח”כ דנון: על אוהדי סכנין להיענש

אלי חזן

ליברמן והרשימה הערבית המשותפת מגישים הצעת חוק

Gilad Trugbild

ביקורת חריפה של ריבלין ואלקין על דברי בייניש

אריק זיו ויזר

ריבלין: יש למגן בהקדם את מוסדות החינוך בבאשקלון וב”ש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן