29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חוק דרעי בושה – יומן פוליטי – אריק זיו

התחממות בקרב צעירי הליכוד,השמאל הציוני ואופיר פינס,המצודה הנעלמת,האם לבני תעשה מעשה נתניהו, צל”ש
קול צעקה נשמע השבוע. זאת כאשר הוגש “חוק אריה דרעי”. חתומה עליו ציפי חוטובלי ואליה הצטרפו יריב לוין ושלי יחימוביץ. משמעות החוק היא כי מי שישב למעלה משנה לא יוכל לחזור לכנסת.
אינני באמת מבין מדוע קפצו על חברי הכנסת וטענו כי הוא חוק שימנע מאריה דרעי לחזור. הרי כל בר דעת מבין כי החוק מדבר על העתיד ולא על העבר. מה שכן, אני מסכים שהחוק הוא בושה. הוא בושה לא למחוקקים אלא הוא בושה לנו כחברה שנותנת לנבחרים שהורשעו לחזור ולקבוע את סדר היום שלנו.

האם היינו מוכנים שד”ר סווטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה שהורשעה תרדים אותנו כאשר תשתחרר מהכלא? בודאי שלא. האם היינו נותנים לבנקאי שהורשע בגניבה לנהל את כספינו?
ואולם, אנחנו מוכנים שפוליטיקאים שהורשעו יקבעו לנו את סדר יומנו ולכן החוק הוא בושה. בושה שצריך אותו אך הוא מחויב המציאות ואפילו הוא מקל על הנבחרים. אני הייתי מונע מכל נבחר שהורשע לחזור חזרה למערכת השפעה על חיינו.
צל”ש לציפי ויריב אתם הגיבורים השבוע.

מנסים להפשיר
מאז ההודעה על מפקד של ארבעה חודשים כונסו בלשכות השרים הצוותים הפוליטיים כדי להתחיל לדרבן את החברים שיתחילו לפקוד כדי שלא יישארו מאחור. וכך נראה כמה השרים והח”כים יצליחו לפקוד. אך אל חשש, גם מחנה נאמני א”י החל להעמיד מפקד. שכן, ח”כ דני דנון קרא למתנגדי ההקפאה לקום להתפקד ולפקוד, גם אפי איתם כבר החל במפקד. נראה כי עוד עלול נתניהו למצוא את עצמו עם יותר מתנגדים למהלכים שלו.

אופיר פינס
פינס פרש מהכנסת אתמול. פינס הוא אחד מחברי הכנסת הטובים וההגונים. פינס הוא המבדיל האמיתי בין הטוב בפוליטיקה לבין הרע בפוליטיקה – מפלגת קדימה. שכן, חברי קדימה פרשו כאשר רצו כיסא בתואנה כי אי אפשר עם מרכז הליכוד. ואולם, מתברר כי לקדימה עברו המושחתים של מרכז הליכוד שהשחיתו את המערכת גם שם. הרי זה בגנום שלהם. ברור היום כי לבני ניצחה את מופז במערכת של רמאות וגניבה אך שם כזכור לא הייתה חקירה של המשטרה.
נחזור לפינס. הוא פרש כי לא יכל יותר מול ברק שרמס את מפלגת העבודה. נקווה כי כאשר תוקם תנועת השמאל הלאומי פינס יחזור לכנסת במפלגה עם עקרונות, ואולי יוקם בעמל ויזע מפלגת שמאל ציונית, שתעמוד מול הליכוד ואילו קדימה האופורטינסטית תלך ותעלם.

צעירים
יש שלשה מועמדים לתפקיד יו”ר הצעירים, שגיב אסולין מי שהיה מועמד הנציג הבכיר לכנסת, דוידי הרמלין מי שהיה נשיא ועידת הצעירים, והשלישי שי קינן.
כל המועמדים ראויים אך בפועל כולם לא הוכיחו את עצם בפעילות של הצעירים והם אחראים למצב של אין צעירים בתנועה. יתר על כן, הקבוצה הזאת עשתה לביתה ולא נרתמה לעזור לסטודנטים וצעירים אחרים להכנס והלחם כדי שצעירים יכנסו כעוזרים לשרים ולח”כים. כך רבים מנבחרינו כאשר ראו כיצד המנהיגים הצעירים לא לוחצים עליהם ,הלכו הנבחרים וחיפשו יועצים “עם נסיון” לכן כל השלושה אולי ראויים אך לא מתאימים.
אחד המועמדים שרוצה לשפר את יכולתו לנצח הרהיב עוז וחוצפה ופנה בדרישה כי מי שבחר בועידה הקודמת יוכל לבחור גם עכשיו. כלומר, נוכל למצוא כאלה אשר בגיל 45 בגוף הבוחר, חוקת הליכוד קובעת כי צעיר הוא מי שלא הגיע לגיל 35,
בסוף צעירי הליכוד ידמו לסיעת הצעירים של המפד”ל ההיסטורית.
בהצלחה למועמדים

המצודה הנעלמת
השבוע הסתובבתי במסדרונות המצודה והמצודה שוממת. מעולם לא הייתה מצודת זאב כל כך ריקה. כנראה שריקנות הפעילות הובילה את התנועה לשיתוק או כפי שנאמר – “נתניהו הקפיא את הליכוד הקפאה עמוקה”.
היום, כאשר אנחנו נמצאים 20 חודשים לפני הועידה הבאה אולי צריך לחשוב ולסגור את משרדי התנועה ולהקים מנהלת שתכלול רק מחשב. כך, את הועידה הבאה תנהל חברת הפקות ובא לציון גואל.
כלומר צריך להפריט את הליכוד.
שלא יהיה ספק, אני מתנגד למהלך כזה אך אם המגמה ממשיכה אין ברירה.

קדימה
השבוע ראינו כיצד מפלגה אינה מצליחה לעלות על הפסים. אין ספק כי אם לבני מאמינה שהיא יכולה לנצח את מופז היא צריכה לעשות מעשה נתניהו וללכת לבחירות. כאשר סילבן דרש בחירות נתניה הרים את הכפפה והלך לבחירות וכך קיבע את המנהיגות שלו בליכוד.
אך לבני לא יכלה להחליט היא מחכה לאור ירוק מאדלר.

השבוע לא נרשמה פעילות נשים
השבוע נרשמה פעילות צעירים הבודקים את יכולתם להתמודד על ראשות הצעירים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר

שרעבי:מוקד הכוח החדש בליכוד

אריק זיו ויזר

הבאנו אסון לישראל – פקידי האוצר

אריק זיו ויזר

אירופה יורה לעצמה בראש

אריק זיו ויזר

האדם שהאשים את אנשי הליכוד בצ’חצ’חיזם ב – 1981 התברר כצ’חצ’ח של 2009. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו:”חזק מול החמאס! לבני חלשה מול אדלר – מאת אריק זיו -יומן פוליטי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן