23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

ז'קי לוי, המשיח של הפריפריה

אם תשאלו את תושבי בית-שאן מיהו ז'קי לוי, וודאי יאמרו לך כי זהו ראש העיר בפועל. אך למרבית אזרחי ישראל בפריפריה, ז'קי הוא לא פחות ממשיח, נושא הבשורה החברתית בליכוד ומי שמשתף פעולה עם השר שמעליו יואב גלנט באופן מופתי ויוצא דופן.

 

בדרך כלל, נהגו סגני-השרים ליהנות מתואר ריק מתוכן ולמצער גם ממעשים ריקים מתוכן. אך ז'קי לוי יוצק תוכן חדש לתפקיד. אם יואב גלנט אמר ש"אני שר השיכון וז'קי הוא שר הבינוי", זה אומר דרשני.  בשעה ששיקום שכונות היה רק סיסמא בפיהם של שרי ליכוד אחרים, מגשים ז'קי לוי את הפרויקט החשוב הזה לצד אחרים, בכארבעים ישובים מנגב ומגליל. בתחום הדיור הציבורי מובילים הוא וגלנט, מראשית הקדנציה, מהפכה במסגרתה נרכשו כבר למעלה מאלף דירות לעומת שש דירות בלבד שנרכשו בשנה שקדמה לממשלה הנוכחית.

 

לוי חתום גם על הישגים חסרי תקדים למען הפריפריה דוגמת הטבת המס אותה יזם בשנת 2004 ודאג להוביל מאבק שהוביל עד איום שלא יצביע בעד תקציב המדינה במידה וההטבה לא תאושר. בזכות הטבה זו, תושבים רבים התווספו למעגל המתגוררים בפריפריה ומנגד נמנע גל גדול של עזיבה. אך הטבת המס היא רק פרט קטן, אם ניכנס לעובי הקורה וודאי נמצא הישגים נוספים שהביא לוי לפריפריה כמו רכבת העמק אותה יזם ולאחרונה חנך בצוותא עם ראש הממשלה ושר התחבורה, בטקס שנערך בשבוע שעבר בקו עפולה של הרכבת, נאם רוה"מ נתניהו ואמר: "ז'קי, הבטחתי לך רכבת לבית שאן, הנה יש רכבת לתושבי בית שאן."

 

מה הפלא אפוא שתושבי בית-שאן רוצים את ז'קי לוי בחזרה על כס ראש העיר? תהיה להם תחרות קשה עם מתפקדי הליכוד שכבר כמהים לראותו יושב בלשכת שר וממשיך במהפכות החברתיות שלו, המחברות את הליכוד לשטח.

 

החיבור של לוי לעיר הולדתו מעורר גאווה: בקרוב ישווקו בשכונת האקליפטוס בבית שאן 122 יח"ד במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, 162 יח"ד צמודי קרקע ותשע יח"ד שיוגרלו במסגרת בנה ביתך, הכל –  כדי למנף ולפתח את יישובי הפריפריה ולהפוך אותם לעוגן איתן.

 

אז בימים בהם מתלוננים כי הליכוד שכח את חמשת הממים ונטש את דרך ז'בוטינסקי, יש לנו מעט נחת רוח. יש לנו מנהיג חברתי אמיתי, קוראים לו ז'קי לוי, סגן שר הבינוי והשיכון – תחנה בהחלט לא אחרונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"להחזיר השלטון היהודי לקבר יוסף".

עכשיו זה ברור: ברקת ערך את האירוע שליכד את הליכודניקים

דניאל נחמיה

בהסדר קבע חייבים להעביר את המשולש לשטחי הרשות הפלשתינאית

אריק זיו ויזר

בר רפאלי – לא היופי של ישראל

אלי חזן

המנהל האזרחי מסרב לפעול כנגד מאחז לא חוקי בשומרון

אריק זיו ויזר

החייל של נתניהו בארנה

עינר אביב
דילוג לתוכן