22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

חסרים מחבלים מוכשרים /מאת:איילת שקד

שחרור 450 מחבלים מוכשרים ו”יעילים” ברצח יהודים עשוי לשנות את פני המזרח התיכון תומכי עסקת שליט מספרים לנו שאין חשיבות גדולה בשחרור עוד כמה מחבלים, שהרי ממילא לא חסרים מחבלים. חיסלת אחד, הם מפצירים בנו, יגיע עוד אחד. חסרים מחבלים? שואלים המצדדים בעסקה. כן! חסרים מחבלים מוכשרים.

לא כל בני האדם שווים וממילא לא כל המחבלים שווים. יש מוכשרים יותר ויש מוכשרים פחות. בכל מערכת צבאית ישנם מפקדי שדה עליהם נשען כלל הארגון. שוו בנפשכם כיצד הייתה נראית מלחמת יום הכיפורים ללא מנהיגותו של אריק שרון ברגעים הקריטיים של צליחת התעלה; האם הגרמנים במלחמת העולם השנייה היו מצליחים לכבוש את אירופה ללא גנרלים כמו רומל וגודריאן. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחר פעם שבכוחם של מפקדים מעולים לשנות את תמונת הקרב ואף את המלחמה כולה.

הזיכרון של עם ישראל קצר. קצר מאוד. בפרוץ האינתיפאדה השנייה הפכו רחובותיה של ישראל לשדה קרב. יושבי בתי קפה בתל-אביב התפוצצו, נוסעי אוטובוסים נרצחו – לעתים עשרות בשבוע. במאמץ עיקש וממוקד הצליחו השב”כ ויחידות צה”ל לחסל או ללכוד את חוט השדרה הפיקודי של הטרור הפלסטיני.

450 המחבלים שדנים היום בשחרורם הם מפקדי השדה המוכשרים, הכריזמטיים והאפקטיבים ביותר שיש לפלסטינים ומאחוריהם אלפי “חיילים” נאמנים. לאחד מהם אולי יש תחליף, אבל לא לכולם יחד. כליאתם וחיסולם של מחבלים אלה היא אחת הסיבות המרכזיות שאנו לא מתפוצצים ברחובות –זה בוודאי לא בגלל שהחמאס החליט פתאום שאסור להרוג יהודים.

שערו לעצמכם שלפני מלחמת יום כיפור היו נכלאים 450 מפקדי צה”ל המוכשרים ביותר – מדרגת אלוף ועד מפקדי מחלקות. האם צה”ל עדיין היה מנצח? האם ישראל הייתה שורדת?

קחו למשל את עימאד מורניה מהחיזבאללה , יכולת הביצוע שלו, חריפותו ותעוזתו הובילו את החיזבאללה להישגים מרשימים מול ישראל. לו היה מורניה בכלא הישראלי, האם גם אותו היו משחררים בעסקה שכזו?
איך הגיעה מדינת ישראל למצב בו היא דנה רוצחי המונים לחופשי?
האם ארה”ב ובריטניה, מדינות חפצות חיים שלא רק רואות לנגד עיניהם את הכאן והעכשיו , — היו שוקלות לשחרר מחבלי אלקאדיה או את מתכנני ה 11 בספטמבר תמורת חייל חטוף?

לא יעלה על הדעת שמערכת הביטחון משקיעה כל כך הרבה משאבים ולפעמים אף משלמת בחיי אדם כדי ללכוד מחבלים רוצחים אלו ופתאום זה בסדר לשחררם. מה יהיה איתם: הם ישולבו בתוכנית החמאס לשיקום האסיר המשוחרר וייקחו חלק בפיתוח הכלכלי של יהודה ושומרון? האם הם יהפכו לחקלאים? איראן הרי תרפד אותם בכל טוב והם יחזרו להשקיע את כישרונם ומרצם בניסיון להשמדת עם ישראל, מחוזקים “בהילת” בוגרי הכלא הישראלי.

בזמן מלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה שרר שקט במרכז הארץ. במלחמה הבאה, עם צבא המחבלים המשוחררים, המצב עלול להיות שונה בתכלית. דמיינו שבזמן שכוחות צה”ל מתארגנים בימח”ים, מחבלים מתפוצצים ברחבי גוש דן.

נתניהו קיבל את מתווה העסקה בירושה, אבל מראש ממשלה חדש אמיץ ובעל יכולת מנהיגות אפשר היה לצפות לטרוף את הקלפים מחדש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“אל’י” – אזרחים למען ירושלים /מאת:דוד פורטנוב

אריק זיו ויזר

החוק הביומטרי

אריק זיו ויזר

מחכים לקברניט במשרד ראש הממשלה.

אריק זיו ויזר

בועז שרעבי – מלחין-זמר

אריק זיו ויזר

דן – פחדן ? /מאת:שבח שטרן

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח תוכניות ושינויים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן