24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ דני דנון : לעצור את גל השנאה כנגד העולים

ח”כ דני דנון יו”ר הועדה לקליטת עליה קיים השבוע דיון מיוחד בעקבות מספר התבטאויות כנגד העולים מחבר העמים

השבוע נערך דיון סוער בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בעקבות גל התבטאויות נגד העולים מחבר העמים. יו”ר הוועדה, ח”כ דני דנון כינס את הוועדה חצי שעה לפני ההצבעות במליאה על התקציב, כדי למחות על דברי ח”כ עתניאל שנלר (שהעולים הביאו לארץ את השכרות) ודברי יועץ שר האוצר הד”ר אבי שמחון, שהשווה בין העולים הלא-יהודים והמסתננים מאפריקה. דנון אמר כי מדובר בגל הסתה והתבטאויות קשות מאד שמחייבות התנצלות. דנון הזכיר סקר שפורסם לפני כחודש, ובו טענו 25% מהציבור הישראלי כי לעליה מרוסיה יש השפעה שלילית על החברה.
 
ח”כ שנלר הדגיש את פעילותו למען העלאת יהודית ברית המועצות, החל משנת 1976, תוך סיכונים אישיים ומעשים על גבול החוקיות. לדבריו, “דברי הובנו שלא כראוי. הדיון היה על בטיחות בדרכים , ובעניין הזה אני איש-מקצוע. הקמתי את משטרת התנועה הארצית, הכנסתי כלימודי-חובה בבתי הספר את הבטיחות בדרכים, והובלתי חוקי קסדות ובטיחות. דיברתי כבעל מקצוע, והבעיה המרכזית היא של התנהגות הנהג והתקשורת שלו עם סביבתו. כל תרבות שמגיעה לארץ יוצרת נורמות גם בכביש. תופעת השתיה הגיעה לעולם בעשרים השנים האחרונות ואין לכך קשר לעולים. העליתי בעיה ולא הטלתי אשמה, הניסיון להצמיד לי כוונה כזאת הוא פוליטי ולא ענייני”.
 
שרת הקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) הגיבה כי “תקיפת העולים הפכה להיות טרנד בארץ, ואנחנו לא נשתוק על כך” לדבריה העליה מחבר העמים שינתה לטובה את פני המדינה בהבאת אלפי מדענים, רופאים, אקדמאים וספורטאים. “בוודאי שבין המדענים והכלכלנים הרבים הללו ימצא שר האוצר יועצים יותר טובים ויותר מוצלחים”, ציינה. לנדבר תקפה את שנלר ואמרה לו: אולי גם “ההורים של 35000 חיילים-עולים הם שיכורים? אולי גם בן גוריון, שעלה מרוסיה, היה תחת השפעת אלכוהול כשהכריז על הקמת המדינה? לוי אשכול היה שיכור כשפתח במלחמת ששת הימים? אריק שרון, ששורשי משפחתו בגרוזיה, היה שיכור כשהכריז על הקמת קדימה?!”… לדברי לנדבר אנשי “קדימה” לא אוהבים את העולים מרוסיה כיוון שהם לא הצביעו עבורם.
 
 
בישיבה השתתף גם זוכה מדליות אולימפיות אלכס אברבוך, אותו הציג יו”ר הוועדה דנון כ”סמל לעולה ולהצלחת העלייה”. אברבוך טען כי “קשה לעלות לארץ אך המדינה גם עוזרת. בגלל העלייה לא הייתה אתלטיקה בארץ”.
 
דנון סיכם את הדיון  כי הוועדה מגנה בחריפות ובתוקף  את גל ההסתות  נגד העולים, וכל מילה של נבחר ציבור או פקיד  בכיר פוגעת במיליוני איש.  אנו גאים בעולים ובתרומתם למדינה, וקוראים לנבחרי הציבור והפקידים הבכירים להתנצל בצורה ישירה” .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניחום האבלים של אקוניס ברעננה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת נחרץ : בעד שיבה לחומש ולשאנור

אלי חזן

חברי ליכוד בקשו סליחה מח”כ קסניה סבטלובה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת לראשי פרלמנטים באירופה: לא שלום עכשיו, רוצים שלום לדורות

אריק זיו ויזר

הסכסוך הישראלי- פלסטיני: חשיבה אחרת

אריק זיו ויזר

כץ נגד שאמה, שאמה נגד כץ – סיבוב שני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן