18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

חוק העמותות – מבוכה

עמיר פוקס סבור שחוק העמותות יזיק ולא יועיל. הוא מסביר היטב מדוע. פורסם לראשונה באתר וואלה!


חברי ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה ביום ראשון את הצעת החוק המכונה "חוק העמותות" של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו). שמונה מתוך 12 השרים החברים בוועדה לא היססו להצביע בעד החוק, על אף התנגדותו הנחרצת של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין – שקבע כי הוא אינו חוקתי. בחוות דעת מטעמו, הבהיר היועץ כי לא יוכל להגן על החוק בפני בג"ץ, ואף הגדיל לעשות כשכתב שחוק כזה מציב את ישראל באותה שורה עם "מדינות שספק אם רצוי כי תדור עמן בכפיפה אחת".

אין ספק שמדובר בהצעה אנטי-דמוקרטית מהמעלה הראשונה. היא מבקשת לפגוע קשות בחופש הביטוי וההתאגדות על ידי פגיעה במימונן של עמותות שמשקפות דעות שאינן בקונצנזוס, בעיקר ארגוני זכויות אדם, או שיש בקרב חברי ההנהלה שלהן דמויות שמשקפות דעות כאלה. ההצעה הזו נועדה לכאורה למנוע את ביזוי שמה של ישראל בעולם, אך בפועל, אם תקרום עור וגידים, היא תשיג את המטרה ההפוכה בדיוק – תבזה את ישראל ותספק דלק למי שמבקשים לעשות לה דה-לגיטימציה ולהציגה כמדינה חשוכה, כדוגמת רוסיה או ונצואלה, בהן קיימים חוקים המצרים את צעדיהם של ארגוני זכויות אדם.

על פי ההצעה, הכנסותיה של עמותה המגיעות מ"ישות מדינית זרה" (תרומות ממדינות וארגונים כגון האיחוד האירופי) ימוסו ב-45%, אם יש במעשיה או במטרותיה, במפורש או במשתמע, אחת מאלה: קריאה להעמדה לדין של חיילי צה"ל בערכאות בינלאומיות; קריאה לחרם על ישראל או אזרחיה; שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין של מדינה נגד ישראל או בטרור נגדה.


להמשך המאמר המקורי ולאתר וואלה לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בואי שרה הולכים לבחירות

אלי חזן

הרצחת וגם ירשת?

אלי חזן

התעוררי אירופה

אלי חזן

בצאת ישראל : בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים

אריק זיו ויזר

פוליטיקה חדשה – נורמות אפלות

אלי חזן

העשייה, הבחירות וההסברה

אלי חזן
דילוג לתוכן