34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

חוק הפיקדון החדש אושר – מאות מיליוני בקבוקי שתייה נוספים יאספו וימוחזרו מדי שנה. חובת האיסוף והמיחזור מוטלת מעתה על תעשיית המשקאות .


הכנסת אישרה היום ( ג’ 2.2.10) בקריאה שנייה ושלישית את חוק הפיקדון החדש שיזם המשרד להגנת הסביבה. החוק יחייב איסוף מאות מיליוני בקבוקי משקה גדולים ועוד עשרות מיליוני בקבוקים קטנים מדי שנה. מרכולים ורשתות שיווק שיסרבו לקבל בקבוקים למיחזור צפויים לקנס של 1,800 ₪ בגין כל סירוב.

הכנסת אישרה היום ( ג’ 2.2.10) בקריאה שנייה ושלישית את חוק הפיקדון החדש שיזם המשרד להגנת הסביבה. החוק יחייב איסוף מאות מיליוני בקבוקי משקה גדולים ועוד עשרות מיליוני בקבוקים קטנים מדי שנה. מרכולים ורשתות שיווק שיסרבו לקבל בקבוקים למיחזור צפויים לקנס של 1,800 ₪ בגין כל סירוב.

השר להגנת הסביבה, ח”כ גלעד ארדן: “ חוק הפיקדון החדש מהווה בשורה אמיתית לתושבי ישראל ועונה סוף סוף על דרישת הציבור להצבת תשתית זמינה  שתאפשר לו למחזר, בדומה לקיים במדינות המערב. החוק החדש יאפשר מיחזור של מאות מיליוני בקבוקי פלסטיק נוספים מדי שנה, במקום ש’יתגלגלו’ ברחובות, באתרי הטבע או יתפסו נפח עצום באתרי הטמנה. ישראל נמצאת כיום בפיגור אדיר בהשוואה למדינות המתקדמות באופן הטיפול בפסולת. חוק זה, יחד עם חוק האריזות שאנו מקדמים, יהווה מהפכה בדרך הטיפול בפסולת בישראל ויעמיד אותנו בשורה אחת עם המגמה העולמית. “

עיקרי חוק הפיקדון החדש:

 

  1. 1. קביעת אחריות ישירה על יצרנים ויבואנים לאיסוף ומיחזור מיכלי המשקה

הטלת אחריות ישירה על היצרנים למימון איסוף הבקבוקים תאפשר עמידה ביעדי איסוף גבוהים יותר מהקיים היום, כאשר עלות איסוף הבקבוקים מוטלת על היצרנים בלבד. הטלת אחריות יצרן תנתק את הקשר בין הכנסות תאגיד המחזור ליעדי האיסוף ותעביר את עלויות המימון מהצרכנים ליצרנים הודות לאחריות ישירה על היצרן.

  1. חובת איסוף ומיחזור על כלל מכלי המשקה -חובת איסוף גם על מכלי המשקה הגדולים.

החלת החוק על כ-740 מליון בקבוקים נוספים. יאספו לפחות כ-50% מהבקבוקים הגדולים שאינם מחויבים היום באיסוף ובמחזור (כ-390 מליון בקבוקים גדולים בשנה).

הגדלת  יעד האיסוף של  מיכלי משקה קטנים ל 77% , עליה של 11% ביעדי האיסוף מ-66% שנאספים בפועל כיום – כלומר, כ- 490 מיליון מכלים קטנים יאספו מדי שנה, לעומת כ-420 מיליון מכלים כיום – תוספת של 70 מליון מיכלים קטנים בשנה!

  1. תוספת משמעותית בפריסת מיכלי איסוף בקבוקים ברחבי הארץ.

היצרנים והיבואנים יחויבו להציב ולתפעל 20,000 מיכלי איסוף ברחבי המדינה (לעומת 8000 מיכלי איסוף  הקיימים כיום) בעלות של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה. עם יישום החוק החדש יוצב מיכל איסוף לכל 400 תושבים, בשעה שכיום מיכל אחד משרת 1,500 תושבים.

  1. 4. הרחבת חובת קבלת מיכלים ריקים בנקודות המכירה ופיצוי כספי לצרכן.

רשתות השיווק יחויבו לקבל את מיכלי המשקה בהיקף של עד 50 מיכלים לאדם בכל יום. כיום נתקלים אזרחים בסירוב לקבל את מיכלי המשקה מצד רשתות השיווק, החוק החדש  קובע פיצוי לדוגמא ולפיו אזרח שיבקש להחזיר בקבוק ויסורב, יהיה זכאי לקבל פיצוי של עד 1800 ₪ בגין כל סירוב מבעל עסק.

  1. ביטול האפשרות להפחתת יעדי איסוף שנתיים.

מדי שנה פנה תאגיד המחזור לשר להגנת הסביבה ולוועדת הכלכלה בכנסת בבקשה לפטור אותו מעמידה ביעדי המיחזור שנקבעו לו בחוק באותה שנה. החוק החדש  מונע אפשרות זאת וקובע יעדי איסוף ומחזור ריאליים שיושגו ובמידה ולא יושגו, יוטלו  קנסות ישירים על היצרנים .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד העולמי מזמין להרמת כוסית לקראת חג הפסח

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס ופיניאן יתארחו במוזיון ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

יואב צור, העורך הראשי של “מעריב”, סייר במועצה אזורית שומרון

אריק זיו ויזר

הצעה לעידוד שימוש ברכבים עם מנועים היברידים./מאת:בוריס אפליצ’וק

אריק זיו ויזר

שמרו את התאריך : 24 בנובמבר

ליכודניק

“עושים אהבה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן