28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

חוטובלי בעקבות בגין

רשמים בעקבות הדיון על הזהות היהודית בוועדה לקידום מעמד האישה

ביום שלישי האחרון ציינה הכנסת את יום “יום הזהות היהודית” כשהנושא נדון במספר ועדות מהיבטים שונים. למרות לחצים והתנגדויות שעלו מצד ארגוני נשים מהשמאל, בחרה ח”כ ציפי חוטובלי לעסוק בעניין ההתבוללות בקרב יהודי העולם בכלל ובישראל בפרט ועמדה על החשיבות של דיון ציבורי בנושא, תוך שהדיון מתמקד הן בהיבט הלאומי והן בהיבט הפרטי- בפגיעה בקרב בנות 11-18 הנחשפות בגופן לתופעה. 

נתונים מדאיגים מצביעים על תהליך שקט של כרסום וסכנה ממשית לשמירה על הזהות היהודית. הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, בניהולה של ח”כ חוטובלי, התמקד בסוגית נשואי התערובת בישראל ובעיקר בתופעת נערות יהודיות צעירות שקושרות את גורלן עם גברים ערבים ובהרבה מקרים מתעוררות בעיות לשני הצדדים עקב מציאותן בקשר שכזה. הוצגו נתונים מספריים של אחוז הפונות לשירותים שונים – אם בממסד המדינה ואם בארגוני החברה האזרחית לצורך קבלת עזרה להיחלץ ממצבי מצוקה. רק לשם ההמחשה, בשנת 2009 פנו כ-500 נערות לארגוני הסיוע, כשבשנת 2010 כבר פנו 1000 נערות, כשמי יודע כמה נערות כלל לא פנו….

 

הכשל הידוע מראש בקשרים מסוג זה הם תוצאה של גורמים רבים. נכון לציין, לצורך הצגת הנושא  שהוביל אותי לתעד את הדיון החשוב הזה, כי אין זה מדובר בגזענות – למרות שח”כים מסוימים ניסו להדביק לו את התווית בניסיון ליצור דה-לגיטימציה ולהציג בפשטנות את חוסר הטעם בדיון בסוגיה, שהרי, לפי דברם, האהבה והבחירה החופשית חורגת מכל גבול של השתייכות חברתית, מסורתית, דתית, או של מין וגזע.

לא בבחירת הלב מדובר וחבל יהיה לתת לראיה הקצרה ולתרבות השטחיות להגיע גם לדיונים מהותיים בנושאים מרכזים להבנת ולקיום החברה כולה. אין פתרון קסם אבל יש את מי להאשים! בדיון הופנתה אצבע מאשימה למערכת החינוך שאינה מספקת כלים להקניית הזהות היהודית. אני הולכת עוד מעבר לאשמות האלו והייתי מצביעה על הירושה שקיבלנו עוד מימי הישוב, כשניסו ליצור חברה הומוגנית, ישראלית, חזקה ונטולת סממנים של היהדות הגלותית הנרדפת ובעלת החולשה של תחושת הזרות וחוסר הזיקה למקום המצאה רק בשל העובדה שהעמים שסובבו אותה טרחו להזכיר להם שאינם שייכים למקום ואינם יכולים לראות את עצמם כשווים בין שווים.

 

ח”כ חוטובלי עשתה זאת בצורה המעוררת הערצה ממש. היא תמרנה בין הגישות השונות שהוצגו ע”י הדוברים וידעה להוביל את הדיון לפסים איכותיים של שיח מעניין וממוקד מהתחלתו ועד לסיומו. היו בהנחייתה כל המרכיבים אשר מצפים להם משתתפים וצופים כאחד. היה בדיון הזה התחלה, אמצע וסוף. התופעה הוצגה לעין כל, וההזהרה ומשמעות הסכנה הפוטנציאלית של הבעיה נשארה באוויר… ומעל הכל, נשאר הרצון לסייע ולהצטרף לפעולה.

 

בדיון זה בחרה ציפי חוטובלי בקו מעניין ומהותי שנוגע להיבטים לאומיים וחברתיים כאחד.

מצד אחד שמירה על זהות יהודית ומודעות לכך בקרב בנות נוער צעירות, ומאידך ניסיון למנוע פגיעה פיזית והתעללות מינית. הערך המוסף של הדיון היה בכך שהוא התמקד במספר דרכי מניעה- מכאן ולהבא, ולא רק בטיפול לאחר מעשה.

ח”כ חוטובלי היא דוגמא לפוליטיקה במיטבה כפי שהחלה ביוון העתיקה: כשווה ערך למוסר. ואני מאחלת שנזכה לראות אותה בפוליטיקה הישראלית בעוד שנים רבות. לטובת עם ישראל ומדינת ישראל.

 

 וכמובן גם לטובת הליכוד! יישר כוח.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר לקריאה ראשונה – חופשת הלידה בשכר תוארך ל-16 שבועות

אריק זיו ויזר

ח”כ דיכטר מגיב ליו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה

Gilad Trugbild

שאמה הכהן מחובר למצביעיו 24 שעות

אריק זיו ויזר

ח”כ כחלון תומך בשביתת ההסתדרות להגנת הפנסיה / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר

למרות הסכם הפיוס חמאס לא יוכל להופיע בבימת ארגון הפרלמנטים הבינלאומי

אריק זיו ויזר

ריבלין לנתניהו: המחלוקת בינינו איננה אישית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן