34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

ומי ידאג לזכויות היועצים בכנסת?

הם עובדים ימים ולילות בשירות חברי הכנסת, לאחרונה מגיעים לעבודה (או יוצאים ממנה) בשעות שבהן רוב אזרחי המדינה כבר אחרי חלום אחד לפחות… מה עם זכויות העובדים של היועצים ועובדי הלשכות בכנסת?

היועצים של חברי הכנסת התארגנו לשם יצירת מנגנון שידאג לזכויותיהם, ובתוך כך הצביעו בעד צירוף ההסתדרות אל מנגנון שיהיה אמון על התארגנות העובדים, לשיפור בזכויותיהם הסוציאליות. במעמד זה, יש לציין כי אין חולק שליועצי הח”כים, הפועלים בשירות הח”כים כמעסיק, מגיעות זכויות בגין עבודתם. נשאלת השאלה, האם ההסתדרות, או כל גוף אחר, ערוך להתמודדות עם ייצוג עובדים שהמכנה המשותף להם הוא שכל אחד מהם מועסק ע”י גורם אחר?

במהלך התארגנות היועצים, נשמעו קולם של מי שמתרעמים על הזכויות והתנאים. בין היתר, נטען, כי העבודה היא מסביב לשעון מבלי שיש תגמול אמיתי לכך. לשם המחשה, יועץ ח”כ זכאי להחזר בגין לינה בבית מלון רק החל משעה 23:00, כאשר ההחזר בפועל אינו כולל הפרשי מע”מ. כמו כן, העבודה היא מסביב לשעון ואינה כוללת החזרים, בין היתר, בגין נסיעות מיוחדות או שעות עבודה מעבר לתקן.

אין לזה צורה. לא ההסדרות ולא אף גורם אחר ידע להכיל את המורכבות של מנגנון ההעסקה הפרלמנטרי ולתרגם אותו לזכויות עובדים. אמנם מדובר כאן בהתארגנות של קבוצת עובדים אחת ומגובשת, אבל לקבוצה זו 120 מעסיקים שונים. האם כל ה-120 יקבלו פה אחד את תנאי ההעסקה שיוכתבו בידי ההסתדרות, למשל?

דווקא מהכנסת היינו מצפים להבין שהפתרון איננו מוסדי אלא חקיקתי: הסדרת התנאים של עובדי הח”כים המסורים באמצעות חקיקה!

** תוצאות ההצבעה, כלהלן: **
לטובת כח לעובדים – 4
לטובת ההסתדרות – 172
לטובת התארגנות מפעלית – 115
הצבעות לא כשרות (מעטפות כפולות): 25



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עשירה עם מנטליות של עוני

אביגדור הדר

יעקב ברדוגו איש השנה בתקשורת של ליכודניק

אריק זיו ויזר

אבי דיכטר לוקח אתכם להצביע בהפתעה

דניאל נחמיה

יואב קיש משיב: ״יש אנשים שלא הפנימו שאנחנו במלחמה״

רועי אזולאי

אוחנה זה הדבר הבא בניחוח צרפתי

אריק זיו

מעשה אבות סימן לבנים

תומר שמש
דילוג לתוכן