25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

זכויות סטודנטים הורים עוגנו באופן רישמי בחוק

עבר בקריאה שלישית: הצעת החוק הממשלתית אשר יזמה סגנית השר גילה גמליאל לעיגון זכויות סטודנטים-הורים

התיקון לחוק זכויות הסטודנט, אותו הובילה סגנית השר לקידום צעירים סטודנטים ונשים, ח”כ גילה גמליאל, בשיתוף עם שר החינוך גדעון סער, קובע כי מוסדות אקדמיים יקבעו הוראות בדבר התאמות שיינתנו לסטודנטים ולסטודנטיות המצויים בטיפולי פוריות והיריון ולאחר לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת כהורים מיועדים או כהורים במשפחות אומנות.

התיקון לחוק מטיל על המוסדות האקדמיים את החובה לקבוע כללים הנוגעים להיעדרותם של סטודנטיות וסטודנטים הורים, מהבחינות, מהלימודים וממועדי הגמר להגשת העבודות האקדמיות, בשל סיבות נוספות ש”בדרך להורות“, כגון שמירת היריון, היעדרות לצורך נסיעה לחו”ל למטרת אימוץ בין-ארצי, וכדומה.

ההוראות ייכנסו לתוקפן החל משנת הלימודים האקדמית הקרובה, ב-1 נובמבר 2011.

סגנית השר גמליאל: “במהלך לימודיי האקדמיים, בעודי בהיריון מתקדם, הופתעתי לגלות כי היחס לזכויותיהם של סטודנטיות וסטודנטים הורים, כלל אינו מוסדר במוסדות האקדמיים בארץ וכי סטודנטים-הורים אינם זוכים להתחשבות מצד הממסד. היוזמה לתיקון המצב, שעברה בשיתוף פעולה מלא של שר החינוך גדעון סער ושל יו”ר ועדת החינוך ח”כ אלכס מילר, מדגימה פעם נוספת את מחויבותה של ממשלת ישראל ודאגתה לציבור רחב של צעירים, הנדרשים לשלב בין מציאות לא פשוטה, הכוללת הורות, לימודים ופרנסה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ענקית התעופה ‘לוקהיד מרטין’ חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מדינת ישראל

אריאל אילוז

ישראל כץ יעביר 250 מיליון שקל למגזר הערבי

אריק זיו ויזר

צה”ל מנצח הסברה על הפנים

אריק זיו ויזר

ריבלין: “ישראל לא תוותר על השליטה ב-E1”

אלי חזן

בלי חרות ובלי כיפה

אריק זיו ויזר

השר פלד בחשיפה לשומרון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן