27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“זר לא יבין עד כמה נטועה ירושלים עמוק בלבותינו”

בדברים שנשא היום (ד) יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל בהר הזיתים סיפר: “אני זוכר את הדאגה שאחזה בכולנו, כאשר ארץ ישראל וירושלים כולה היו תחת מצור וקרבות. אבל אנחנו חרדנו יותר מכל לגורל הרובע היהודי, לגורל תושביו ולוחמיו שנלחמו על חייהם, בית אחר בית, עמדה אחר עמדה.  לא חרדנו לגורלן של רחביה ובית ישראל, כפי שחרדנו לגורלם  של ההר הזה והר המוריה הנשקף ממנו. כילדים רצינו כולנו לקחת חלק במערכה, ואילולא הורינו שעצרו בעדינו בוודאי היינו עושים זאת”.

 

 

   

ריבלין הזכיר את החללים הצעירים ביותר במערכה על ירושלים, ניסים גיני וגרציה יפה הרוש, ואמר: “לא יפה ולא ניסים הוכשרו כלוחמים. הם לא הוכשרו לעמוד בקרב, או לזרוק רימונים, או להעביר קשר מעמדה לעמדה. אבל שמם נחרת לעד כנופלים במערכה לשחרור ירושלים. במאבק על ירושלים, לא היו חיילים ואזרחים. העיר כולה נשאה שכם במערכה.”  

   

ריבלין הוסיף: “אוהבי ירושלים ולוחמיה, לא פעלו על פי הוראות מוכתבות מראש. היה זה הלב, שהורה להם כיצד לנהוג. היה זה חלום הדורות שהטיל אותם למערכה”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“פטירתו מהווה כאב על לכתו של דור, דור שהשקיע את כל מעיניו בהקמתה של מדינת ישראל וביסוסה כמדינה איתנה וחזקה”

אלי חזן

רגב ואדלשטיין השיקו השדולה למאבק בדה לגיטימציה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת בניו זילנד: שגרירות ישראל נפתחה מחדש

אריק זיו ויזר

הכנסת תדון על הגבלת מחרימי ישראל מבפנים

אריק זיו ויזר

נאום הבכורה של ח”כ יריב לוין

ריבלין לשגרירים: אסור לתת למוסר החדש של גולדסטון להשתלט על המשפט הבינלאומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן