26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

חשוב אבל נסתר : זירוז מתן מעמד עולה לזכאים המגיעים ארצה במעמד תייר

אתמול ( יום ב') התקיים דיון חשוב מאין כמוהו בוועדת העלייה,הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ אברהם נגוסה בנושא " זירוז מתן מעמד עולה לזכאים, המגיעים ארצה במעמד תייר".

 

יהודים מרחבי העולם מגיעים לישראל כתיירים , על מנת לבחון את אפשרויות המגורים והתעסוקה כהכנה לפני "העלייה הרשמית" ארצה. שכבר גמלה החלטה בליבם להישאר במדינת ישראל – ביתו של העם היהודי, הם נתקלים בסחבת בירוקרטית מאין כמוה,  על מנת לקבל אזרחות ישראלית ו- "מעמד עולה". 

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה, "זה פשוט אבסורד מאין כמוהו ". ולמה?

"מדינת ישראל והארגונים היהודיים משקיעים המון משאבים, כספים והון אנושי בעידוד העלייה למדינת ישראל.  אך יהודים שכבר עלו ארצה, וכבר נמצאים בישראל עם אשרת תייר המבקשים לקבל "מעמד עולה",  סובלים מחסמי בירוקרטיה ותהליך ארוך ומתיש. על משרד הפנים לזרז את ההליך באופן משמעותי כדי לא להפסיד את אותם יהודים "

במהלך הוועדה הושמעו מספר עדויות מפי עזריאל צפר, חבר מועצת הסטודנטים בבר אילן,  בהן יהודים וביניהם סטודנטים בבר אילן שהגיעו ארצה עם אשרת תייר, היו זכאים עפ"י חוק השבות לקבל "מעמד עולה". מסיבות כאלה ואחרות הם לא קיבלנו ונאלצו לעבור הליך בירוקרטי ארוך ומתיש שגרם להם לחזור כלעומת שבאו .
כמו כן נציג רשות האוכלוסין חזר ואמר שאין מספיק תקציב לרשות כדי לקצר את ההליכים עקב חוסר במתרגמים, עובדים מקצועיים ומעטפת לוגיסטית מתאימה .

דו"ח מבקר המדינה משנת 2013 מציג כי העדר שיתוף מקוון בנתונים בין הארגונים "נתיב " ממשרד רוה"מ ורשות האוכלוסין ההגירה ממשרד הפנים גורם להארכת משך תקופת האישור ל- "מעמד העולה". 

בסיכום הדיון יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה, הבטיח לעקוב אחר הנושא ובמידת הצורך ידרוש הסברים מהנוגעים דבר במידה הנושא לא יטופל .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנשים של נתניהו

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן

אושר חוק שי דרומי

אריק זיו ויזר

ריבלין: מחברים את הציבור לכנסת

אריק זיו ויזר

יריב לוין:מגיב לנאום אובמה

אריק זיו ויזר

ועדת הבריאות אישרה – מבוטחי קופות החולים יוכלו לעבור קופה פעמיים בשנה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן