27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ כץ ניסה להציל את כספי הפנסיה – הממשלה התנגדה

הכנסת הייתה יכולה להציל לפני חודשים רבים את כספי הפנסיה וקופות הגמל שנמחקו בחודשיים האחרונים, אלמלא התנגדות הממשלה להצעות חוק פרטיות שנועדו להגן הכספים, אומר היום חבר ועדת הכספים ח”כ חיים כץ (ליכוד), שהממשלה טרפדה שתי הצעות חוק שלו בנושא. כץ ניסה כבר לפני כ-7 חודשים (ב-12.3) להעביר חוק שנועד “להפסיק את “הימורי הקזינו בקופות הגמל”. החוק נועד להגביל את ההשקעות הגבוהות מדי של מנהלי קופות הגמל והפנסיה באג”ח זבל ובמניות עתירות סיכונים.
הצעת החוק קבעה שהחברות המנהלות את הקופות לא יוכלו להשקיע בנכס או באפיק השקעה מסוים יותר מ-25% מהנכסים שבניהולה. ההצעה נפלה בקריאה הטרומית.

הצעת חוק נוספת של כץ שנפלה בקריאה טרומית באותו יום חייבה את קופות הגמל לפרסם רק אחת ל-3 חודשים במקום אחת לחודש את נתוני התשואות של הקופה והשוואתם לאלה של קופות הגמל האחרות.

כץ נימק את הצעתו הראשונה בכך שגובה הפנסיות נקבע גם על-פי שיעור התשואה שהצליחה הקופה להשיג. לאחר רפורמת בכר, ובמטרה למשוך לקוחות בהצעת שיעורי תשואה גבוהים, החלו הקופות לקחת להתעלם מהסיכונים שבאג”ח הקונצרניות, ושיעור ההשקעות בהן היה מעל 40%. “כשהשוק בפריחה, השקעה בלתי מבוקרת במניות ובאג”ח זבל (אגרות חוב בעלות תשואה גבוהה וסיכון גבוה) נראית טוב, אולם היא יכולה להיות גרועה מאוד בשוק – יורד בייחוד לאותם אנשים שבדיוק אז יצטרכו לפרוש לפנסיה”, נכתב בדברי ההסבר לחוק.

סיעת הליכוד התגייסה למען הצעתו של כץ אולם, קדימה והעבודה שהצביעו נגד חוקים אלו, מנעו הצלתם של מיליארדי שקלים של חוסכים.

ח”כ חיים כץ, “מנהיגות כלכלית אחראית צריכה לראות פני עתיד, לזהות בעיות שבאופק ולתת להן מענה. למנהיגות הכלכלית של קדימה והעבודה, כפי שכולנו רואים אין יכולות כאלו, לנתניהו כפי שכבר הוכח בעבר יש.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דף קשר לנבחר

אריק זיו ויזר

מהפך – עו”ד לא לעשירים בלבד:

אריק זיו ויזר

יום שני דיון מיוחד בפגרה

אריק זיו ויזר

הקו הישר של מיקי איתן ?

אלי חזן

פינוי ישראלים, פיצוי לערבים/ מאת ח”כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

לבני : נחצו קווים אדומים בעסקת שליט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן