24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חגיגות עצמאות נרחבות בשומרון

מזכיר הממשלה הפתיע את התושבים והגיע עם ראש מועצת שומרון לחגוג עצמאות בברוכין לאחר ההכרה הרשמית בישוב.

בישיבת חומש המתחדשת נחגג יום העצמאות בתפילה חגיגית ובסעודת מצווה והתוועדות מתוך הודיה לה’ על הנס הגדול וציפייה וכיסופים לגאולה שלמה. אורח הערב היה הרב שמחה שטטנר רב המועצה המקומית מיתר בדרום ומחשובי מקורבי האדמו”ר  מסערט ויזניץ. אליו הצטרף אורח מפתיע: ר’ אריה אדלר גזבר עיריית בני ברק. הרב שטטנר אמר כי דווקא בתקופה של אתחלתא דגאולה אסור לשבת בחיבוק ידיים וישנה חשיבות רבה להשתדלות
ולמעשים שלנו, כיוון שידוע כי ב150 שנים האחרונות היו מס מועדים בהם ע”פ חישובי הקץ צריך היה להתגלות משיח צדקנו ,אך לא היינו ראויים.

במשך כל יום העצמאות הפך המקום למוקד עלייה לרגל למשפחות רבות ממגורשי חומש ושאנור, פעילי “חומש תחילה” מרחבי הארץ, תומכים וידידים שערכו במקום סיור ופיקניק משפחתי.

אחד המטיילים, תושב צפון הארץ, אמר לליכודניק כי “הכמיהה הבלתי פוסקת לשוב אל חומש והאחיזה המתמדת בחומש מבטאת עצמאות יהודית שורשית ואיתנה ולכן אין מקום יותר מתאים מחומש לערוך בו טיול וסעודה משפחתית ולשאוב מיום חשוב זה כוח וגבורה דווקא בימים אלו. 
דוד מרמת גן הוסיף כי חש צורך גדול לבוא ולחזק את חלוצי חומש דווקא ביום העצמאות, כיוון שיום זה מבטא את שיבת ציון של דורנו.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_SZyymszgS4

 

ומעניין לעניין באותו עניין : 

יום עצמאות שמח במיוחד עבר על תושבי ברוכין ורחלים שבשומרון, כמו גם על תושבי סנסנה שבהר חברון, לאחר שועדת השרים החליטה השבוע להכיר בהם כישובים עצמאיים.

לתושבי ברוכין, שחגגו את יום העצמאות ברוב עם, ציפתה הפתעה מיוחדת לקראת סוף הערב.

התושבים ומזכירות הישוב הזמינו את ראש המועצה האזורית שומון גרשון מסיקה כאורח הכבוד של ארוע יום העצמאות בישוב, כדי לציין את עבודתו הרבה יחד עם צות המןועצה ואנשי הישוב להגיע להחלטת הממשלה להכיר בישוב בצורה מלאה, במאות הסיורים של חברי הכנסת ואנשי התקשורת למקום ובעבודה המדינית הרציפה על מנת להגיע לאישור.

ראש המועצה גרשון מסיקה הודיע קודם להגעתו לתושבי הישוב כי הוא יגיע לברך בישוב מאוחר מהמתוכנן, אך יביא עימו הפתעה.

בעיצומה של החגיגה הגיע מסיקה לברוכין, ויחד איתו נכנס עם אורח חשוב ומיוחד: מזכיר הממשלה צביקה האוזר.

עו”ד האוזר סייע ודחף בתפקידו כמזכיר הממשלה, לצד השרים וחברי הכנסת, לאישור ההכרה ביושבים כישובים עצמאיים.

האוזר הגיע לברוכין היישר מטקס הדלקת המשואות, התלווה מתוקף תפקידו לראש הממשלה.

בשעה אחת עשרה וחצי בלילה הגיעו גרשון מסיקה ומזכיר הממשלה צביקה האוזר לברוכין והתקבלו בריקודים של שמחה ובהתלהבות על ידי התושבים המאושרים.

מזכיר הממשלה רקד עם תושבי הישוב ועם הילדים הרבים וניכר היה בו שהוא מתרגש עד מאוד.

רב הישוב הרב מאיר הילביץ שיבח במילים חמות את מזכיר הממשלה וציין את מסירותו למען ההתיישבות, כך שמדינת ישראל אומרת שההתיישבות רצויה ונכונה בעיניה.

הרב הילביץ שיבח את ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה על דחיפתו ללא לאות לפתרון ההכרה בישוב בצורה סופית, וכן את פרוייקט סיורי האח”מים בהובלת יועצו של מסיקה, יוסי דגן, אשר במסגרתו הגיעו לסיורים בישוב בשנתיים האחרונות למעלה ממחצית חברי הכנסת והשרים.

“נבחרי הציבור מייצגים את עם ישראל, כך שבעצם רוב עם ישראל היה פה והבין את הצורך והחובה לתקן סוף סוף את העניין הזה.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ברך את תושבי הישוב, את יו”ר הועד תמיר בן שלומי וחברי הועד שפעלו לצד המועצה האזורית שומרון לפתרון ההכרה בישוב ללא לאות.

מסיקה שיבח את תושבי הישוב ואת הועד והמזכיר, שנרתמו לאורך השנתיים האחרונות לארח ערות חברי כנסת ומאות רבות של עיתונאים על חשבון שעות העבודה, ואת המסירות הרבה של התושבים שחיו שנים בתנאים לא פשוטים, עד לפתרון שהגיע בימים האחרונים, הסדרת הישוב.

“בברוכין  התקיים הפסוק: ‘יגעת ומצאת תאמין’. עכשיו עלינו לבנות ולבנות” – אמר מסיקה בהתרגשות – “לישוב ברוכין יש את כל הפוטנציאל להיות מהישובים המובילים בארץ, הן מצד איכות התושבים והן נכל הסיבות האחרות. יחד נפתח ונבנה והישוב ייהפך בעוד שנים לא רבות למועצה מקומית”.

מזכיר הממשלה סיפר לתושבי הישוב על השמחה הגדולה שהוא חש, ואמר להם שמאז שהגיע לישוב לפני כשנתיים לסיור כאורח המועצה האזורית שומרון הבין מיד כי העניין הזה של חוסר ההכרה כישוב חייב להיפתר. האוזר הדגיש את תרומתם של השרים שפעלו ואישרו את הישוב.

“אני רוצה למסור לכם את ברכתו של ראש הממשלה. הלב שלי מתרחב” – אמר האוזר לתושבים ובירך “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”.  

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לשלומי גבאי

אריק זיו ויזר

גאווה בליכוד : “מגנים את הרב הראשי ואת יו”ר האופוזיציה”

אריק זיו ויזר

יפו. שבת בבוקר. או שמא נאמר שבת פיל בוקרה

אלי חזן

הושקה “הקופה הלאומית לבניין ארץ ישראל”

Gilad Trugbild

“כנס שומרון העתיקה” הראשון התקיים השבוע במדרשת השומרון

אריק זיו ויזר

סער ואיוב אצל מולה חסן בשאג’ור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן