26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

וושינגטון הגזימה-מאמר מאת ח”כ אופיר אקוניס

ח”כ אקוניס פרסם היום מאמר במעריב שתוקף את תגובת היתר של הממשל האמריקני

הממשל הגזים. אין ביטוי חד ובהיר יותר לתגובת היתר של ממשל אובמה להחלטת הוועדה המחוזית בירושלים על בניית 1600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה.
רמת שלמה אינה במזרח ירושלים. נקודה. מאות אלפי ישראלים שעושים את דרכם בין ירושלים לשפלה דרך כביש בגין בירושלים, רואים אותה- בנויה כבר, ברובה הגדול בין שכונת רמות במערב, הגבעה הצרפתית במזרח והר חוצבים בדרומה. לא מזרח ירושלים-אלא בלב ליבה של ירושלים.
מאז שבה ישראל ב-1967 לכל חלקיה של ירושלים נבנו שכונות רבות סביב מרכז העיר- רמות, רמת אשכול, הגבעה הצרפתית, גילה והר חומה. אין ויכוח בישראל- למעט שוליים קיצוניים בשמאל- שירושלים המאוחדת תישאר בשליטת ישראל, על כל שכונותיה, בכל הסדר קבע. לכך התחייבו כל ראשי הממשלה מלוי אשכול, שכיהן בתפקיד רה”מ בזמן שחרור ירושלים, דרך מנחם בגין, יצחק שמיר ובנימין נתניהו מהליכוד, יצחק רבין מהעבודה ואריאל שרון מקדימה. האם בוושינגטון לא יודעים זאת? האם הנשיא אובמה, שהתחייב לירושלים בוועידת איפ”ק- לפני בחירתו לנשיאות ב-2008 לא יודע זאת? הרי כך אמר הסנאטור ברק אובמה ,באותה הוועידה שעות ספורות לאחר זכייתו במועמדות המפלגה הדמוקטית לנשיאות ארה”ב:” ירושלים תישאר בירתה הבלתי מחולקת של ישראל. בטחון ישראל הוא קדוש ואינו נתון למשא ומתן. לא נכפה על ישראל לדבר עם האויבות שלה”.
גם מזכירת המדינה  קלינטון מכירה היטב את העמדה הישראלית בעבר ובהווה בנושא ירושלים. היא הרי בעצמה שמעה את יצחק רבין ז”ל אומר זאת לבעלה, הנשיא קלינטון ,” בימי הזוהר” של הסכמי אוסלו.
נכון היה להיות יותר חכם ופחות צודק ולהודיע על אישור הבנייה אחרי ביקורו של סגן הנשיא ביידן. רבים בציבור מודים בכך היום. אבל מכאן ועד הזזת כל נושא אחר בזירה הבינ”ל והפעלת לחץ רק על ישראל, זה חוסר הגינות משווע מחד, או התעלמות מבעיות אסטרטגיות קריטיות מאידך. איראן ממשיכה להודיע על התקדמות במרוץ החימוש הגרעיני שלה, צפון קוריאה מודיעה השכם והערב על ניסויים בירי טילים ארוכי טווח, הטאליבן ובן לאדן עוד כאן. האם בנייה בירושלים מאיימת על שלום העולם!? ממש שלא!
אין לארה”ב- ולא תהיה במזרח התיכון, ידידה טובה, דמוקרטית, ליברלית, מודרנית, כמו ישראל. אובמה יודע זאת, מזכירת המדינה קלינטון יודעת זאת, סגן הנשיא יודע וכל צמרת הממשל האמריקני.
כך אמר ביידן עצמו בשבוע שעבר בישראל:
” ישראל וארה”ב קשורות ביחסים היסטוריים ותרבותיים וכל כך הרבה קשרים אסטרטגיים שלא ניתן למנות אותם. אין הבדל בין ישראל לבין ארה”ב, שמדברים על בטחונה של ישראל! חשוב שתדעו שארה”ב עומדת לצידה של ישראל לאורך כל הדרך”.
טוב יעשה ממשל אובמה אם יקיים מדיניות מאוזנת במזה”ת בין ישראל לבין הפלשתינים. מדיניות חד צדדית בעד הפלשתינים, שמזה 100 שנה מסרבים לשלום אמת עם ישראל , לא תקרב את השלום. היא עלולה להרחיק אותו.
__________________________________________________
הכותב הוא יו”ר ועדת הכלכלה ויו”ר צוות התגובות של הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלקין לשרי השבעיה “: לא להקפאה “

אריק זיו ויזר

יקיר העיר חצור – ח”כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר

רגב של תקווה לאוהדי הכדורגל

אריק זיו ויזר

ב-1 בספטמבר נבנה את כל הכיתות בשומרון ששר הבטחון לא מאשר, ואיתנו עשרות ח”כים”

אריק זיו ויזר

נתניהו וליברמן: הליכוד ביתנו

אלי חזן

אקוניס בבאר שבע : “פעולה תקיפה בעזה – עכשיו!”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן