27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

ועדת הכלכלה אישרה היום תקנות המחייבות פרסום נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר הנפלט מרכבים חדשים

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אשר יזם את הצעה בכנסת הקודמת: “להערכת המשרד להגנת הסביבה יותר מאלף איש מתים מידי שנה מזיהום אויר באזור תל אביב בלבד ועלינו לעשות כל דבר בכדי לצמצם נתון קשה זה. חובת פרסום רמת הזיהום מכלי רכב שאישרנו היום היא צעד חשוב בהטמעת השיקולים הסביבתיים בקרב הציבור הרחב ואני מקוה שבעקבות פרסום רמת הזיהום של כלי רכב חדשים, תגבר רכישת רכבים ה”ידידותיים לסביבה” ויופחת זיהום האוויר והפגיעה בבריאות הציבור. ‏‏‏המשרד להגנת הסביבה פועל כחלק מיישום חוק אוויר נקי לקביעה של תקנות חדשות בתחום זיהום האוויר מכלי רכב.
בהתאם לתקנות, בכל פרסומת לרכב חדש, תופיע דרגת זיהום האוויר המבוססת על מזהמי האוויר וגזי החממה הנפלטים מהרכב. לכל רכב תקבע דרגה, במדרג שבין 1, לרכב המזהם פחות, ל- 15 לרכב המזהם יותר. כמו כן, הפרסומת לרכב תכלול נתוני בדיקות מעבדה לגבי צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובינעירונית.
לפי החוק, בפרסומות ובאולמות התצוגה, תופיע מודעה בהתאם לדוגמא להלן:

לדברי השר ארדן עם כניסת התקנות לתוקף, לרוכש הרכב יהיו הנתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה, וכן נתוני צריכת הדלק שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר עבורו.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן מסר כי מטרת החוק הינה להגביר את השקיפות והמודעות לנושא הסביבתי בקרב הצרכנים.

יש לציין כי בהתאם לחוק, גם פרסומות בכלי התקשורת האלקטרוניים יחויבו בגילוי נתוני זיהום האוויר וצריכת הדלק (אופי הפרסומות בטלביזיה כפוף לאישור המפקח על הטלביזיה).
מדינת ישראל אינה הראשונה הנוקטת צעדים מסוג זה. כבר כיום, בחלק ממדינות אירופה וארצות הברית, יצרני ויבואני הרכב מחויבים לפרסם תווית מידע בדבר צריכת הדלק והפליטות לאוויר הנובעות מהפעלת הרכב.

השר ארדן הוסיף כי הוא חש סגירת מעגל ושמח על שנפל בחלקו לעמוד בראשות המשרד להגנת הסביבה שנקבע כגורם המפקח על ביצוע החוק שמקורו בהצעת חוק פרטית שהגיש כחבר כנסת מן המניין כבר בכנסת הקודמת.

המשרד להגנת הסביבה קיים פגישות עם איגוד יבואני הרכב על מנת להתחיל להיערך לשינוי בפרסומות. תקנות אלו הינן חלק ממהלך רחב יותר אשר מקודם על ידי רשות המיסים, הכולל תמריצי מיסוי לכלי רכב ידידותיים לסביבה – “מיסוי ירוק”. הצפי הוא שהמיסוי הירוק יכנס לתוקף עוד השנה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר להגנת הסביבה מינה ועדת מומחים ציבורית לגיבוש תכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר בישראל

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: “לא אאפשר דחייה נוספת – בימים הקרובים אחתום על צו אישי חדש לבתי הזיקוק בחיפה המורה לבצע הפחתה בזיהום אוויר”

אריק זיו ויזר

ארדן על ממצאי דוח המבקר: אפעל לביטול הבנייה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר

השר גלעד ארדן הורה לפתוח בחקירה נגד ‘חוד מתכות’

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בנאומו הערב באו”ם: “ישראל מדינה מפותחת בעלת כלכלה חזקה – יש לקבוע מחיר פיננסי לפליטות גזי חממה”

אריק זיו ויזר

משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה מקדמים את מיחזור פסולת הבניין בישראל

דילוג לתוכן