24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת העבודה והרווחה בסימן 100

3 שנים חלפו מכינונה של הכנסת ה -18 והוועדה בראשותו של ח”כ   חיים כץ  (ליכוד) מחזיקה בשיאי החקיקה: סיימה חקיקת 100 חוקים בקריאה שניה ושלישית  ו-136 תקנות.

 

הוועדה סיימה חקיקה בשלוש קריאות של 49 חוקים פרטיים, 51 חוקים ממשלתיים (סה”כ 100 חוקים), ואישרה 136 תקנות. בכנס החורף בלבד השלימה הוועדה הליכי חקיקה של 22 חוקים (12 פרטיים ו-10 ממשלתיים), ואישרה 20 תקנות. עד סיומו של הכנס בעוד כשלושה שבועות צפויה הוועדה לסיים הליכי חקיקה של חוקים נוספים.

יו”ר הוועדה, ח”כ חיים כץ (ליכוד): “הוועדה פועלת כקואליציה חברתית מלוכדת שפועלת ומיישמת צדק חברתי. התוצאות מלמדות שעמדנו ביעדים והפכנו את הוועדה למערכת חקיקה משומנת ומקצועית שפועלת לטובת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בישראל . קובץ החוקים מלמד יותר מכל כי פעלנו לטובת הציבור ללא משוא פנים ועשינו עבודתנו נאמנה”.

בין החוקים הבולטים שהוועדה השלימה חקיקתם במהלך כנס החורף הנוכחי:

  • הקפאת גיל פרישת נשים: גיל הפרישה של נשים יישאר 62 עד שנת 2017, וזכויות העמיתים בקרנות הוותיקות לא ייפגעו.
  • מענקים לאלמנות צה”ל: אלמנות צה”ל שבני זוגן נהרגו בשירות מילואים לפני שנת 1999 יקבלו מענק כספי בסך מאה אלף שקלים נטו. בכך תוקן החוק משנת 2002 שקבע כי הזכאות לקצבה תינתן לגבי מי שנספה משנת 1999 ואילך בלבד. המענק ישולם לבן זוג של חייל מילואים שנספה, ובהיעדרו  – להורי החייל.
  • מענקים ליתומי צה”ל: יתומי צה”ל, אשר אביהם נספה במהלך שירות מילואים וגם אמם הלכה לעולמה יקבלו מענק חד פעמי בסך 100 אלף שקלים. גם ילדים מאומצים וחורגים יהיו זכאים למענק.
  • הגדלת מענק השחרור:מענק השחרור ללוחם ששירת 36 חודשים יעלה מ-9,648 שקלים כיום ל-20 אלף שקלים. בנוסף, יוגדלו בהתאמה ובהדרגתיות מענקי השחרור של תומכי לחימה (מ-6,120 ל-16,668), שירות אחר (מ-4,896 ל-13,320) ושירות אזרחי (מ-2,446 ל-6,600).

  • זכויות עובדי קבלן: לראשונה ניתן יהיה לתבוע גם מזמין של שירותי קבלן בתחומי שמירה ואבטחה, ניקיון והסעדה, ולא רק את הקבלן עצמו. בנוסף, בעלי משרות בתאגידים או במשרדי ממשלה שיימצאו אחראים לחתימת חוזה הפסד, אשר משמעותו היא שלא ניתן להבטיח את זכויות עובדי הקבלן, עשויים לעמוד לדין פלילי. כמו כן, תיאסר התקשרות עם קבלן שירותים שהורשע או נקנס כתוצאה מהפרת זכויות עובדיו למשך שלוש שנים לפחות. מזמין השירות יהיה אחראי גם לתשלום דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה, פנסיה, דמי חגים ותוספת יוקר לעובד הקבלן.
  • איסור קבלת בטחונות מעובד: מעסיקים לא יוכלו עוד לדרוש מעובדיהם בטחונות לשם הבטחת הישארותם במקום העבודה או בעת קבלתם לעבודה. העונש שיוטל על מעביד במקרים כאלה הוא קנס של כ-150 אלף שקלים.
  • תקנות בנק דם טבורי פרטי: נקבעו דרישות ותנאים להקמה והפעלה של בנק דם טבורי פרטי; מהן מטרות האיסוף, במה כרוך תהליך האיסוף, היכן תישמר המנה (בארץ או בחו”ל), אופן מתן המידע ליולדת, אופן קבלת הסכמה מדעת מיולדת ומה ייעשה במקרים בהם מנת הדם שנאספה אינה מתאימה לשימור.
  • תקנות תרומת ביציות: סכום הפיצוי שתשלם המדינה לתורמת מתנדבת בשל פעולת שאיבת ביציות יעמוד על 9,000 שקלים ועוד 1,000 שקלים בעד הוצאות נסיעה (החזר אחיד לכלל התורמות). בנוסף, סכום האגרה שתשלם נתרמת לבית חולים בעד אישור רופא אחראי להשתלת ביציות בגופה נקבע לעשרת אלפים שקלים. בכך נסללה הדרך לקבלת תרומת ביציות מנשים בריאות בישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רגב לוחמת על מחירי הדירות

אריק זיו ויזר

ח”כ בצניעות : אקוניס והרכבת

אלי חזן

אקוניס מגביל את גנבות הכבלים

אריק זיו ויזר

ועדת הכנסת תדון בביקור חברי הכנסת הערבים בלוב

אריק זיו ויזר

ריבלין הזהיר מפני סכנות האיום האירני על שלום העולם החופשי

אריק זיו ויזר

הצעת חוק המכירה לראשונה במעמדן של המכינות הקדם צבאיות בישראל ומסדירה את תקצובן ע”י המדינה,

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן