11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

זאב בן יוסף על השמאל הלאומי ושברו

תהיות על השמאל הלאומי החדש בישראל שהפגין אתמול בירושלים

כבר זמן רב אני מהלך מוטרד בהרגשה שמשהו חשוב חסר לנו במדינה שלנו,  ואיזה מזל שבמאי מבריק כמו שמואל הספרי ועו"ד מצליח כמו אלדד יניב, עא"ב (ע' אהוד ברק) לשעבר, פקחו את עיניי מוכות הסנוורים. ובאמת, איך זה שלא ידענו שמה שכל כך חסר לנו היה "שמאל לאומי" אמיתי, כזה מין גם וגם וגם – גם שמאל שהוא גם לאומי שהוא גם חברתי, מה שיפסיק את ההידרדרות הפוליטית של השמאל המתפוגג, כי הרי כל המחנה הלאומי יבין ש"שמאל לאומי" שווה גם למי שהוא לאומי ולא רק למי שהוא שמאל, וככה יוכל כל עם ישראל, או רובו לפחות, להתאחד תחת כנפי המפלגה החדשה ובא לציון גואל.

 

ורק דבר קטנטן אחד מקלקל לי את האידיליה של התגלית הגדולה של "השמאל הלאומי" – הסיסמא הקצרה שלהם בהפגנה שקיימו: "ציונים לא מתנחלים", וההסבר שלהם שציונים אמיתיים רוצים לסיים את הכיבוש.

פה כבר יש לי בעייה. הרי רק ציונים התנחלו בארץ הזו שיש הקוראים  לה "ארץ ישראל" ויש מכנים "פלסטין" ויש מעדיפים "ארץ הקודש" ו"הארץ המובטחת" ועוד שמות. ובעזרת השם והשמות הללו מנסים כל מיני עמים לכבוש את הארץ הזו ולהתנחל בה. כבש אותה יהושע עם 12 השבטים והתנחל בה, כבש אותה דוד המלך, כבשו והתנחלו בה שבי גלות בבל – זרובבל, עזרא ונחמיה, כבשו אותה (בין השאר) היוונים, הרומאים, הביזנטים, הערבים, ולבסוף, שוב כבשו אותה היהודים, אבל רק חלק קטן ממנה: ולכן התנחלו רק בגליל ובנגב ובשרון, ואחרי 19 שנה גם ביהודה ובשומרון.

אז מה – כל היהודים האלה שהתנחלו בארץ לא היו ציונים? ציונים לא מתנחלים?

רבותי הבמאי הספרי ועו"ד יניב, תרשו לי הקטן לספר לכם עובדה שאוליי לא ידעתם או שכחתם:

רק ציונים התנחלו ומתנחלים בארץ הזו. כי ציונים אמיתיים הם אלה ששואפים לעלות לארץ ישראל ולהתנחל בה איפה שרק אפשר. ציונות זה עלייה והתנחלות בארץ המולדת של היהודים.

 

אבל מילא, עם עניין הציונות וההתנחלות הייתי עוד יכול להסתדר איכשהו. מה שמטריד הכי הרבה הוא ש"השמאל הלאומי" קורא לסיים את הכיבוש.

לא, זהו – עד כאן. עם זה כבר אי אפשר להשלים.

נכון שהצלחנו לכבוש רק חלק קטן מאוד מהמולדת ההיסטורית שלנו, אבל השטח הזה בהחלט מספיק. אני לא מוכן לתת ידי לאלה שקוראים לסיים את הכיבוש ולשחרר גם את אותם חלקי ארץ ישראל הנתונים עדיין תחת שלטון ערבי.

אפילו שנדמה לי שגם אני ציוני לאומי (נדמה לי שאולי גם לא פחות מ"השמאל הלאומי") – אני לא מוכן ללכת בדרך של הכהניסטים הקוראים לסיים את הכיבוש שנאלצנו להתחיל ב-1948 ו-1967.

אני בעד פשרה: להחזיק את מה שיש ולא לסיים את הכיבוש ההוא, ולהתנחל רק על מה שכבשנו עד עכשיו.  

עד כאן !

   



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכוד : מגבעת שמואל עד בית אל

אוריאל כוכב

הטרמפיסטים

עובד קראוס

תכלית המילה

עינר אביב

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

תושבים מהדרום כותבים לליכודניק

אריק זיו ויזר

משל הקיבוצים

אלי חזן
דילוג לתוכן