22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

"חוק הלאום כולל אלמנטים בעייתיים"

הליכודניקים החדשים מתנגדים להצעת חוק מדינת הלאום שתועלה ביום ראשון בועדת שרים לחקיקה. במכתבם אל נבחרי הליכוד הם מנמקים מדוע. ליכודניק מביא אותו במלואו 


אל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הליכוד



הנדון: חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי

לקראת ההצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, 23.11.14

נכבדנו,


אנו מבקשים ממך שלא לתמוך בחוק שבנדון. להשקפתנו מדובר בחוק שכולל אלמנטים שפוגעים באיזון הקיים בין ערכיה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. הצעת החוק מבקשת לשנות את המשטר החוקתי במדינה, ועלולה להביא לאפלייה ממוסדת כלפי לא יהודים.

לצד ההכרה העקרונית בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, כוללת ההצעה מרכיבים רבים שאין חולק עליהם- זכותם של יהודים לעלות לישראל, הקשר עם התפוצות, הדגל, ההמנון, ימי המנוחה והחגים – שכולם מוכרים ממילא בחוקים קיימים. גם ההכרה כי ישראל היא מדינה "יהודית ודמוקרטית" קיימת כבר בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק.

עם זאת, ההצעה כוללת אלמנטים מפלים ובעייתיים, שמשדרים הדרה ועליונות כלפי מי שהם אזרחים שאינם יהודים. ההצעה מעודדת בפירוש אפלייה לטובת יהודים בהתיישבות ובפיתוח ושימור התרבות. היא גם תאפשר הקמת יישובים נפרדים לפי לאום או דת. ההצעה מבטלת את מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית. היא תחזק את הקשר בין דת ומדינה. באופן כללי, היא משדרת ניכור כלפי מי שאינם יהודים, והיא עלולה לשפוך עוד שמן על המדורה הבוערת ממילא, בימים אלה, של סכסוך בין יהודים וערבים.

עיגון כזה של אופי המדינה וערכיה, ראוי שייעשה בפסקת מבוא לחוקה. כך, לצד אפיון המדינה כמדינת לאום,יבוא גם איזון בדמות מחוייבות מוחלטת לשוויון זכויות לכל אזרחי המדינה ומיעוטיה. כך כתוב בחוקת הליכוד. כך כתוב גם במגילת העצמאות.

אנו מבקשים כי תתנגד להצעת חוק היסוד.

אינני סבור שחוקתה של איזו מדינה תכיל סעיפים מיוחדים המבטיחים במפורש את אופיה ה"לאומי".סבורני, כי סימן טוב הוא לחוקה, אם נמעט למצוא בה סעיפים כאלה. הדרך הטבעית והטובה ביותר היא,שאופיה ה"לאומי" של מדינה יהא מובטח על ידי עצם העובדה שיש בה רוב מסוים.

(זאב ז'בוטינסקי)


בכבוד רב,



הליכודניקים החדשים




העתק: שרים וחברי הכנסת של סיעת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבגידה החיפאית של שמשון עידו

אריק זיו ויזר

מירי רגב: "בקבוקים לא מחליפים ממשלה, עמותות כן"

אריק זיו ויזר

אגף קשרי חוץ מציג : סדנת הסברה

אריק זיו ויזר

יום המינויים בליכוד

אריק זיו ויזר

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר

ליכודניק אמיתי מצביע מחל ביבנה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן