19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
מנדי ספדי

ח"כ ברכה : תילחמו על ירושלים/מאת: מנדי ספדי.

ח"כ מוחמד ברכה ( חד"ש) הזהיר שבזבוז הזמן אינו משרת את הבעיה הפלסטינית בכלל ובעיית ירושלים בפרט, בצל ריבוי קנוניות הכיבוש על העיר ירושלים, וקרא לקידום הדיפת הקנוניה הציונית כהגדרתו.

דבריו אלה של מוחמד ברכה נאמרו במסגרת יום עיון ברמאללה שהזמינה החזית המוסלמית נוצרית להגנה על ירושלים והמקומות הקדושים

".למרבה הצער, הדיונים על ירושלים לעיתים לא עוברים את שלב השאלות ואבחנת המצב המסוכן בו מצויה בעיית ירושלים, ומה שעלינו לעשות כעת הוא בניית תוכנית פעולה ממסדית שתגאל את ירושלים מכובשיה" אמר ברכה.

ברכה התייחס גם בנאומו למעמד העיר הקדושה ואמר: "אי אפשר לצמצם את מעמד ירושלים לקטגוריה של מקומות קדושים בלבד, כי סוגיית הריבונות הפלסטינית על ירושלים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות בפעילות למען ירושלים, וריבונות פלסטינית היא זו שתבטיח את חופש הפולחן ושמירה על המקומות הקדושים, וזה לא יגרע מחשיבות המקומות הקדושים, אם כי הוא יבטיח את כיבוד המקומות הקדושים".

ח"כ מוחמד ברכה התייחס בדבריו לסוגיות נוספות כגון הגדר, שלילת תעודות זהות מתושבים בירושלים המזרחית, והפגיעה בחיים הכלכליים והמסחריים כהגדרתו דרך בידוד ירושלים מחד והטלת מיסים ישראליים יקרים מאידך, וטען שהתוכנית לבניית 20 אלף יח' דיור בירושלים מיועדת לשינוי אופייה של העיר מכמה היבטים, האחד הוא יצירת מצור ובידוד מהגדה המערבית, וייהוד העיר וגירוש תושביה הערבים, ומגדיר זאת כתוכנית מלומדת לגירוש תושבים ערביים כמידת האפשר ממזרח העיר, והסטת צעירים ערבים מדרך הישר (לגרום לאיבוד זהותם הפלסטינית כהגדרתו), והתריס ברכה במנהיגים הפלסטינים לפתוח מרכזי תרבות שיחנך את הנוער לזיקה לפלסטין ולהעצמת הלאומיות ולימוד על העוולות של הכיבוש בירושלים כדבריו.

ובסוף נאומו הדגיש ברכה שהמאבק הפנים פלסטיני דוחה את ההישגים האפשריים במאבק למען ירושלים, ואמר: "כאשר מדברים על מאבק (מוקאומה) המאבק היחיד שאמור להתקיים הוא למען מימוש החזון הפלסטיני, והוא מחיקת הכיבוש הציוני והקמת מדינה פלסטינית ובירתה ירושלים , פתרון בעיית הפליטים וגיוס תומכים לבעיה הפלסטינית, ולא הרחקתם וסיפוק תירוצים לעריצות הכיבוש " סיכם ברכה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אינני נביא הזעם/מאת: מנדי ספדי.

אריק זיו ויזר

בין אסלאם לשלום/ מאת:מנדי ספדי

אריק זיו ויזר

מי הם ערביי ישראל מאת: מנדי ספדי

אריק זיו ויזר

יו"ר "דרוזים למען ישראל" קורא שלא להצביע למופז

אריק זיו ויזר

אין הרשעה בתיק נגד ח"כ איוב קרא./מאת:מנדי ספרי

אריק זיו ויזר

גיבורי מלחמת יום כיפור/מאת: מנדי ספדי .

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן