34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
מועמד לכנסת במחוז ירושלים
דעות

חשוב למנות שופטים ושוטרים – פרשת שופטים

מדוע התורה מצווה אותה למנות שופטים ושוטרים? הרי מובן לכולנו שכאשר אין שופטים שיגדרו גדרות ויחקקו חוקים, וכאשר אין שוטרים שיאכפו את החוקים והגדרות שנחקקו, הכל פרוץ וכל אחד עושה מה שבא לו. זה מובן לכולנו גם בשכל, ומצוות מינוי דיינים ישנה אפילו אצל הגויים בשבע מצוות בני נח שצוו על כך . אז מדוע בכל זאת התורה צריכה לכתוב את הדברים הברורים מאליהם?

 

המשך הפרשה מאיר את עינינו ומסביר שהשוחד יעוור עיני חכמים. העניין הוא שכאשר אנו ממנים שופטים ושוטרים על פי השכל, אנו עושים זאת כדי לשמור עלינו מאנשים אחרים. כולם יודעים היטב בשכלם שחשוב למנות שוטרים כדי שיתפסו את העבריינים, אך כאשר העבריינים הם אנחנו, קשה לנו לקבל את הדבר ואנו יכולים להיות בטוחים שכל העולם טועה ואנחנו צודקים. כשמדובר על עצמנו, אנחנו משוחדים והופכים לעיוורים. 

קל לכולנו להבין שהטלוויזיה הורסת את חינוך הילדים, אך האם אנו מבינים שזה מזיק גם לנו באותה מידה? או שכאן הנגיעה אישית וקרובה יותר וכך אנו חוצים קווים אדומים מבלי לשים לב? איך זה שכשחותכים אותנו בכביש אנו מתרגזים, אך כשאנחנו עושים זאת לאחרים אנו מרגישים שזה בסדר ומוצדק? מדוע אנו מצפים מכולם להתייחס אלינו בכבוד ואהבה, בזמן שאנו מרשים לעצמנו לזלזל באחרים (מסיבות שנראות לנו מוצדקות כמובן…)? 

השופטים והשוטרים שאנו מעוניינים בהם על פי דעתנו, מיועדים לכך שהסביבה לא תזיק לנו. אך משופטים ושוטרים שמשגיחים עלינו אנו מעוניינים לברוח ולא רוצים שום קשר איתם. אנחנו לא רוצים שהשופט יאמר לנו שאנו לא בסדר או שהשוטר יתפוס אותנו, את זה אנחנו רוצים רק לאחרים שמפריעים לנו. כדי שניתן לתוכנו את השופטים והשוטרים שישגיחו על עצמנו כך שאנו לא נסטה מדרך הישר ולא נחצה גבולות וקווים אדומים, ישנו צורך גדול שהתורה תצווה אותנו על כך כי זה כלל לא טבעי וברור מאליו. לכן ראוי לכל אדם, ולתת על עצמו שופטים ושוטרים כך שיוכל לחיות בשליטה ובמודעות על פי דרך האמת, ולא על פי היצרים המעוורים את האדם.

שבת שלום ומבורך 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים בסכנה /מאת: מיכאל לובוביקוב

אריק זיו ויזר

המחאה החברתית כנזק לדמוקרטיה

אלי חזן

אכן דיפלומט

עומר אריכא

החובה להשיב בחיוב? האומץ להגיב בשלילה!

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע “צו”

אלי כהן

מכתב גלוי לנפתלי בנט

אלי חזן
דילוג לתוכן