18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הכנסת תדון בביקור חברי הכנסת הערבים בלוב

נושא ביקור הח”כים הערביים לא יורד מסדר היום

עפ”י הצעתו של ח”כ כרמל שאמה וחכי”ם נוספים תדון ועדת הכנסת בביקור החכי”ם הערבים בלוב. כזכור  לפני כחודש נפגשו מספר חכי”ם ערבים עם מנהיג לוב קדאפי. בפגישה בלטו בנוכחותם ח”כ א-סענא, טיבי,כאשר נודע על הביקור מיהר ח”כ יריב לוין לבקש דיון בהסרת החסינות במליאת הכנסת.
ח”כ זבולון אורלב יזם בכנסת הקודמת תיקון לחוק יסוד הכנסת – מניעת השתתפות בבחירות. בחוק שהתקבל נקבע כי “לעניין סעיף זה, יראו מועמד ששהה במדינת אויב שלא כדין ב-7 השנים שקדמו למועד הגשת רשימת המועמדים, כמי שיש במעשיו משום תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, כל עוד לא הוכח אחרת”.

מדברי החוק של ח”כ אורלב יוצא , שחברי הכנסת שהשתתפו בביקור בלוב לא יוכלו להיות ח”כ זבולון אורלב יזם בכנסת הקודמת תיקון לחוק יסוד הכנסת – מניעת השתתפות בבחירות. בחוק שהתקבל נקבע כי “לעניין סעיף זה, יראו מועמד ששהה במדינת אויב שלא כדין ב-7 השנים שקדמו למועד הגשת רשימת המועמדים, כמי שיש במעשיו משום תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, כל עוד לא הוכח אחרת”.

מתיקון החוק עולה, שחברי הכנסת השוהים כעת בלוב לא יוכלו להיות מועמדים לכנסת ה-19, וזאת בנוסף להיותם חשודים גם בעבירה על החוק הפלילי האוסר על כל אזרח ביקור ושהייה במדינת אויב ללא היתר משרד הפנים.
ביום שני הקרוב אמורה ועדת הכנסת בראשות ח”כ יריב לוין לדון בהצעה לסדר היום עפ”י בקשתו של ח”כ כרמל שאמה ויתכן כי תוסר חסינותם.
האם בכך ימנעו חברי הכנסת הערבים ממגע עם אויבי ישראל ימים יגידו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“איננו שוחטים פרות קדושות, אך מבקרים אותן”

אריק זיו ויזר

“אנחנו מחויבים לפתרון בעיית ילדי הפלטים הנמצאים בבתי הכלא”

יו”ר הכנסת הפתיע את יו”ר הכנסת לשעבר

אלי חזן

ספרו החדש של ח”כ דני דנון

אלי חזן

ח”כ בצניעות : אקוניס והרכבת

אלי חזן

ריבלין לנשיא מקדוניה:

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן