18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

חשיפה:אסור לעובדי עירייה להיות חברים במועצות הסניפים/מאת:אריק זיו

בעקבות פניתו של עו”ד  אופיר טבה, המייצג את רועי שרעבי מרחובות, למפקח על הבחירות הארצי. למניעה השתתפות עובדי עירייה בבחירות במועצות הסניפים לבחירת הנציגים למועצות הערים,
הודיע המפקח על הבחירות כי חל איסור על עובדי עירייה להיות חברים בגוף הבוחר את המועמדים למועצות הערים,איסור זה גורף ומהווה תקדים בליכוד כאשר בעוד מספר ימים עומדים מועצות הסניפים לבחור נציגים לקראת הבחירות המוניציפליות.
איסור זה בעל משמעות גם למפלגות אחרות
בהמשך המכתב של המפקח על הבחירות
מדינת ישראל
משרד הפנים

‏04 ספטמבר 2008
‏ד’ אלול תשס”ח
סימוכין : 0559-08

לכבוד:
מר אופיר טבה, עו”ד
בפקס: 04-6344436

הנדון: פנייתך מיום 19.08.08

בהמשך לפנייתך שבנדון, הריני מתכבד להשיבך כדלקמן :

1. פנייתך נתקבלה במשרדנו ביום 25.08.08.
2. בסעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה),התשי”ט- 1959, נקבע כי אין לעשות שימוש בקשר עם תעמולת בחירות בכספים של גוף מבוקר ככספי הרשות המקומית.

3. הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לתעמולת בחירות מפרשות ומבהירות את הוראת סעיף 2א הנ”ל. יצוין כי איסור זה אינו מוגבל רק לתקופת בחירות. עם זאת, יש להיזהר בנושא זה במיוחד בשנה שקודמת למועד הבחירות וככל שמתקרב מועד הבחירות יש להימנע מכל פרסום, או מעשה אחר, המעלה חשד לשימוש במשאבי ברשות כחלק ממערכת הבחירות.

4. בהמשך לאמור מעלה אעיר כי, באחת מהחלטות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-17 נקבע כי השימוש בעובד רשות מקומית לצורך עריכת תעמולת בחירות הינו כעבירה על סעיף 2א לחוק הבחירות. שכן, עובד רשות הינו משאב של הרשות ועל כן השימוש בו לצורכי תעמולה אסור.

5. עוד יועד כי סעיף 75 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ”ה- 1965 קובע כי, עובד של רשות מקומית אשר לו סמכות מנהלית או לחלופין הוא בא במגע עם קהל לא יעסוק בתעמולת בחירות ולא ייקח בה כל חלק.

6. איסור השתתפות עובדי רשות מקומית בפעילות מפלגתית גם בא לידי ביטוי בהנחיית מנכ”ל משרד הפנים מס’ 5/2008. שם נאמר כי חל איסור מוחלט על עובדי רשות לעסוק בכל פעילות פוליטית, לא זו בלבד אלא שגם בהנחיות היועמ”ש לממשלה מופיע איסור זהה האוסר על עובדי רשויות המקומיות לעסוק בפעילות פוליטית.

7. לאור כל האמור מעלה ולאור לשון החוק אשר אינה משתמעת לשני פנים ניתן לקבוע במפורש כי חל איסור מוחלט על עובדי מועצה להיות חברים במועצת סניף הליכוד.

8. אציין כי, למשרד הפנים סמכות מייעצת בלבד בענייני תעמולה ובמידה והתקיימה פעילות אשר עולה החשש כי מדובר בעבירה על חוק התעמולה ניתן לפנות אל משטרת ישראל לחקירת הנושא.
כמו כן, במקרים בהם ניתנת חוו”ד כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה, ניתן להעביר פניות לוועדה לחיוב אישי של משרד הפנים בפקס : 02-6293316 לידי עידו צ’פניק.

9. עוד יצוין כי, הסמכות להוצאת צווי מניעה לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ”ה-1965 האמור מסורה ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-18, כב’ השופט אליעזר ריבלין, את הבקשה לצו מניעה יש להפנות לוועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת פקס : 02-5669855 .

10. אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ו/או הבהרה.

בברכה,
מאור דבוש, עו”ד
לשכת המפקח הארצי על הבחירות

העתקים: מר ששי קציר, המפקח הארצי על הבחירות
עו”ד איילת פישמן, סגן בכיר למפקח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פנייה נרגשת לראש הממשלה לקראת הבחירות המונציפליות

אלי חזן

מסלאווי לראש הממשלה – “נמאס לנו”

אלי חזן

השר שטייניץ – “אפעל להקמת מוסד אקדמי בפתח תקווה”

אלי חזן

סולומון אוחנה – לוד : רביבו איבד את הזיכרון

אלי חזן

לוד : 1500 משתתפים בהרמת הכוסית של מרציאנו

אלי חזן

שר הפנים, מאיר שטרית, חתם על צו המורה על צמצום מספר חברי המועצה ברשויות מקומיות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן