32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ומי הפעם הש.ג.? נתניהו

נתניהו מנהיג מזן אחר, נתיבי ישראל כ"ץ, למה המינויים של הדירקטורים תקועים, צעירי הליכוד מי ממן את הטיסות.

נתניהו לוקח אחריות – לבני מתחמקת

ועדת החקירה שתחקור את אירועי משט הטרור אשר נשלח על ידי הממשל הגזעני באנקרה מעוררת השתהות והפתעה. שכן זאת הפעם הראשונה שהדרג המדיני, להלן ראש הממשלה, מחליט באומץ רב וביושרה ציבורית כי הפעם הש.ג. לא ישלם את המחיר וכי כל האחריות חלה עליו כראש ממשלה. צריך לומר בקול רם וברור : נתניהו לוקח אחריות.

 

הדבר עומד בסתירה גמורה למצג השווא שמנסה יו"ר האופוזיציה, הגב' ציפורה לבני, ליצור. שהרי, עד יום שני השבוע הגישה קדימה הצעת אי אמון תחת הכותרת הבאה : "ניסיונם של גורמים בממשלה לברוח מאחריות ולהפנות את חצי הביקורת בנושא המשט לעזה נגד חיילי צה"ל ומפקדיו".

 

אז זהו, צריך לומר ל"מיסיס קלין" שאת הצעת האי אמון שלה היא יכולה להפנות אך ורק נגד עצמה משום שאותם "גורמים בממשלה" פשוט לוקחים את האחריות על עצמם. יותר מכך, הם לא הפסיקו להלל את שייטת 13 ואת התנהגות חיילי צה"ל.

צריך לומר למתנגדי נתניהו : מעולם לא לקח על עצמו פוליטיקאי את הסיכון שבאחריות כפי שנתניהו עשה. בעצם, אני טועה. נתניהו סיכן גם את מעמדו הציבורי ביישום התוכנית הכלכלית של 2003. אבל מה לעשות שמתנגדיו לא מבינים את הנורמה שהוא יצר בלקיחת אחריות. צריך להסתכל על החשוב ביותר : נתניהו שם בראש מעייניו את מדינת ישראל וזה הכי חשוב.

 

כולנו זוכרים כיצד אחרי מלחמת לבנון השנייה, מי ששילם את המחיר היו חיילי צה"ל, האזרחים, האנשים התמימים והילדים. ומי לא לקחה אחריות ? נכון. ציפי לבני, אה, וגם אהוד אולמרט. צריך להודות לאל שאת אחת מהחוליות של צמד החמד הנקרא אולמרט לבני החליט הציבור לשלוח אל תהום הנשייה הפוליטי ואילו את השנייה – עוד נראה.

 

במילים אחרות על נתניהו צריך לומר שנתניהו החליט : "אני הש"ג". לבני משולה לקצינים גרמנים בקרבות מלחמת העולם הראשונה אשר הקריבו את חייליהם על מזבח הכישלונות בעוד הם אכלו קוויאר ושתו שמפניה.

 

נו, מצד שני אין מה לצפות. מי שמנוהל על ידי ארד סביר להניח שכך יתנהג.

 

 

מבחינה ערכית מציב נתניהו רף לראשי המדינה הבאים . יכול להיות שליבני רואה את הרף ומפחדת שביום מן הימים הציבור יגלה שמיסיס קליין זאת רק הסיסמא של אדלר.

 

הרי היא רואה עצמה מגיעה יום אחד להנהגת המדינה והיה ותאלץ להחליט על ועדה בדיקה. היא לא תוכל לעשות מעשה אולמרט ולהטיל את האחריות על הש"ג אלא לקבוע הקמת וועדת בדיקה כפי שנתניהו קבע. הועדה תבדוק רק את הדרג המדיני פוליטי.

 

 

נתיבי ישראל

השבוע סיירתי עם שר התחבורה ביישובי מועצה אזורית בנימין. כץ מביא למשרד מדדים אחרים. בקיאות עד הפרטים האחרונים. במהלך הנסיעה איתו הוא סימן את ההרים והגבעות של מטה בנימין ואמר : "אתה רואה, מדברים על אזורים צחיחים ואנחנו צריכים לישב אותם, אין פה פלסטינים".

כץ רואה בהתיישבות היהודית חשיבות רבה. אין ספק כי סיור בבנימין מראה לנו כי לא מדובר על חבל ארץ רחוק אלא שזהו חבל ארץ שנמצא בלב המדינה.

 

תוך כדי הנסיעה עלה סיפור נמל התעופה באילת. כבר שנים מדברים על הצורך של העברת נמל התעופה לתימנע. שרי התחבורה והאוצר הודיעו כי יקום נמל בינלאומי בתימנע אך מתברר כי פקידות האוצר מטרפדת את תכנון העברת הנמל. כבר למעלה מחמש שנים מתוקצב המימון לנושא, אך הפקידות עוצרת. כץ, שחזר נסער מישיבה בנושא הודיע כי לא ייתן לפקידי האוצר להקפיא את אילת ללא שדה בינלאומי. הרי כולם מדברים על התחרות מול עקבה וטאבה ואת נערי האוצר זה לא מעניין. הם מייבשים את המדינה. זהו מהלך בעל נזק אסטרטגי והדבר מזכיר את התנהגותם בנושא משק המים בישראל.  אותם פקידים הרגו את משק המים כאשר במשך שנים תקעו את הפרויקטים המעודדים התפלת מים.

ישראל כץ אמר בנחרצות שהנושא יעלה בישיבת הממשלה. "לא ניתן לפקידי האוצר לתקוע את אילת".

 

 

לשכת נתניהו

 

רבות דובר על הלשכה הלא מתפקדת של נתניהו. והמצב נראה רע מאוד. היועץ הפוליטי של נתניהו, שלום שלמה, אינו מתפקד. אחד מזרועות הביצוע שלו היא הדירקטורים בחברות הממשלתיות. ואולם, מתברר שכפי שאינו מתפקד בזירה הפנימית בליכוד גם בזירה של המינויים בחברות הממשלתיות הבחור תקוע.

אחרי שבתחילת דרכו בלשכה הסתובב כמו טווס ובמשרדו היו תלויים פלקטים ועליהם רשימות של החברות והפקידים הפנויים, עברה למעלה משנה מכינון הממשלה ומתברר כי רוב המינויים תקועים בשל חוסר תפקוד של הנוגעים בדבר. בכיר ברשות החברות אמר : "מעולם לא נתקלתי בחבורה שלומיאליות כפי שיש שלנו פה. זהו המחדל הכי גדול. מאות משרות של דירקטורים ריקות, חברות ממשלתיות נמצאות ללא דירקטורים וללא ניהול נכון".

 

בשבועות הקרובים נביא את הרשימה המלאה של התפקידים הפנויים. אולי זה יעורר מישהו בקפלן 1.

 

 

טיסות, גבירותיי ורבותי, טיסות

בשבוע שעבר עלה נושא טיסות הצעירים לחו"ל באתר. לאורך כל הזמן טענו המקורבים לדוידי כי הליכוד לא משלם על הטיסות איור אחד אפילו. אז בבדיקה שנעשתה השבוע התברר כי זה נכון : הטיסות לא עלו לליכוד אך הליכוד עזר באירוח הקבוצות שמגיעות מחו"ל.

 

הטענה היא כי מי שנוסע משלם על הטיסה היא נכונה, אך מתברר שפעמים מספר טיסות שולמו  ע"ח המזמינים מחו"ל. ובמידה והיו מקרים כאלה, המערכת צריכה להראות שקיפות ולהסדיר את העניין : לקבוע מי ראוי לנסוע ומי לא.

 

כיצד ינהגו בנושא – ימים יגידו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גם סילבן

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

אבו מאזן כחלק מעגל הזהב

אריק זיו ויזר

נשיא חברבורות

אריק זיו ויזר

השווארמה, הג'חנון ונתניהו

אריק זיו ויזר

המריחה הגדולה של השופט גרוס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן