40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ועדת האתיקה של הכנסת: קריאתו של זחאלקה לסיום “ההגמוניה הציונית” – ליבת חופש הביטוי

כנגד ח”כ זאחלקה, שקרא להפעלת לחצים על מדינת ישראל ולשימת קץ ל”הגמוניה הציונית”, לא תינקט אף סנקציה. כך קבעה ועדת האתיקה של הכנסת.

 

ועדת האתיקה של הכנסת קיימה דיון בקובלנה שהוגשה לה על ידי יו”ר תנועת “ציונות משפטית”, מר אייל כהן, בנוגע לדברים חמורים שהשמיע חבר הכנסת ג’מאל זחאלקה בתחילת חודש אפריל, השנה, במהלך שהותו בטורונטו כאורח כבוד של “הבית הפלסטיני” באירוע לציון “יום האדמה”.


במהלך דבריו, ניסה זחאלקה לטעון כי במדינת ישראל לא קיים שלטון דמוקרטי אמיתי והאשים את המדינה כמי שאחראית לגירוש “הפלסטינים” מהארץ ופועלת לטשטוש זכותם עליה ואף צידד בהפעלת לחצים מדיניים, כלכליים, ואקדמים עליה, בדומה לאלו שהופעלו על דרום אפריקה. בנאומו אמר ש”השקט הוא האוייב של הפלסטינים” וש”אין סיכוי לשלום, דמוקרטיה וחירות ללא שימת קץ להגמוניה הציונית”.

לפי החלטתה של ועדת האתיקה של הכנסת, הדברים שהשמיע זחאלקה עוסקים ב”ליבת חופש הביטוי הפוליטי ואף אם אינם ערבים לאוזניים אין מקום להגבילם על ידי הטלת סנקציות”.


אין זו הפעם הראשונה בה בוחרת ועדת האתיקה של הכנסת לנהוג בסלחנות כלפי התבטאויותיו של יו”ר סיעת “בל”ד”. בשנת 2010 החליטה הועדה, מאותו נימוק, לדחות את הקובלנה שהגישה עו”ד הילה כהן מ”הפורום המשפטי למען ארץ ישראל” נגד זחאלקה לאחר שאמר בראיון בתוכנית “ערב חדש” ש”אהוד ברק שומע מוסיקה קלאסית והורג ילדים” ואף הטיח ביטויי גנאי במראיין, העיתונאי דן מרגלית.לעומת זאת, בשנת 2008 הועדה מצאה לנכון לנזוף בחבר הכנסת לאחר שלא מסר לכנסת הצהרת הון במועד.


בתגובה נמסר מתנועת “ציונות משפטית”: “צר לנו כי חברי הכנסת יצחק כהן, קארין אלהרר, חנא סוויד ודוד רותם, החברים בוועדת האתיקה לא השכילו לעשות הבחנה ראויה בין התכלית שלשמה נועד חופש הביטוי לבין התבטאויות חתרניות התומכות בחיסול המדינה היהודית במתכונתה הנוכחית. אנו מתקשים לראות כיצד הבעת תקווה לסיום “ההגמוניה הציונית” לצד דחיית הדמוקרטיה הישראלית יכולים להתפרש אחרת מאשר חתירה ברורה תחת ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 
ציפינו שדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, משה לנדוי, ש”חופש הביטוי המובטח לכל בישראל אין פירושו קריאת דרור למסיתים ולמתנכלים מבחוץ ולמחריבים מבית” יעמדו לנגד עיני חברי הוועדה הנכבדים והחלטתם תבטא אי השלמה עם דברי בלע חמורים שנאמרים על ידי חברי כנסת נגד המדינה שבמוסדותיה הרשמיים הם יושבים. 
ייתכן שציפייתנו הייתה מוגזמת, ומעציב לראות שכנראה בעיניי ועדת האתיקה אי הגשת הצהרת הון במועד חמורה מהתבטאויות קשות נגד המדינה ואופייה הציוני”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שוב רשויות הרווחה כשלו בכפר – יונה

אריק זיו ויזר

הפרטנרים – ג’יבריל רג’וב – גירסת אמת

אריק זיו ויזר

יעקב ברדוגו איש השנה בתקשורת של ליכודניק

אריק זיו ויזר

מאסטר אינטרנט ציוני

אריק זיו ויזר

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

תגר – צעירים על כל מעצור ומיצר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן