18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

זקני הליכוד והקופון של אדלר/מאת:אריק זיו

ציפורה והקופון של אדלר. מאכרים,מתפקדים, ונתניהו נופל בפח. ברק והחיזרים,האם פקיסטאן הולכת בעקבות אירן. קדימה
השבוע הצטרף יו”ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי, אשר כנגדו אגב אורחא תלוי כתב אישום הנדון בבית המשפט, אל מקהלת תומכיה של ציפי ליבני. לוחמים שהיו ביחידות קרביות בצבא מכירים את המונח “שבירת קו הרקיע”. אם נשאיל את המונח לגבי בחירתו של צחי יהיה זה מדויק לומר שהופעתו של צחי כראש המטה של ליבני שובר את ה”הצגה – דימוי” שאדלר יצר ללבני נקיית הכפיים. נקיית כפיים אמיתית הייתה אמורה להתרחק מטיפוסים כמו צחי הנגבי. ציפי לא עשתה זאת למרות הדימוי שיצרה לעצמה. גורמים בתקשורת מתעלמים גם מעובדה זו. חבל.

ציפי הוגדרה על ידי גורמים בקדימה כ”מריונטה של פורום החווה”. בעבר פורסם כבר כי אדלר התביית על חיסולו הפוליטי של אולמרט משום שזה האחרון מנע ממש ברגע האחרון הסכם פרסום שכבר נחתם בין חברת הפרסום של אדלר לבין מנכ”ל קדימה ולפיו אדלר ייחצ”ן את המועמדים המוניציפאליים של המפלגה. עלות ההסכם אגב אורחא הייתה 10 מיליון ₪ .

אולמרט ביטל את ההסכם בהינף יד. זקני הליכוד זוכרים כיצד חתך אדלר קופון גדול בתקופת שרון כאשר ייעץ לתנועה בבחירות המוניציפאליות הקודמות. יש הטוענים כי אדלר קיבל למעלה מעשרים מיליון ₪ עבור הייעוץ והייצוג. על זה נאמר “לו הייתי רוטשילד, סליחה, אדלר”.

בכיר בליכוד אמר כי הביזיון הכי גדול היה בירושלים. אדלר קיבל עבור שירות הליכוד בירושלים כ – 4 מיליון ₪. הליכוד כזכור זכה בקושי ב – 2 מנדטים. מצד שני, למה לנו כי נלין ? כאשר המועמד הוא עמדי גם 17 פינקלשטיינים לא יובילו את הליכוד לניצחון.

על כל פנים, אין ספק כי ציפי ליבני מהווה סכנה לטוהר המידות. כשם שאותם גורמים בתקשורת מכים על חטא באיתרוגו של אולמרט כך לבטח הם יכו על חטא באתרוגה של לבני. שהרי, יש להם רצף אתרוגים כושל : ברק, שרון, אולמרט ושות’.

בנעשה בליכוד
בתנועת הליכוד יש תופעה של התפקדויות כפולות. השיטה עובדת בצורה הבאה : המאכערים פקדו לקדימה אך נשארו בליכוד. הנהגת הליכוד לא נהגה ביד קשה כנגד הפוקדים אלא בצורה אקראית על ידי הרחקות נקודתיות של יריבים לראשי השררה. המספרים הנקובים הם 15,000 מתפקדים כפולים !! לא פחות. במקורות נכתב “נאה דורש נאה מקיים”. הליכוד ביקר את ההתנהלות הלא חוקית של מפלגת העבודה לאחר הבחירות הפנימיות האחרונות אולם הוא עובר לסדר היום על ההתנהלות הפסולה של הפוקדים הכפולים וראשי התנועה נמנעים מלהצליב את המתפקדים עם קדימה.

בחירות בירושלים
הליכוד בירושלים משלם את מחיר שלטון עסקני אולמרט. כן, אלו אותם עסקנים שהובילו את סניף ירושלים ובהם ישראל יהושע, דודו אמסלם, איציק קויפמן, יורם קרשי ויגאל עמדי. עליהם נאמר כי “עסקנותם אומנותם”. הם השתלטו ביחד על סניף ירושלים וב – 2001 הם הרימו לחיים עם נתניהו.
רובם הפכו נאמניו של עומרי שרון משעה שהבינו שהוא המנכ”ל של המדינה והם המליכו את חברם רוני בר און לחבר כנסת. לאחר הקמת קדימה חלקם שיתף פעולה עם החברים שהלכו לקדימה ובו בזמן את הסניף בירושלים הם שיתקו ואסרו על פעילות כלשהי כי כל פעילות מבורכת של הליכוד הייתה פוגעת בקדימה.

לאחרונה אנו חוזים בתקומתה של המפלצת שיצר הליכוד. הבחירות המוניציפאליות בפתח וזו סיבה טובה לחלוב את המפלגה המפורקת שמשקמת את עצמה. עמדי אמנם עזב לגאידמק אך החבורה המליכה ליצן כיו”ר הסניף. הם אינם מחזיקים ממנו והיום הם מצטערים שבחרו בו.

עכשיו ישנה שותפות חדשה ישנה ; החבורה ממליכה את אלישע פלג, מי שלפני עשור התמודד לראשות עיריית ירושלים ואפילו כחבר מועצה לא הצליח להיבחר.
אף על פי כן, החבורה הנכלולית הזו מוכנה להכשיל את הליכוד שוב ושוב, בלבד שהתפקידים והמאכעריות ישארו ומי נופל בפח שלהם?
כן, נתניהו.

אהוד ברק
ברק נקט השבוע בעמדה “עקרונית” כי הוא לא יהיה שותף להמלכתה של ציפורה [ציפי ליבני] ושאול נחפז [שאול מופז].
ציפי ליבני חטפה מברק על חוסר ניסיונה. יש צדק בדבריו של ברק כי לציפי אין ניסיון. ציפי ליבני עלתה כמטאור בפוליטיקה כתקווה הלבנה של ממריצי התקשורת. כל התקוות של התקשורת עלו בתוהו והתוצאה הייתה : “גודל הציפייה כגודל האכזבה”, מי כאהוד ברק יודע.

מופז, אשר נחפז בהודעות שלו לתקשורת ובמיוחד בקשר להתקפה באיראן, מזכיר את אותו נער ישראלי כסיל שרץ לספר לחברה ונשאר ללא ההישג.
ברור כי אהוד לא ירצה לראות את החייזרים מקדימה נהפכים להיות ראש ממשלה.
שהרי, מי מתאים יותר ממנו….

פקיסטאן

העולם הדמוקרטי שוב איבד רודן נאמן. זהו אותו עולם שדחק מדינות למערכות בחירות דמוקרטיות ואז התברר כי אותן מדינות החליפו רודן ברודן יותר מסוכן.
כך היה כאשר העולם החופשי נתן במה למנהיג הדתי חומייני במהלך שנות ה – 70 מול השאח האירני שברח ונאלץ לראות את מדינתו נהפכת למדינה הלכה מוסלמית.
כך היה בלבנון וכך קורה בטורקיה, ברשות הפלסטינית ובעוד מקומות.

בכל המקרים מתברר כי העולם החופשי יצר בשם הדמוקרטיה רודנות מזיקה יותר לציבור. באיראן של השאח התקיימו חופש תנועה וחופש דת ואילו היום זוהי תיאוקרטיה קיצונית המאיימת על שלום העולם.

בפקיסטאן הסכנה הרבה יותר מסוכנת. זאת מדינה מוסלמית שמחזיקה בנשק אטומי ורק חסר לעולם החופשי שיעמוד בראש המדינה מנהיג מהסוג של אחמדיניג’אד.

בחצר האחורית שלנו התהליך העלה את החמאס וראו איזה פלא : זהו השלטון ששוחט את מתנגדיו ברחובות עזה. זהו אותו שלטון שעלה בעקבות ההתנתקות. תומכי ההתנתקות שוכחים כי כאשר מתנגדי ההתנתקות טענו כי התהליך יעלה את החמאס הם השיבו כי זוהי הפחדה.
נקווה כי אולי העולם החופשי ילמד שבתהליך של דמוקרטיה לתרבויות חסרות תודעה דמוקרטית אנו יודעים איך נכנסים לתהליך אך אנו לא יודעים כיצד הוא ייגמר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

ניחוחות אוסלו

אריק זיו ויזר

אהוד בנה ברק הרס את תמיר – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

השיבה הבייתה

אריק זיו ויזר

נתניהו במלכודת תאצ’ר

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן