19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חמישה חברי קונגרס מארצות הברית סיירו בהתיישבות בשומרון

ביקורם הוא ביקור היסטורי שכן הוא נערך לראשונה מאז חודשה ההתיישבות

ביקור הסטורי וחסר תקדים בשומרון:  חמישה חברי קונגרס מארה”ב קיימו  סיור עומק בשומרון במסגרת ביקור משלחת דיפלומטית בכירה בישראל. מדובר בביקור הראשון של  משלחת חברי קונגרס בישובים היהודיים ביו”ש, והוא  התקיים בשיתוף פעולה בין הקרן לפיתוח אריאל ויחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון.

 

בשיאו של הביקור, כשביקרו חברי הקונגרס וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בכרמי הישוב הר ברכה,   נדהמו חברי המשלחת לפגוש בכרמים מתנדבים לא יהודיים מהמדינות בארה”ב מטעמן הם מכהנים בקונגרס האמריקני.

במהלך הביקור   ההסטורי סיירו האורחים בכביש חוצה שומרון, באזור התעשיה ברקן,   בעיר אריאל ובמרכז האוניברסיטאי  במקום – שם נפגשו לשיחה עם ראש העיר רון נחמן, צפו על קבר יוסף ושכם מ”מצפה יוסף” שעל הר גריזים, והשתתפו בקבלת פנים רשמית בישוב הר ברכה  עם רב הישוב וראש הישיבה הרב אליעזר מלמד, ראש המועצה האזורית שומרון גרשטון מסיקה, מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון דוד העברי ומנהל היחידה האסטרטגית במועצת השומרון יוסי דגן.

רב הישוב וראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד ברך את האורחים לשלום: “ההתיישבות והקמת הישובים ביהודה ושומרון היא נס, הארץ חיכתה לנו ועכשיו יש שגשוג במרחביה. אנחנו מתבססים ופורחים בדיוק לפי הנבואות בתנ”ך”.

חברי הקונגרס הופתעו לגלות שהרב מלמד פירסם לאחרונה מאמר המעודד ישראלים להיות מסבירי פנים יותר מאשר חשדניים למבקרים נוצרים הבוחרים לתמוך בישראל.

ראש העיר  אריאל  רון  נחמן הראה  לאורחים  את “המתניים הצרות” של מדינת ישראל,  דיבר על הדו-קיום האמיתי של 4000 פועלים ערביים המועסקים במפעלים באזורי התעשיה בב4רקן ובאריאל, ועל החרמות מטעם הרשות הפלשתינאית והאיגוד האירופאי על התוצרת של מפעלים אלה. ראש העיר נחמן גם הראה לקבוצת המבקרים את הפריסה של ההתיישבות סביב אריאל והמרחק הקטן ממנה לשפלת החוף של תל-אביב.

לאחר מכן נועדו נועדו חברי הקונגרס לסקירה מקיפה מאת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה  אמר לאורחים:

“מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעותה של ארץ ישראל לעם היהודי. אלו הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ ואיום בגירוש 300,000 יהודים. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו”.

מסיקה פנה לחברי הקונגרס וביקש שיביאו עוד מנהיגים ואנשי תקשורת אמריקנים לבקר בשומרון: “בגלל העיוותים שבדיווחי התקשורת אף אחד לא יודע באמת מה קורה בשומרון”.

קודם לכן, בארוחת הצהרים שהתקיימה  בשיתוף בכירים בהתיישבות בשומרון ובבקעת הירדן,  תעשיינים, אנשי עסקים וספורטאים מקצוענים מכל השומרון,  הציג  מנכ”ל החממה הטכנולוגית שליד המרכז האוניברסיטאי באריאל ליאור שחורי נושאים הקשורים בפיתוח טכנולוגי שזכו לפרסים.

אלדד הלחמי, סגן נשיא לגיוס משאבים במרכז האוניברסיטאי באריאל, סיפר לחברי הקונגרס כי  מחלקת המדינה של ארה”ב מסכלת מימון של מחקר ופיתוח טכנולוגי בגלל מיקומו של המרכז האוניברסיטאי באריאל מעבר לקו הירוק.

ניכר היה שהדברים שראו חברי הקונגרס בסיור גרמו להם להתרגשות עמוקה, ואכן הם  לא נותרו אדישים למראה עיניהם:

חבר הקונגרס רנדי פורבס הצהיר על תמיכתו הבלתי מעורערת בצורך של ישראל לשלום ולביטחון.

חבר הקונגרס  הבכיר   לואי גומרט, מי שעמד מאחורי ארגון הנאום של ראש הממשלה לפני שני בתי הקונגרס במאי 2011, הסביר מדוע ישראל אינה יכולה להקריב את ביטחונה על ידי ויתור על שטחים לאלו שרוצים להשמיד אותה.

חבר הקונגרס דאג למבורן דיבר על הערך המוסף של ישראל והמחויבות של שתי קבוצות תמיכה בהן הוא מכהן כיו”ר משותף: קבוצת תומכי ישראל בקונגרס הרפובליקני וקבוצת בנות בריתה של ישראל.

הדוברים קיבלו אישור ותמיכה של חבריהם למשלחת איחש הקונגרס ג’והן פלמינג וחבר הקונגרס ג’ים ג’ורדן.

המשלחת המשיכה לביקור בגפנים של הר ברכה, שם פגשו חברי המשלחת בטומי וואלר והמתנדבים הלא יהודיים מארה”ב שמלווים אותו בשדות השומרון.  חברי הקונגרס, אשר כל אחד מהם  הינו נבחר ציבור מטעם מדינה אחרת בארה”ב, נדהמו והתרגשו  לפגוש בכרמי הר ברכה מתנדבים לא יהודים אמריקנים מהמדינות מטעמן הם מכהנים בקונגרס.

לאחר הביקור בשילה, שהודרך על ידי איב הארו, סיימו חברי המשלחת הבכירים את הביקור ההסטורי בארוחת ערב במתחם יקב פסגות.

הסיור אורגן ע”י הת’ר ג’והנטסון, וחברי הקונגרס  לוו במהלכו  ע”י רות ליברמן ואניה קריבין מקבוצת בנות בריתה של ישראל, וכן ע”י אבי צימרמן מנהל הקרן לפיתוח אריאל, דוד העברי מנהל יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תמונת הניצחון הקמת ישובים בעזה במשוחררת

אריק זיו ויזר

ישראל שלי למען תושבי הכרמל

אריק זיו ויזר

מיזם “ליכוד למען הזולת” מגייס מתנדבים

אלי חזן

פרשה אקטואלית:פרשת תולדות /מאת:זאב פז

אריק זיו ויזר

השירים של יחזקאל יגנה 2012

אלי חזן

הפורום האיראני מחבק את ילדי בית חולים וולפסון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן