20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הדואר: הסירה את הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מבזק

המשמעות: החל ממחר תוכל חברת הדואר לפחית את העמלה שהיא גובה מבזק עבור תשלום חשבונות. עוד אושר: לקוחות עסקיים ישלמו עמלות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה את תקנות הדואר, שנועדו להחליף את התקנות הקיימות הוגעות לתשלומים בעד שירותים כספיים שתוקפן פג היום. במסגרת התקנות, שהפכו מהוראת שעה לתקנות קבועות, אושרו תשלומים קבועים בעד חלק מהשירותים הכספיים שמציעה חברת דואר ישראל.

 

השינוי המשמעותי בתקנות היה הסרת הפיקוח מהעמלה שגובה חברת הדואר מחברות עסקיות אחרת שמאפשרות ללקוחותיהן לבצע תשלומים באמצעות הדואר, כמו למשל חברת בזק. סמנכ”ל משרד התקשורת, ד”ר אסף כהן, הסביר כי עד היום עמד התשלום על כ-5.85 שקלים, שנגבה מבעל החשבון כדוגמת בזק. לדבריו, בשל התחרות בשוק מצאו החברות פתרונות אחרים, אך הדואר לא יכול היה להוריד תעריפים ולכן ביקש גמישות בנושא.

 

ד”ר כהן הסביר כי ישנן שתי אפשרויות, האחת היא שבנק הדואר יפחית את העמלה ויגבה פחות כסף מהגופים העסקיים. האפשרות השנייה היא שהעמלה תעלה, אולם אם החברה תעלה את העמלה לעסקים שבויים, שחייבים לאפשר ללקוחותיהם לשלם בדואר, משרד התקשורת יוכל להתערב בטענה שהמחיר הוא לא סביר. ד”ר כהן הבהיר כי הדואר מדווח למשרד על כל פריט שהוא מוכר והוא אף צריך להודיע למשרד על תעריף השירות ואופן קביעתו.

 

מנכ”ל בנק הדואר, יואל נוה, ציין כי “התחרות מביאה להתפתחות אמצעי תשלום אחרים ובנק הדואר צריך להתמודד עם התחרות באמצעות המחיר”. לדבריו, לתשתית של 700 סניפי הבנק יש חשיבות לאומית, שכן הם מעניקים שירות לאוכלוסיות חלשות שלא עושות שימוש בכרטיסי אשראי או הוראות קבע.

 

במסגרת התקנות אושר לראשונה מנגנון עדכון תעריפים מסודר. לפי המנגנון, התעריפים יעודכנו ב-1 ביולי של כל שנה החל מיולי 2012. לפי הצעת משרד התקשורת העדכון הראשון, ב-1 ביולי 2012, אמור להיות ביחס למדד נובמבר 2010 (שפורסם ב-15 בדצמבר 2010). אולם היו”ר שאמה-הכהן ביקש הבהרות לאופן קביעת הנוסחה והוועדה החליטה שהעדכון הראשון ייעשה ביחס למדד דצמבר 2010 (שפורסם בינואר 2011).

 

היו”ר שאמה-הכהן ביקש לדעת מהן הכנסות בנק הדואר מעמלות ומנכ”ל בנק הדואר נוה השיב כי הן מסתכמות בכ-150 מיליון שקל בשנה. לפיכך הסביר ח”כ שאמה-הכהן כי השינוי שביצעה הוועדה יחסוך לציבור כ-600 אלף שקל בשנה.

 

הוועדה אף אישרה תקנות המאפשרות לבנק הדואר לעשות אבחנה בין לקוחות עסקיים ללקוחות פרטיים, על מנת שניתן יהיה לגבות עמלות מבעלי חשבונות עסקיים. מנכ”ל בנק הדואר נוה ציין כי ההשפעות של השינויים בעמלות על ההכנסות של הבנק הן זניחות, וכי התקנות לא נועדו להביא לתוספת הכנסות. הפקדת מזומן תעלה ממחר ללקוחות העסקיים כ-5.85 שקלים כולל מע”מ, הפקדת 10 המחאות תעלה 5.85 שקלים וכל המחאה נוספת תעלה כ-58 אגורות.

 

עוד נקבע כי מנכ”ל משרד התקשורת יפרסם בהודעה ברשומות את התעריפים המעודכנים. לדרישת הוועדה נקבע גם כי התעריפים יפורסמו באתר האינטרנט של חברת דואר ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נורית קורן – עם הפנים לאזרח

אריק זיו ויזר

ביקורת חריפה של ריבלין ואלקין על דברי בייניש

אריק זיו ויזר

הילכו יחדיו- איחוד בימין

אריק זיו ויזר

הסנקציות של דנון אל מול ברק

אלי חזן

דוח השדלנים:לקבוע כי חלק מאיסורי הלובי יוגדרו כפליליים

אלי חזן

הזמנה ליום הספורט והבריאות בכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן