22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

ושוב, אובמה מתערב בפוליטיקה הישראלית

אין דעאש, אין חוב של 18 טריליון דולר, נגמרו הצרות של ארה"ב

 

התיקון הראשון בחוקה האמריקאית, קודש הקודשים של הדמוקרטיה המערבית, מגן על שישה תחומים: חופש דת, חופש הביטוי, חופש העיתונות, חופש ההתארגנות וכמובן את הזכות לבקר את השלטון. נכון לעכשיו, ההתבטאויות החריפות של בכירים בממשל האמריקאי מצביעות על כיוון לא בריא לדמוקרטיה. התבטאויותיו של סגן הנשיא ג'ו ביידן כמעט באות בסתירה עם ערכי חופש הביטוי, חופש העיתונות ועם זכותו של ד"ר רן ברץ (האזרח) לבקר את השלטון ועל זה, האמריקאים לעולם לא עוברים בשתיקה.

 

הסאגה סביב מינויו של ד"ר ברץ מעלה כמה תהיות באשר לסטנדרטים של ממשל אובמה. מדוע לא נשמעה זעקה גדולה כל כך לפני שנה בדיוק כאשר בכיר אמריקאי צוטט כמי שמנבל את פיו כלפי ראש ממשלת ישראל ומכנה אותו "צ'יקן שיט"? לאובמה פחות מפריעה העובדה שתמונתיו נשרפות על ידי ההמון בחוצות טהרן. גם לא מפריעה לו העובדה שדגלי מולדתו עולים באש בהפגנות ענק באיראן. אפילו העובדה שההמון המשולהב על ידי חמינאי, הצועק "מוות לאמריקה" לא מפריעה לו. להיפך, נראה שהוא מתגמל אותם לא רע בעבור כמויות השנאה האדירות הללו. אין לאובמה בעיה לנהל משא ומתן עם מי שרומסים זכויות נשים ותולים הומואים בכיכרות העיר, להם – הוא מוכן ללחוץ יד. מה כן מפריע לו, לנשיא הדמוקרטיה הגדולה בעולם: מינוי פוליטי. נגמרו הצרות של אובמה; אין חוב של 18 טריליון דולר לכסות, אין מלחמה בדעאש, אין פליטים סורים. אויב המדינה הוא ד"ר ישראלי בשם רן ברץ.

OBAMA_LIKUDNIK

 

זו לא הפעם הראשונה שהנשיא העסוק מתפנה לזוטות. גם במערכת הבחירות האחרונה, בחש אובמה וניסה בדלת האחורית להעביר סכומים ממחלקת המדינה (350,000 דולר) לטובת ארגון 'קול אחד' ועל ידי כך לנסות להביא להפלת השלטון בישראל. אפילו יועץ מטה השטח האישי שלו, ג'רמי בירד, הגיע לעזור ל'וי-15'. אין ספק, הנשיא הזה עסוק. ושלרגע לא נתבלבל, בחצי השנה האחרונה אף בכיר אמריקאי לא הגיב בצורה קיצונית כל כך להתבטאויות חריפות. ותסמכו על דונלנד טראמפ שהוא מספק להם חומרי גלם מדי שבוע. משהו.

 

התמיכה האמריקאית בנשיא נמצאת בשפל כבר תקופה ממושכת. אובמה מנסה להסיט את תשומת הלב מנושאים חשובים יותר. הנשיא האמריקאי מוחה כנגד התנהגות לא נאותה כלפי חברים אך בה בעת שם את בעלת בריתו על המזבח האיראני. שלום לא מעניין את אובמה. חבר הועדה שהעניקה לאובמה פרס נובל לשלום, גייר לונדסטאד, אמר לפני חודשיים שההחלטה לבחור באובמה הייתה שגויה. אובמה מצידו, ממשיך לנסות ולהצדיק את הפרס ואחריו המבול.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החטא הקדמון של סימה

אריק זיו ויזר

הצונאמי של ספטמבר- מה אנחנו בעצם רוצים להגיד?

אריק זיו ויזר

יורש העצר הסעודי הנסיך סלטאן נפטר

אריק זיו ויזר

תרגיל בגיור

אריק זיו ויזר

דברים שלא ידעתם על "הסיפוח" הישראלי

אלי ורד חזן

ריאליטי קשה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן