38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

זכותנו על הארץ לפי מקורות האסלאם/מאת: ד”ר יצחק בן גד

נביא האסלאם אמנם לא ידע קרוא וכתוב (בערבית “אומיי”) אך למרות זאת ידע את ההסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל ונתן ביטוי ברור בקוראן לזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כפי שיבואר להלן. נביא האסלאם הסתובב באיזורנו נפגש עם מאות אישים שונים: רבנים, כמרים, דרשנים, הסטוריונים ועוד ושמע מהם פרטים שונים כפי שקשורים להסטוריה של העם היהודי. לפעמים הוסיף לסיפור המקראי עוד אגדה של חז”ל (פרשת יוסף ואחיו, פרק 12 בקוראן). לפעמים ערבב את התאריכים (המן מדבר עם פרעה). ההסטוריה של עם ישראל מופיעה לעתים קרובות בקוראן ובדרך כלל באופן שלילי תוך הדגשת בוגדנותם וחמדנותם של היהודים (וגם הנוצרים) שהתעלמו מנביא האסלאם ותורתו. בגלל בוגדנותם היהודים ייענשו על ידי אללה שישפיל וידכא אותם עד עפר.
להלן רק חלק מהמקומות שבהם נביא האסלאם מדבר על זכויות היהודים על ארץ ישראל:
בפרק “השולחן”, פסוקים 20-19 כתוב: “ומשה אמר לעמו אוי עמי היכנסו לארץ הקודש אשר אללה נתן ואל תהססו כי אם תהססו תהיו מן המפסידים.” (משה רבנו היה נביא לפי האסלאם ודבריו הם אמת)
בפרק “בני ישראל”, פסוק 105 כתוב: “אמרנו לבני ישראל התנחלו בארץ ישראל וביום האחרון תופיעו בפנינו יחדיו.”
בפרק “בשורת הרכסים”, פסוקים 134-133 כתוב: “… הורשנו לעם המעונה את הארץ הקדושה את מזרחה ומערבה ונתקיימו כל ההבטחות… לעם ישראל.”
בשנים שלאחר מות נביא האסלאם טענו המוסלמים שהציטוטים שמופיעים כאן מתיחסים לבני ישראל, אך אנו איננו בני ישראל אלא בני חבר.
יש להימנע בכל מחיר מלהפוך הסכסוך עם שכנינו לסכסוך דתי. כי בעולם יש מעל מליארד מוסלמים בעשרות מדינות ואין לנו סכסוך איתם. הסכסוך טריטוריאלי ולא דתי.

הכותב מזרחן, מומחה לאסלאם, התעמולה הערבית והסוגיה הפלשתינאית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו ואפריקה : היסטוריה והיסטריה

עינר אביב

אקדמיה לכולם

אלי חזן

תרבות השלטון בישראל במדרון תלול

אריק זיו ויזר

שבדיה : לא מה שחשבנו

ניצן בר

הקרב על הדמוקרטיה הישראלית נערך בליכוד

אלי חזן

ההשפעה האירנית במזרח התיכון מתפשטת כמו “סרטן ממאיר “

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן