26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

חוק חדש אושר בכנסת: ימונה יועץ לענייני אזרחים ותיקים בכל רשות מקומית

הצעת חוק של המשרד לענייני גמלאים, הקובעת כי כל רשות מקומית תמנה יועץ מיוחד לענייני אזרחים ותיקים ברשות, עברה אמש (יום ב’) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס: “זהו צעד נוסף בקידום ענייניהם של הקשישים בישראל”.

המשרד לענייני גמלאים, בראשות סגנית השר ד”ר לאה נס, יזם את החוק החדש, שבא לשמור על האינטרסים של הקשישים והגמלאים ברמה המוניציפאלית ולקדם את ענייניהם, וזאת על ידי מינוי יועץ לענייני אזרחים ותיקים בכל רשות ורשות. החוק נובע מכך שקולם של האזרחים הותיקים ברשות המקומית נשמע פחות ורצונות וצרכי האוכלוסיה זו אף עלולים להידחק לצד במסגרת החלטות שונות של אותה רשות.
 
“היועץ לענייני אזרחים ותיקים ישמש שגריר נאמן של הקשישים ברשות, שומר סף שידאג כי האזרח הותיק יזכה לשירותים המגיעים לו, וכי הרשות לוקחת את האוכלוסיה הזו כשיקול בכל החלטה שתתקבל”, כך אומרת סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס, יוזמת החוק.
 
על פי ההגדרה בחוק החדש, תפקידו של יועץ הרשות המקומית לענייני אזרחים ותיקים יהיה לפעול בתחום הרשות המקומית, בקרב עובדי הרשות ובקרב תושבי הרשות, לקידום ענייני האזרחים הותיקים. “בישראל חיים כיום כ-750 אלף קשישים וגמלאים ומעל 90% מהם מוגדרים עצמאיים וחיים בבתיהם”, אומרת ד”ר לאה נס ומציינת כי “חשוב לנו לוודא כי הם יזכו לחיות בכבוד, בתנאים מספקים ובהנאה ממרב השירותים שניתן לקבל. מתוך הכרה בכך שהרשות המקומית עומדת בקשר יום יומי מול אוכלוסיה זו, היועץ לענייני אזרחים ותיקים בכל רשות הינו הדרך לדאוג באופן אישי לכל אחד מאזרחים ותיקים אלה”.  
 
מהמשרד לענייני גמלאים נמסר כי “מפילוח הפניות המגיעות למוקד הטלפוני של המשרד לענייני גמלאים 8840* עולה כי רבות מהן עוסקות בנושאים עירוניים. לכן הצעת חוק זו תסייע לתת מענה לסוגיות כאלה ואחרות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר איתן מתנגד למינוי גלנט ויעלון נעדר

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין ביקר הערב בבית המריבה בחברון

אלי חזן

השר מרידור להגנת העורף?

אלי חזן

סגן השר קרא חושף: סוריה מייצאת מים לישראל

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין מצביע עבור ירושלים לתחרות העיר היפה בעולם

אריק זיו ויזר

השר יולי אדלשטיין ממשיך את המאבק מול ארה”ב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן