22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ח"כ אלקין:"גברת "פוליטיקה אחרת" ומפלגתה פוגעים באינטרסים הישראלים.

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס נפגשו ביום ה' האחרון עם חברי סניפי צפון ת"א במפגש שארגן יו"ר סניף נווה אביבים מר אוסקר פרישר. הח"כים נפגשו עם הפעילים בקאנטרי אזורי חן, נתנו סקירה קצרה על פעולותיהם בכנסת וענו לשאלות שהופנו מהקהל. ח"כ אופיר אקוניס אמר בתחילת הכנס שאי אפשר להתחיל לדבר פוליטיקה מבלי לציין שהיום – 25 ביוני – הוא יום השנה השלישי לחטיפתו של חייל צה"ל גלעד שליט. "לממשלה שלנו,  כמו לכל ממשלה בישראל, חובה מוסרית לשחרור חיילי צה"ל שנשבו. הציבור חייב לדעת שהמחיר לשחרורו של גלעד – לא יהיה נמוך". אקוניס סיפר לבאי הכנס שנפגש השבוע ביחידות עם נועם שליט בכנסת ושהם שומרים על קשר הדוק. "הפגישה לא הייתה קלה עבורי. אי אפשר לעמוד מול כאב כזה של הורה, שיודע שילדו שבוי בידי חיות אדם", אמר אקוניס.
בנושא המדיני, אמר אקוניס ש"יש לנו חילוקי דעות בין ידידים", בהתייחסו למחלוקת עם הממשל האמריקאי על הבנייה ביו"ש. "זו זכותנו לבנות בארץ ישראל ולבסס את היישובים, בוודאי שעל הריבוי הטבעי יש קונצנזוס בחברה הישראלית".
יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין הוסיף בעניין זה, כי ציפה מציפי לבני וממפלגת קדימה להתייצב מאחורי ראש הממשלה לאור אמירותיהם במערכת הבחירות כי הם בעד בנייה בגושי ההתיישבות ובעד המשך הגידול הטבעי, אך כנראה שגיבוי לראש הממשלה נתניהו הוא משהו שגברת "פוליטיקה אחרת" ומפלגתה לא מסוגלים לעשות גם במחיר פגיעה באינטרסים הישראלים.
בנושא הכלכלי, אמר ח"כ אקוניס שועדת הכלכלה בראשותו תסייע לממשלה לקדם תקציב טוב ונכון לעם ישראל, שיחזיר את הצמיחה. "בנושא המע"מ על פירות וירקות, כבר אמרתי לראש הממשלה ושר האוצר שהצעד שגוי ושיש לבחון אלטרנטיבות, כמו דחיית הרפורמה במס הכנסה . בכל מקרה, יתקיים דיון ובליכוד תתקבל הכרעה על פי עמדת הרבים.
ח"כ אלקין נשאל על חוקי המשילות ועל יחסי הקואליציה אופוזיציה בימים אלו, לדבריו מתחילת הקדנציה בחרה האופוזיציה בדרך של חוסר הבנה והסכמה ונקטה במסלול התנגשות מול הקואליציה, הדבר בא לידי ביטוי כבר בימיה הראשונים של הממשלה ערב ליל הסדר האחרון כאשר דובר על תקציב דו-שנתי אז סירבה האופוזיציה להגיע להבנות ובחרה לנסות ולהתיש את הקואליציה בפיליבסטר. התוצאות ידועות לכולנו, האופוזיציה בראשות לבני התישה בעיקר את עצמה באמצעות פיליבסטר עלוב של אוסף ח"כים לא מגובש שנתקל בקיר הברזל של הקואליציה.
אלקין הוסיף עוד כי "לצערי הרב גם בהמשך הדרך בחרו קדימה ולבני להוביל את האופוזיציה לדרך של חוסר הסכמה וחוסר הבנות בין סיעות הבית. בישיבת ועדת הכנסת על חלוקת סעיפי חוק ההסדרים לועדות הכנסת השונות פצחו חברי אופוזיציה מתוסכלים בשירה והורחקו בכוח על ידי לאחר שהפריעו למהלך הישיבה וסירבו לחדול. הדברים הגיעו לידי כך שחיים אורון (ג'ומס) נאלץ לגעור בחבריו לאופוזיציה על הדרך בה בחרו להביע את מחאתם". יש לציין כי בכך ממשיכים חברי קדימה את מחאתם הילדותית שהתחילה בברוגז מטופש ונמשכה במחאה שלא מכבדת לא אותם ולא את מי ששלח אותם לבית המחוקקים.
אלקין הבטיח לנוכחים כי חוקי המשילות המדוברים יובאו להכרעה בכנסת למרות התנגדותם של חברי האופוזיציה והעיכובים השונים, "לא ייתכן שמיעוט חברי כנסת יקבעו לממשלה אילו חוקים להביא לכנסת ומתי" סיכם אלקין .
משתתפי הכנס ציינו בסיפוק כי האווירה הייתה מצוינת וחברי הכנסת לא התחמקו גם מהשאלות הקשות וענו בצורה כנה ורהוטה לכל שאלה שנשאלו, הח"כים מצידם החמיאו לקהל על רמת הדיון הגבוהה, על האופן התרבותי בו התנהל הדיון וכמובן על הזמנתם למפגש כה חשוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יותר נשים יותר טוב/מאת:אריק זיו

הדלקת נרות עם שר התחבורה מר ישראל כץ, /מאת טובה מעוז

אריק זיו ויזר

צל הקיקיון (תגובה ל'ליברמן רק נובח') /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

קרא : צירוף שר מהליכוד למו"מ – קריטי

אלי חזן

מתלכדים ולא מפלגים/מאת שמשון בלומנטל

אריק זיו ויזר

הבחירות בהסתדרות בעין המצלמה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן