19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חרדים זה IN בפוליטיקה

יומן פוליטי : מדוע החרדים חזרו להיות רלוונטים (שוב הקומבינות ושוב מהליכוד), ארדן ופלורליזם בתקשורת, עו”ד שי גלילי מייצב את תפקידו כמבקר הפנים, איקי כהן חוזר לשטח, וגם כחלון, לפיד סבלני לעומת סער טרחני, לשכת שרון מול לשכת נתניהו – לא כוחות 

 

יש תקומה לחרדים
מסתבר כי מאחורי הקלעים אורגים את השינויים בהרכב הממשלה. הבית היהודי היא מפלגת המפתח. מתברר כי בנט הצליח ליצור חזית נגדית – נגדו – במפלגה. השיא של התהליך הוא הבחירות המוניציפליות וכך מסתמן כי בנט הולך להפסיד בכל המקומות שבהם לא הצליח להיטמע. אמנם, הוא הביס את אורלב אך לא לעולם חוסן. עכשיו אורלב אורג את המתווה לחיסול בנט. וכך, יצר מועמדות שלו על ראשות העיר ירושלים מטעם הבית היהודי. מה שברור הוא כי במידה ואורלב מנצח בירושלים הוא שובר את ברית העסקנים בירושלים. ממקורות פוליטיקורט מתברר כי אורלב הפסיד את המפלגה אך מנצח בשטח הזועם על האח בנט.

בעת האחרונה אנו עדים למושג “הפוליטיקה החדשה” ומה שמעניין הוא שמי שמייצג את הפוליטיקה החדשה הוא ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כאשר תחת שלטונו נעלמה תופעת המאכערים. במקביל וככל הנראה זאת אחת הסיבות להיעלמות תופעת המאכערים מוקמת בימים הללו מפלגת האינטרסנטים והמאכערים כאשר בראשה עומד משה לאון. מאחוריו יש את החרדים, ליברמן, דרעי וגורמים המקורבים לבנט. החבורה שמסביב ללאון כל כך שבוייה בספין העסקני עד שהם לא מוסגלים לראות מה הולך בירושלים. וכך, במהלך לא חוקי הם כינסו את מועצת הסניף לתמיכה במשה לאון לראשות העיר.

המהלך של ארדן

השבוע פרסם השר גלעד ארדן או מי מטעמו ידיעה על כך שהוא רפורמה על ידי הקמה של עוד שני ערוצי חדשות. אין ספק שזאת בשורה טובה. מה שברור הוא שככל שיהיו ערוצי תקשורת היא תהפוך פחות ריכוזית ויותר פלורליסטית. מי שחושב שהערוצים יהיו בבואה של הערוצים הקיימים טועה כי בכל מקרה הם יצטרכו לבדל את עצמם מהקול האחר.

תם עידן המריחה

מאז ועולם נבחר בליכוד מבקר פנים מטעם המערכת. הפעם נבחר עו”ד שי גלילי. כאשר הופיע שמו כמועמד נחרדו בהנהגת הליכוד. גורם בכיר אמר לאחר בחירתו : “בכל החודשים האחרונים פחדנו מבחירה של ועדת חוקה, פחדנו מבית הדין ומתברר כי המועמדות של שי גלילי היא המסוכנת ביותר”. למרות השטיקים והנסיונות לבטל את המינוי של שי לא צלחה דרכם וכך שי נבחר ברוב ברור של חברי הליכוד לתפקיד מבקר הליכוד.

השבוע הגיש לועדה המוניציפאלית את ההנחיות לעבודת הועדה. נכון שבפועל שי לא יכול להכתיב אך הוא יכול לגרום למערכת לעבוד ביתר שקיפות.

ולכם שי פרסם את סרגל השקיפות. גורמים טענו ששי גלילי חרג מתפקידו ושי הודיע כי הן בסמכות וזאת חובתו, להביא את הליכוד לשקיפות.

איקי כהן חוזר לשטח

איקי כהן מקורבו של גדעון סער מונה ע”י ארנון גלעדי ליו”ר מטה הבחירות שלו לבחירות המקומיות בתל אביב.  איקי, שעד לעת האחרונה עבד בנטע וכעת נרתם למטהו של ארנון. 

וגם כחלון חזר
מי שהספיד את משה כחלון עומד כפי הנראה לגלות שיש חיים מחוץ לגלגל וכחלון עומד לחזור ובגדול גם כאשר באומץ רב עמד מחוץ לגלגל בעת האחרונה .
משה כחלון השבוע נתן את הפתיחה למרוץ ארוך לשנות את פני הליכוד והמדינה, בדרך כחלון לא פחד לעמוד ולתמוך ברב בוארון מול הקומבינות של עמיתיו .
אין ספק כי שיתוף הפעולה בין רב עמר למשה כחלון יהווה שינוי מהותי בטווח הארוך בפוליטיקה הישראלית. 
אין ספק כי ציבורית, משה כחלון הוא התרופה לשס הקומבינות וההליכה הבלתי אפשרית. דוגמאח אחת: בבחירות הופיע התשדיר הגזעני של דרעי כנגד הרוסים הגיור עם פקס. בעת הקמת הממשלה היה משה לאון נציגו של ליברמן במשא ומתן הקואליציוני. הוא חתם על השוויון בנטל. משה לאון היה אחד מהגורמים ששלח את החרדים לאופוזיציה – כך טען השבוע אחד הבכירים מיהדות התורה. אבל ראו איזה פלא : פעמי משיח הגיעו וכך נולדה קומבינה של ליברמן ביחד עם  אריה דרעי להפיל את ניר ברקת ראש העיר של ירושלים .
מה קרה? כבר אין גיור בפקס? האם ליברמן הפך להיות מרוקאי .
לכן, כחלון מניח לפתחנו דרך אחרת בפוליטיקה : אפשר גם לנצח, אפשר לא רק ליצור קומבינות.

 

לפיד

יש כעס רב על יאיר לפיד. הוא גזר גזירות, הוא העלה מיסים, הוא היה הבטחה שהכזיבה -תלוי את מי. בוודאי שאת האנרכיסטים מבית היוצר של דפני ליף, או את העסקנים של החרדים שנזרקו מהקואליציה והשררה.

ואולי את אלו שציפו שהקשר עם בנט יצור בלפיד את האמונה כי ארץ ישראל היא שלב בביאת המשיח. כל אלה פשוט מאוכזבים מלפיד אך צריך לזכור נתניהו רצה את שלי יחימוביץ איתו ללא תנאים. נתניהו נתן לשלי את תיק האוצר אך היא סירבה בתוקף. עופר עיני התחנן לפניה “והרי הם משלמים את המחיר”. הרי, שאם היא הייתה מתמנה לשר אוצר לא היו רפורמות, לא שמיים פתוחים, לא נמלים חדשים, היא הייתה יכולה לקחת את הרווחים הכלואים, שלי יכלה לעלות את המס לחברת טבע, אז מדוע שלי סירבה? אולי כי בסתר ליבה היא יודעת שהיא טועה, אולי בסתר ליבה היא יודעת שהיא לא תגרש את טבע, ואת אינטל, ועוד חברות טכנולוגיה ממדינת ישראל.

לכן לפיד נהג באחריות כאשר הוא מדבר על סגירת החור התקציבי ומנגד שמירה על רמת תעסוקה גבוהה.

שבוע מדיני

התחלנו את השבוע בחרם על ההתנחלויות שברור כי תהליך החרם הזה הוא תהליך מסוכן מאוד כאשר יש גורמים ישראלים המוכנים למען האג’נדה שלהם להחריב את כלכלת ישראל והם מדרבנים את החרמות. אך יום אחד הם יגלו שהחרם לא פוסח עליהם, כפי שהנאצים בשואה לא הבדילו בין יהודי כזה או אחר.

את סופו של השבוע קיבלנו בפריצה מדינית : ג’ון קרי הצליח לגרום לצדדים לשבת למשא ומתן. אין ספק כי נכון לרגע זה לבני מנצחת את בנט. היא הצליחה להביא למשא ומתן

עכשיו נראה לאן זה יוביל אותנו? לפריצת דרך או ששוב נראה את הפלסטינים מרמים את כל העולם ובסופו של יום בנט יצדק שאין עם מי לדבר.

סער יחלק נכון את המשאבים?

חלוקת משאבים בין המועצות האזוריות וערים חלשות היא אחת הסוגיות המעוותות ביותר במשק הישראלי. בממשלה הקודמת השר גלעד ארדן ריכז את הנושא כאשר הציג את רעיון החלוקה שנולד כבר בממשלת נתניהו הראשונה, אז היה יועץ צעיר במשרד ראש הממשלה שקיבל מליברמן את ההוראה להכין את התוכנית לחלוקת משאבים. בממשלה השניה של נתניהו הוא כבר שר בממשלה שלקח על עצמו את הנושא, והציג את התוכנית שנשלפה והאבק הורד ממנה. התוכנית לא הגיעה לידי מימוש אז בטענה כי אלי ישי מטרפד. עכשיו נמצא בתפקיד השר גדעון סער. אולי סוף סוף יעשו הצמד חמד מעשה ויביאו לחלוקת המשאבים מחדש.

 

מהנעשה בלשכה – שרון מול נתניהו

הצוות של נתניהו הופך להיות קטן מיום ליום. היציאה של אנשיו נראת יותר כמו דרך חד סיטרית – כל הזמן נוטשים אך אין כאלה שבאים. נתניהו בוחר את אלו שרק הוא מכיר אישית. יש רבים אשר אומרים שההליכה עם נתניהו היא הליכה אל המוות הפוליטי. אמנם יש כאלה שהצליחו אך הם פנו לדרך עצמאית כמו בנט ושלום שלמה, ולכן אין הרבה קופצים על המציאה הזאת.

כבר מספר שבועות נתניהו מחפש מנכ”ל לליכוד במקום העב”ם שיש לו. נתניהו מחפש יועץ פוליטי ונתניהו מחפש ראש סגל לאחר שכנראה מצא את ארי הרו, אך מה שברור הוא נתניהו לא מצליח להעצים את הצוות שלו, אולי הגיע הזמן שנתניהו יפתח את השורות ויכניס לצוות שלו עוד צעירים .

אין ספק כי רבים בתנועה מתגעגעים לימים ששרון החזיק אצלו בלשכה צעירים שהיו בעלי כישורים והוכיחו את עצמם .

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המורה יורה על התלמיד

אריק זיו ויזר

בניהו דובר החתרנים

אריק זיו ויזר

השיבה הבייתה

אריק זיו ויזר

יריב לוין שומר החותם של המערכת התקינה- יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

תל אביב עולה ירושלים נמחקת בליכוד

אריק זיו ויזר

עלובי התרבות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן