18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ח"כ אופיר אקוניס מעודד את התחרות בערוצי התקשורת

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת מגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל. הערוצים 10ו – 22 יחזרו לכבלים

ועדת הכלכלה דנה היום בהצעה לתיקון חוק הרשות השנייה (מעבר מזיכיונות לרישיונות בשידורי טלוויזיה). יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר : "נחוקק חוק שיגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, כדי שתהייה טובה יותר, מגוונת יותר ופלורליסטית יותר. מה שעומד לנגד ענינו היא טובת הצרכנים, שייהנו ממגוון רחב יותר של ערוצים ויצירה ישראלית".

שר התקשורת, משה כחלון, ביקש מחברי הוועדה לאפשר לו לדחות את מועד המעבר לרישיונות, בהתאם לאילוצים טכנולוגיים, מה-1 בנובמבר 2012 למועד מאוחר יותר אך לא יאוחר מ-1 בינואר 2013. השר אמר  כי הוא יאפשר למבקשים לקבל רישיונות אפילו אם מועד המעבר יידחה. הוועדה אישרה את בקשת השר ודחייה במועד תידרש גם את אישורו של שר האוצר.

 שר התקשורת מבקש לקבוע כי האפיקים 22 ו-10 יחזרו לכבלים וללוויין, כדי ליצור תחרות אמיתית בין בעלי הרישיונות החדשים למבקשי הרישיונות החדשים. השר אמר כי ייקבע מנגנון לפיצוי היוצרים, מחשש שיפסידו כספים שהיו אמורים להיות מועברים ליצירה מקורית.

הצעת השר להחזיר את האפיקים 22 ו-10 לכבלים וללוויין עוררה התנגדות מצד נציגי הערוצים. מנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר כי "לקחת הרגלים של שנים במחי יד זה דבר מסוכן. יש לבחון את הצעד היטב, החלטה כזו לא צריכה להתקבל בחופזה". נציגי הכבלים והלוויין התנגדו להחשכת הערוצים.
השר כחלון הציע כי הערוצים המסחריים, הקיימים והחדשים, ישודרו ברצף של אפיקים. הוועדה קיבלה את עקרון הרצף והשר הודיע כי המנגנון ייקבע בהידברות עם כל הגורמים השונים הנוגעים בדבר ויובא שוב לאישור הוועדה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר סילבן שלום נטל חלק בטקס הפרידה מאבי חסון ז"ל

אלי חזן

יום תל חי צוין אתמול – ח"כ אופיר אקוניס ייצג את הכנסת

אלי חזן

מי מנסה להדיח את ח"כ הרב חיים אמסלם?

אריק זיו ויזר

בליכוד נלחמים בנושא ההסתה כנגד חרדים

אריק זיו ויזר

פינוי ישראלים, פיצוי לערבים/ מאת ח"כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

כץ נגד שאמה, שאמה נגד כץ – סיבוב שני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן