18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חיים חדשים בליכוד

מי אתה ח”כ חיים אמסלם? קובי ילוביץ’ מבסס את לשכת סער החדשה. פתרון שתי המדינות לאן? מרכז הליכוד נעדר נתניהו. רג’ואן. סנדרה רג’ואן.

אי אפשר להתעלם מהתופעה. היא הולכת וצברת תאוצה וכדאי מאוד שמנהיגי התנועה, ובעתיד גם בוחריה, ישימו לב לתופעה הנקראת ח”כ חיים אמסלם מש”ס. מי שעוסק בעבודת הכנסת ומתמצא בפוליטיקה יודע כי ח”כ אמסלם הוא סוג של אוונגרד פוליטי. הח”כ הכמעט לא מוכר בציבור עשוי להרעיד את אמות הסיפים בדיעותיו יוצאות הדופן והוא עשוי ליצור זרם חדש בתנועה הציונית : “הזרם החרדי לאומי”. אמנם נכון כי יש כבר חרדים לאומיים אבל אמסלם מביא זאת מכיוון תנועת ש”ס תוך שהוא קורא תיגר על חששות מנהיגיה להתמודד עם סוגיות אקוטיות שעקב כך עלולים להוביל את מדינת ישראל השאולה.

 

דיעותיו בולטות ומנצנצות למרחוק. בפרשת ברזילי הסתמן כי הוא נביא בודד בעירו כאשר היה אחד החרדים היחידים שביקשו לפנות את הקברים עבור טובת כלל הציבור.  ח”כ אמסלם לא מהסס לקרוא למי שאינו לומד בישיבה להתגייס לצה”ל במסגרת יחידות מיוחדות. אחד מיועצי השרים שאל אותו האם הוא איננו חושש? אמסלם השיב כי “עבור העם היהודי אין מה לחשוש וכי השירות בצה”ל הוא סוג של מצווה”. הוא לא עוצר כאן וממשיך. בעבר קרא לגייס את כל מי ששירת בצה”ל וטען שברית הדמים אינה מאפשרת לנו לנהוג אחרת. ח”כ אמסלם מבקש לתקן עוול היסטורי כמו שהציג זאת דן מרגלית “בישראל היום”: הוא מבקש להקל בגיור כהלכה “בגזע ישראל”, למשל האנוסים, כיהודים.

 

בפייסבוק קמה קבוצה שביקשה לצרף את ח”כ אמסלם לליכוד. בינתיים היא נעלמה, השאלה בלחץ של מי? פעילי שטח מרוצים מהתופעה ואידיאליסטים בתנועת הליכוד טוענים שמקומו בתנועת הליכוד ראוי כי הוא מציג תפיסה החופפת לזו של ערכי תנועת הליכוד הנותנת מקום לכל הזרמים באוכלוסייה.

 

להערכתי, יכניס אמסלם חיים חדשים לליכוד. אנו נמשיך לעקוב.

 

 

יעקב הולך בסער

 

שנה וחודשיים לכהונת הממשלה ולשכות שרי הליכוד מתחילות לשנות את הרכבן האנושי עקב השחיקה המואצת. ללשכת שר החינוך גדעון סער הגיעו שני יועצים חדשים. שני היועצים, מקצועיים כל אחד בתחומו. הראשונה מאיה כץ שמשמשת יועצת אישית לשר ודומה כי הבחירה בה הייתה בחירה מעולה שכן היא נמצאת שם כבר חודשיים והיא מותירה רושם אדיר רב ומצליחה למלא בכבוד רב את החלל של היועץ הקודם. היועץ השני הוא אורי חונה מבאר יעקב אשר רק לשמוע את פעילי השטח המרוצים לא מותירים מקום לספק. על כל אלו מנצח ראש המטה קובי ילוביץ’. בעבר הבעתי תמיהה על מינויו ועל כך שעולות ביקורות מהשטח. ואולם, ילוביץ’ סוגר כמעט שלושה חודשים בתפקיד והתוצאות מדברות בעד עצמן : הלשכה החדשה היא לשכה יציבה, החברים בליכוד מרוצים מהאינטרקציה עם השטח, להוציא טעויות אנושיות מובנות. וכן, הדבר ניכר גם בלשכה. צורת הטיפול הטובה של השר סער בגניבת בחינת הבגרות במתמטיקה רק מוכיחה זאת.

 

 

 

מה ריאלי ומה בדיוני?

 

פתרון שתי המדינות הפך, לפחות על פי גורמים בתקשורת, לפתרון אשר זוכה לפופולאריות רבה בציבוריות הישראלית. ואולם, נשאלת השאלה למה מתכוון המשורר כאשר הוא מציע שתי מדינות ? ולמה מתכוון המשורר החדש שמקבל עליו את פתרון שתי המדינות כאשר הוא מכריז על גבולות בטחון? האם שתי מדינות לשני עמים הן בעצם ישראל וירדן ? ובכלל, האם כאשר הכריז המשורר על פתרון שתי המדינות התכוון לגבולות הקו הירוק?   

 

 

בסוף שנות השבעים ותחילת השמונים היה מנהיג שדבק באמרה “ירדן היא המדינה הפלסטינית”.  המנהיג היה איראל שרון. כן, זהו אותו אחד מהגרוש, הוא שגרש את האזרחים ועד היום המשפחות מפורקות וחסרות כל.

האם באמת יש מישהו שחושב שאפשר לוותר על גב ההר שממזרח לנו ? האסלאם הקיצוני מגדיל את כוחו מטורקיה המוסלמית הקיצונית ועד אירן, סוריה והזרועות האחרים של ציר הרשע. מי יודע מה צופן העתיד לעירק ולירדן?

 

הרי אחמדניג’אד וארדואן,אלו מנהיגי האיסלם הקיצוני המתחזק מול ארה”ב של אובמה הנחלשת. אין ספק כי המעצמה הזאת מתפרקת תחת ממשלו של אובמה ההתפוררות נמצאת בתהליך מובנה.

 

לכן, צריך להתייחס בחשש רב כאשר אובמה מדבר על גבולות ביטחון.

 

יש לציין כי דורי גולד ועוזי דיין מעלים לסדר היום את נושא הבקעה כגבול בטחון ואת השאלות והאתגרים העולים מכך.

 

 

מרכז הליכוד

נתניהו שוב ברח. נתניהו המנהיג של הליכוד מפחד לעמוד על המדיניות שלו. הגדיל לעשות השבוע יועצו כאשר בתחילת השבוע הודיע בארשת ניצחון נתניהו לא יגיע למרכז ולאחר מכן החל מסע לחצים על שרי הליכוד לא להגיע למרכז. קצת מוזר לראות מנהיגים מפחדים מהמפלגה שלהם.

 

מעשיהו של נתניהו לוקה בחסר. נתניהו היה צריך לעמוד בראש המרכז ולשמוע גם בקורת במיוחד כאשר דחה את הישיבה הזאת. כבר מט”ו בשבט ועד ימים אלה וכל פעם מסיבה אחרת לכן נתניהו היה צריך להגיע למרכז גם אם זה לא היה נעים.

 

 

תתרגלו. רג’ואן זה לא קפה, רג’ואן זו סנדרה.

פעילה ירושלמית בלתי נלאת החלה בשבועות האחרונים לנסות ולהרים את מה שאחרים הורידו.  להחיות את סניף ירושלים. בשנים האחרונות היו מספר נסיונות שנכשלו ונראה כי סנדרה הולכת בתלם עם דבקות במטרה בניסיון להחיות את הסניף הירושלמי. למרות הקושי יש לי הרגשה שסנדרה תצליח במקום שהאחרים נכשלו.

 

בכל מקרה בהצלחה סנדרה.

 

שבת שלום ומבורך. השבוע פרשת בלק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בניטה IN דגן OUT

אריק זיו ויזר

נותנים לחתול לשמור על החלב

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

אירופה יורה לעצמה בראש

אריק זיו ויזר

רכבת ישראל הפכה להיות רכבת המוות

אריק זיו ויזר

אדלר : בוז’י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן