18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

זכות השיבה דרך השילוט

שרת התרבות והספורט לימור לבנת ושר התחבורה ישראל כץ עומדים בפרץ נגד הכוונה של עדאללה להכניס את זכות השיבה בשילוט במדינה.

בימים רגישים של מאבק על האופי היהודי של מדינת ישראל מול כוחות המבקשים להורסה מבפנים עומדת להיכנע ממשלת ישראל בנושא השילוט במדינה לעדאללה, אותו ארגון ששם לו למטרה לחסל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית

 

מתוך MYNET

עדללה והשילוט

 

עדאללה הוא ארגון ששם לו למטרה לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. האם האמרה הזאת מופרכת ? אני חושב שלא. אשמח אם הארגון יתבע אותי על כך. אני מנחש שהוא לא ייעשה זאת. מעשי הארגון בעייתיים בלשון המעטה. רבים מחבריו מדברים בהסתר על הצורך המיידי והדחוף, בשינוי האופי של המדינה היהודית כך שבמקומה ולא לצידה תקום בתחילה מדינה מעורבת – הווה אומר דו לאומית – ולאחר מכן מדינה ערבית. לעיתים מעשיו הקיצוניים מוכיחים הרבה יותר מכך. למשל, לפני כשנתיים הפיץ הארגון מפה חדשה שהוא הנפיק ובה הוא מגדיר את תל אביב, כמו עוד ערים רבות בישראל, כהתנחלויות שנבנו על אדמות פלשתיניות שהופקעו. דוגמא זו היא דוגמא מיניאטורית למעשי ההרס. גולת הכותרת של הארגון היא הניסיון להנציח את זכות השיבה כזכות לגיטימית של העם הפלסטיני בישראל. אף אחד בתקשורת הציונית לא ממש שם את אצבעו הביקורתית על הנזקים שעושה הארגון הזה.

 

הנה כי כן, אחת הדרכים בהם מנסה עדאללה לפגוע בלגיטימיות של המדינה הציונית היא ניסיון נועז להנחיל שמות ערביים לערים מעורבות. עדאללה יודע כי שם ערבי לעיר מעורבת הוא תהליך מסוכן אך יעיל מבחינתו לקידום מטרותיו.

 

לליכודניק הגיע מידע על פיו ועדת שרים לאישור “הרשימון למפת הארץ” דנה בשמות יישובים מעורבים ספציפיים. זהו כלי מסוכן אשר דרכו יכולה אפילו ממשלת נתניהו ליפול בפח. הארגון דורש שהערים עכו, יפו וערים מעורבות אחרות ייקראו בשמן הערבי בשילוט בערבית. לכאורה, דרישה לגיטימית. רק לכאורה. אולם בין השורות קיימת סכנה שאם ייכנעו לרישות הארגון הדבר יוביל לסיפוח שמות זוחל המקדם את הערביזציה של המדינה. התומכים בדרישת עדאללה, רבים מהם אזרחים שומרי חוק נאמנים לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אינם מבינים כי יש כאן דרישה בעייתית, מתוחכמת ומניפולטיבית.

 

כך למשל חשוב להתעכב על הדבר הבא. אחד מנציגי הציבור הערביים מסביר בראיון לווי נט : “ההתעקשות על השמות הערביים של היישובים קשורה קשר עמוק לדרישה של הפלסטינים למימוש זכות השיבה”.

אמר ולא ייסף. לפיכך, כניעה לדרישות עדאללה וחבר מרעיהם יקדמו את זכות השיבה – הם מודים בכך. יש כאן מלחמה על התודעה.

 

ואולם, ישנה נטייה בוועדת השרים לקבל את הדרישה.  גורמים ממשלתיים פוסט ציוניים היושבים בוועדה מטעם המדינה ממליצים לעשות זאת. אין ספק, עברית שפה קשה לעדאללה אבל האם עברית שפה קשה לחברי ועדת השרים עד כדי כך שהם רוצים להיכנע בנושא ולקדם את העניין ?

 

השר היחידי שעומד מול הפרץ הפלסטיני הוא השר ישראל כץ אבל דומה כי השר כץ הפך לעמדת מיעוט בוועדה. האם ייתכן הדבר ? אמת. גם השרה לימור לבנת ציינה כי הדבר מסוכן אבל על השר כץ שמו את הצלב והפכו אותו למטרה. ליכודניק שואל : מה עושים השרים האחרים ? מדוע הם נכנעים לעדאללה? מדוע הם נכנעים לסיפוח שמות זוחל המתקיים במקביל לסיפוח אזרחי זוחל אשר יוביל בסופו של דבר למדינה פלסטינית במקום מדינה יהודית? מדוע השרים אינם מבינים שהויכוח איננו על גבולות 67 אלא על גבולות 47 ? האם עבודתו של אליעזר בן יהודה תיעלם בתהום הנשייה של ההיסטוריה?

 

אסור לנו לוותר בנושא זה.

על רקע זה חשוב לציין שברשות הפלסטינית מדינת ישראל ויישובים עבריים לא קיימים. בשנת 2009 קיימתי מחקר המתבסס ברובו על דו”ח של “מבט לתקשורת פלסטינית” בראשות איתמר מרכוס. הממצאים מפחידים. הם נוראים. על כן, על כך יש צורך לתת את הדעת. על כך צריך לשאול את עדאללה, על כך צריך לעורר מודעות בינלאומית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“יש לי סימפטיה לאנשים מהשומרון”

אריק זיו ויזר

משה קנטור ירחיב את עסקיו לפולין

אלי חזן

ז’קי לוי, המשיח של הפריפריה

עובד קראוס

בשורה להסברה הישראלית

עינר אביב

מגרון : האם עמדת השר איתן היא איתנה?

אלי חזן

דה מארקר ממשיך לסלף את המציאות

אריאל אילוז
דילוג לתוכן